Edsviken, Norrviken, Brunnsviken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Edsviken, Norrviken, Brunnsviken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Edsviken, Norrviken, Brunnsviken?

Hej mina fiskevänner!!!
    Har någon fiskat senaste tiden på någon av dom 3 ställen ?? Är det bra med fisk där ??
    Tänkte åka ut nästa veckan och fiska lite.
    MVH Maler

Jag har prövat Norrviken ett par gånger. Det enda jag fått var en asp. Kan ju vara jag som är dålig och inte känner till sjön, men jag kommer inte fiska i den sjön igen
    Brunnsviken har jag metat betesfisk enbart, och det var inga problem. Hur det är ställt med fiske av rovfisk vet jag inte, annat än att det inte är rekommenderat att äta fisk därifrån

Kommentera

Ursprungligen postat av Grobian Visa inlägg
      Jag har prövat Norrviken ett par gånger. Det enda jag fått var en asp. Kan ju vara jag som är dålig och inte känner till sjön, men jag kommer inte fiska i den sjön igen
      Brunnsviken har jag metat betesfisk enbart, och det var inga problem. Hur det är ställt med fiske av rovfisk vet jag inte, annat än att det inte är rekommenderat att äta fisk därifrån
      Hej vännen!!!

Testade norrviken idag fick inget alls jätte sjukt får testa mälaren från land se hur det går nästa vecka.
      mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Maler Visa inlägg
        Hej mina fiskevänner!!!
        Har någon fiskat senaste tiden på någon av dom 3 ställen ?? Är det bra med fisk där ??
        Tänkte åka ut nästa veckan och fiska lite.
        MVH Maler
        Hej Maler!
        Jag har fiskat en hel del i Norrviken senaste halvåret. Jag fick upp en massa 45-70cm gäddor i juli-sept. Någon enstaka i oktober och inga alls i november. Min teori är att de har letat sig till djupare vatten och jag har helt enkelt inte lyckats hitta dem. Jag har bara fiskat från båt och inte testat abborrfiske men det ska tydligen vara gott och abborrar både för båt- och brygg/land-fiskare.

Edsviken och Brunnsviken har jag inte testat än, men ska försöka i vår har jag tänkt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jojje2 Visa inlägg

Hej Maler!
          Jag har fiskat en hel del i Norrviken senaste halvåret. Jag fick upp en massa 45-70cm gäddor i juli-sept. Någon enstaka i oktober och inga alls i november. Min teori är att de har letat sig till djupare vatten och jag har helt enkelt inte lyckats hitta dem. Jag har bara fiskat från båt och inte testat abborrfiske men det ska tydligen vara gott och abborrar både för båt- och brygg/land-fiskare.

Edsviken och Brunnsviken har jag inte testat än, men ska försöka i vår har jag tänkt.

Hej Jojje !!!!
          Fiskade i 9 timmar i norrviken men inget alls.
          Ska testa brunnsviken I helgen om vädret är på min sida.
          När du ändå nämner båt fiske tänkte jag fråga va kostar det att äga en liten fiske båt typ 3.5m per år?? Har tänkt att skaffa ett men bor i lägenhet så jobbigt med förvaring och vågar inte chansa på att köpa gummibåt.
          mvh dejan

Kommentera

Jag föreslår att du går med i sollentunaafk.se då får du låna båt i Norrviken. Vad gäller de andra vikarna/sjöarna måste du nog skaffa egen båt tyvärr. Att köpa en liten 3.5m båt kan kosta allt mellan 0,5k och 150k. Det som kostar senare är eventuell service, båtplats, försäkring, båtklubbsmedlemsskap, bränslepengar, eventuell trailer. Det är svårt att ge en exakt summa eftersom det beror på vad du vill lägga på din båt, om den ska ha motor, var du vill fiska, var den ska stå om den behöver försäkring och hur den ska förflytta sig mellan vatten, etc.

Återkom gärna och berätta hur det gick i Brunnsviken :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Jojje2 Visa inlägg
              Jag föreslår att du går med i sollentunaafk.se då får du låna båt i Norrviken. Vad gäller de andra vikarna/sjöarna måste du nog skaffa egen båt tyvärr. Att köpa en liten 3.5m båt kan kosta allt mellan 0,5k och 150k. Det som kostar senare är eventuell service, båtplats, försäkring, båtklubbsmedlemsskap, bränslepengar, eventuell trailer. Det är svårt att ge en exakt summa eftersom det beror på vad du vill lägga på din båt, om den ska ha motor, var du vill fiska, var den ska stå om den behöver försäkring och hur den ska förflytta sig mellan vatten, etc.

Återkom gärna och berätta hur det gick i Brunnsviken :-)
              Tänkte skaffa egen så jag kan åka runt i Sverige och fiska
              Har kollat runt lite och siktar på typ som den på bilden. Men jag förstår inte riktigt priser på båtklubben.

Jag återkommer hoppas det blir bra fiske denna gången

Kommentera

Klart du ska köpa en liten lätt aluminiumbåt! :-)
                Köp en 80-trailer och klass 3 trailerlås så borde du vara Good to go!
                Angående båtklubbar och priser... Det brukar vara ett pris för själva klubbmedlemskapet och ytterligare en kostnad för själva båtplatsen.
                Utmaningen är att hitta en båtplats. Det kan vara ganska långa väntetider Ett annat alternativ till båtplats är att hitta ett garage där du kan ha din trailer med båt stående och sen får du jaga båtramper får du kan lägga i båten. (En sån liten och lätt båt kan du i och för sig lägga i från en strand också)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                2 286 svar
                385 955 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Nextline  
                Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                9 svar
                459 visningar
                0 gillar