Ny flyttad till Tyresö tips gädda borre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny flyttad till Tyresö tips gädda borre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag fiskar i princip enbart i Kalvfjärden (har båten där). Hyr båt i Albysjön ibland.

Kalvfjärden:

Skulle säga att det är väldigt trögt/svårt där. Åtminstone nu i Maj och fram tills det blir varmt i vattnet.
    Finns inga större vassvikar och fjärden är relativt djup och blir djup snabbt från land.

MEN abborrfisket är tidvis riktigt bra. Väldigt tidig vår funkar det på några ställen, sen försvinner borrarna spårlöst för att återigen nappa väldigt bra när det blir sommar och sen hela hösten. Bra storlek för att vara skärgården oxå.

Gäddfisket blir jag inte riktigt klok på där. Bränt säkert 20 timmar nu i Maj med bara en tappat gädda.
    Samtidigt som jag en kväll förra säsongen drog 8 gäddor mellan 2 och 4 kg på en ganska liten yta.

Känslan är att de är svåra, eller jag vet iaf inte var jag ska hitta dem, innan det blir varmt nog för att vegetationen ska ta fart ordentligt. Sen är det relativt enkelt att iaf få någon i vassarna runt öar osv.

Om någon har tips på var jag hittar gäddorna/borre efter leken men innan riktig sommar så pm:a gärna

Albysjön:

Hyrde båt där 2 gånger förra sommaren.
    Hade väl inget superfiske men drog några medelstora borrar och ett par gäddor med den största på 2 kg.
    Testa runt grynnorna.

Anekdot är att jag fått en gös på 2,7 där som tonåring en stekhet sommardag

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
    2 286 svar
    385 849 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Nextline  
    Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
    9 svar
    442 visningar
    0 gillar