vad är fiskerekordet på gädda i Magelungen och Drevviken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vad är fiskerekordet på gädda i Magelungen och Drevviken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vad är fiskerekordet på gädda i Magelungen och Drevviken?

Hej, jag undrar ifall någon vet vad fiskerekordet eller om någon fått en ovanligt stor gädda i magelungen eller drevviken. Lägger ned en massa tid från land på dessa sjöar och har fått en gädda på 6 kg som störst. Skulle vara kul att höra om någon fått något riktgt stort där och med vilket bete isf.

Ursprungligen postat av MR Magelung Visa inlägg
    Hej, jag undrar ifall någon vet vad fiskerekordet eller om någon fått en ovanligt stor gädda i magelungen eller drevviken. Lägger ned en massa tid från land på dessa sjöar och har fått en gädda på 6 kg som störst. Skulle vara kul att höra om någon fått något riktgt stort där och med vilket bete isf.
    Old Firehand har väl dragit upp en 17-kilos i Drevan om jag inte minns fel? Om den är rekord vet jag inte, men jag har aldrig hört talas om någon större.

Den största i Magis jag har hört talas om är 16 kg, men skulle inte förvåna mig om det tagits större där.

Dessa monstergäddor är ju från en svunnen tid då fisketrycket i dessa sjöar inte var tillnärmelsevis lika hårt som idag. Men 10-plussare simmar det absolut kvar i dessa sjöar, kan dock vara knepigt att komma åt dem från land tror jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

Old Firehand har väl dragit upp en 17-kilos i Drevan om jag inte minns fel? Om den är rekord vet jag inte, men jag har aldrig hört talas om någon större.

Den största i Magis jag har hört talas om är 16 kg, men skulle inte förvåna mig om det tagits större där.

Dessa monstergäddor är ju från en svunnen tid då fisketrycket i dessa sjöar inte var tillnärmelsevis lika hårt som idag. Men 10-plussare simmar det absolut kvar i dessa sjöar, kan dock vara knepigt att komma åt dem från land tror jag.
      tack för svar! Vet du ungefär vilket år gäddan i magelungen fångades? Har iaf fått en abborre på 1,5 kg i den sjön om det nu är något att skryta över

Kommentera

tack för svar! Vet du ungefär vilket år gäddan i magelungen fångades? Har iaf fått en abborre på 1,5 kg i den sjön om det nu är något att skryta över
        Magisgäddan är hörsägen, sägs ska ha tagits någon gång på 70-talet.

Borre på 1,5 är verkligen något att skryta med, för mig skulle det vara en drömfisk! Jag är inne på tredje året med riktat fiske efter abborre i olika stockholmssjöar och har ännu inte kommit över kilostrecket :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

Magisgäddan är hörsägen, sägs ska ha tagits någon gång på 70-talet.

Borre på 1,5 är verkligen något att skryta med, för mig skulle det vara en drömfisk! Jag är inne på tredje året med riktat fiske efter abborre i olika stockholmssjöar och har ännu inte kommit över kilostrecket :-)
          Okej det var ju ett tag sen! Vad orättvist haha, har aldrig fiskart efter abborre och mitt personbästa innan 1,5 kg var 200 gram...
          Hade riktigt tur den dagen då det var min tredje abborre någonsin.

Kommentera

Vet du vem som tog denna magisgädda och vart i magelungen? Inte för att den skulle finnas kvar men kul att veta

Kommentera

Vet du vem som tog denna magisgädda och vart i magelungen? Inte för att den skulle finnas kvar men kul att veta
              Ingen aning, det var en bekant som för ett 10-tal år sedan hade hört det från någon annan källa. Så det är inget jag skulle ta gift på att det stämmer. Kan tänka mig att Old Firehand kan veta mer om stora gäddor i Magis. Gunnar "Elanen" är också en gammal räv som säkert vet en hel del om stora Magisgäddor (och abborrar) men han är tyvärr inte så aktiv i detta forum längre.

Kommentera

Okej tack för svar! ska kontakta de och se ifall jag får svar på mina frågor

Kommentera

Tog en borre på 49 cm och 1690g i Tyresö-Flaten i höstas. Fick en 42:a i Drevviken också.

Kommentera

En mer intressant fråga är väl om det har kommit upp något större på senaste fem åren. Vad som hände på 70 och 80-talet gör väl inte många glada?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                    2 286 svar
                    385 795 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                    9 svar
                    437 visningar
                    0 gillar