Hej, jag undrar ifall någon vet vad fiskerekordet eller om någon fått en ovanligt stor gädda i magelungen eller drevviken. Lägger ned en massa tid från land på dessa sjöar och har fått en gädda på 6 kg som störst. Skulle vara kul att höra om någon fått något riktgt stort där och med vilket bete isf.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
vad är fiskerekordet på gädda i Magelungen och Drevviken?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av MR Magelung Visa inläggHej, jag undrar ifall någon vet vad fiskerekordet eller om någon fått en ovanligt stor gädda i magelungen eller drevviken. Lägger ned en massa tid från land på dessa sjöar och har fått en gädda på 6 kg som störst. Skulle vara kul att höra om någon fått något riktgt stort där och med vilket bete isf.
Den största i Magis jag har hört talas om är 16 kg, men skulle inte förvåna mig om det tagits större där.
Dessa monstergäddor är ju från en svunnen tid då fisketrycket i dessa sjöar inte var tillnärmelsevis lika hårt som idag. Men 10-plussare simmar det absolut kvar i dessa sjöar, kan dock vara knepigt att komma åt dem från land tror jag.
-
Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
Old Firehand har väl dragit upp en 17-kilos i Drevan om jag inte minns fel? Om den är rekord vet jag inte, men jag har aldrig hört talas om någon större.
Den största i Magis jag har hört talas om är 16 kg, men skulle inte förvåna mig om det tagits större där.
Dessa monstergäddor är ju från en svunnen tid då fisketrycket i dessa sjöar inte var tillnärmelsevis lika hårt som idag. Men 10-plussare simmar det absolut kvar i dessa sjöar, kan dock vara knepigt att komma åt dem från land tror jag.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MR Magelung Visa inlägg
tack för svar! Vet du ungefär vilket år gäddan i magelungen fångades? Har iaf fått en abborre på 1,5 kg i den sjön om det nu är något att skryta över
Borre på 1,5 är verkligen något att skryta med, för mig skulle det vara en drömfisk! Jag är inne på tredje året med riktat fiske efter abborre i olika stockholmssjöar och har ännu inte kommit över kilostrecket :-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
Magisgäddan är hörsägen, sägs ska ha tagits någon gång på 70-talet.
Borre på 1,5 är verkligen något att skryta med, för mig skulle det vara en drömfisk! Jag är inne på tredje året med riktat fiske efter abborre i olika stockholmssjöar och har ännu inte kommit över kilostrecket :-)
Hade riktigt tur den dagen då det var min tredje abborre någonsin.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MR Magelung Visa inläggVet du vem som tog denna magisgädda och vart i magelungen? Inte för att den skulle finnas kvar men kul att veta
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 795 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline