Fiske nu i december - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske nu i december

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske nu i december

Tjena,

Jag är rätt ny på fisket och tänkte ge mig ut imorgon med en polare och fiska från land. Vi har planer på att fiska Bällstaviken och Ulvsundasjön alltså från Solna strand bort mot Pampas marina. Har någon något tips på bra platser här, vilka drag eller tekniker man ska satsa på och om det finns någon möjlighet till fisk. Är medveten om att fisken bor i vattnet så en chans finns ju alltid men är den stor? Det är ju alltid trevligt att komma ut oavsett vad men att få fisk är så klart målet.

Tack på förhand!

Ursprungligen postat av Stromback Visa inlägg
    Tjena,

Jag är rätt ny på fisket och tänkte ge mig ut imorgon med en polare och fiska från land. Vi har planer på att fiska Bällstaviken och Ulvsundasjön alltså från Solna strand bort mot Pampas marina. Har någon något tips på bra platser här, vilka drag eller tekniker man ska satsa på och om det finns någon möjlighet till fisk. Är medveten om att fisken bor i vattnet så en chans finns ju alltid men är den stor? Det är ju alltid trevligt att komma ut oavsett vad men att få fisk är så klart målet.

Tack på förhand!
    https://www.solna.se/uppleva--gora/n...luftsliv/fiske...

Old Firehand
    Leif Engström

Kommentera

Min polare brukar fiska precis efter där Pampas Marina tar slut, i riktning mot Augustendal (motsatta riktningen mot Karlberg). Finns en landsträcka där på 200-300 meter (finns lekplats bredvid) som sträcker sig till en inhägnad båtförvaringsplats. Han brukar få gädda där på gröngula shadjiggar som han fiskar ganska djupt och säger att det är ett bra ställe. Finns även en eller två bryggor där som jag tror han brukar fiska ifrån. Skulle satsa på det stället, vet att det är ganska bra om man jämför med andra ställen i närheten. Sträckan mot karlberg har jag försökt på men det har aldrig riktigt varit ett bra ställe. Var iofs många år sedan.

Mitt tips är att börja där, han brukar fiska från land och bor nära så han har nog testat sig fram tänker jag.
      Senast ändrad av gabbu; 2020-12-12, 00:43.

Kommentera

Hej, jag kan ge dig några tips , vet bra ställen där det har kommit upp ett gäng gäddor över 100cm från land på de platserna du nämner den . skicka mig ett pm så ska du få info.
        Senast ändrad av Matte77; 2020-12-12, 10:58.

Kommentera

Jag fiskade rätt mycket i detta område förra sommaren. Dvs längs med strandpromenaden från Bällstaviken ända ner till Karlbergskanalen. Jag fick en del fisk utmed hela sträckan, dock mest småborrar och någon gädda, som mest i 2-2,5kg klassen. Någon kväll hade jag gös på kroken flera gånger, dock utan att få upp, vid det gamla segelfartyget (minns inte vad det heter). Snubben som stod bredvid mig fick dock upp gös. Det ställe som gav mest var nog Karlbergskanalen, särskilt vid mynningen ut mot Ulvsundasjön, rakt under motorvägsbron från Solna-sidan. Man får se upp att inte fastna i botten, det är inte så djupt där och så är det mycket sten att fastna i. Jag kastade bort en hel del jiggar där, så jiggar är kanske inte att föredra. Hur kanalen är såhär års vet jag dock inte, borde kanske gå ner och testa

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
          2 286 svar
          385 752 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Nextline  
          Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
          9 svar
          425 visningar
          0 gillar