Jag har börjat titta och fundera lite på att skaffa båt. Än så länge inga seriösa planer, men jag vet med mig själv att om jag väl börjat fundera på något så kommer det till slut bli verklighet. Det som har gjort/gör att mina planer inte är så seriösa än är att det verkar så jäkla komplicerat att skaffa båtplats, samt diverse andra små funderingar. Jag har tänkt mig begagnad båt, en liten styrpulpet med kanske 20-30hp i prisklass 30-50000kr. Det jag undrar över och som jag tänker att ni som läser kan ge tips om är:
- hur svårt är det att få båtplats i Stockholms-området? Hur gör man?
- skall man skaffa båtplats eller båt först? Jag har inget garage, ingen uppfart (bor i lgh) att förvara båt på om jag nu skulle köpa en men inte få någon båtplats. Ingen dragkrok på min bil att dra en eventuell trailer på heller...
- båtplats i Mälaren eller Skärgården? Är fisket i skärgården helt värdelöst som påstås? Är det bättre i Mälaren?
- underhåll av båt, vad behövs tänkas på...? Dyrt?
- hur svårt är det att få båtplats i Stockholms-området? Hur gör man?
- skall man skaffa båtplats eller båt först? Jag har inget garage, ingen uppfart (bor i lgh) att förvara båt på om jag nu skulle köpa en men inte få någon båtplats. Ingen dragkrok på min bil att dra en eventuell trailer på heller...
- båtplats i Mälaren eller Skärgården? Är fisket i skärgården helt värdelöst som påstås? Är det bättre i Mälaren?
- underhåll av båt, vad behövs tänkas på...? Dyrt?
Kommentera