Ursprungligen postat av Lejestrand
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dålig storlek på gäddorna!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
xD Tack för morgonens garv.... Tror inte det är norrlänningar som invaderar hamnar på vintern.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggEnligt Fränstam är det inte så att sälen tvingas in pga brist på mat utan helt enkelt mängden säl ca 60.000 som är problemet, för många konkurrenter ändrar beteendet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
Man vet ju aldrig. De kanske tröttnar på mörkret och söker sig söderut ;-)
just vintertid också... i örnvik och ryds båtarSenast ändrad av Kolnej; 2020-12-02, 09:20.
Kommentera
-
Tack för många svar! Självklart tar jag hand om fisken: Avkrokningsmatta, jag ger alltid stöd under buken när jag håller gäddor, små gäddor krokas av i vattnet etc. Så det är ingen fara på den fronten. Det finns ju en hel del gädda på sina ställen har jag märkt, men som ni säger, det finns få stora individer. Jag ska nog lägga mer tid i insjöar framöver, vilket ju är synd då jag älskar att fiska gädda i skärgården. Sen ska jag inte överge den helt såklart, särskilt inte under våren. Jag hoppas verkligen det görs något åt säl och skarv snart. Några framgångar har jag ju hört talas om så det är ju glädjande. Jag har flötmetat en del på sistone (utan resultat) men i och med att ismete med betesfisk funkat på stor fisk tänkte jag testa flötmetet och se ifall det ger utdelning.
Kommentera
-
"Närläggarna"? Nätläggarna, norrlänningarna...Vad menar du och vad är det som gör att de dyker upp specifikt på vintrarna? Jag undrar verkligen alltså och försöker inte göra mig rolig.
Om vi tar min hemmahamn så e den knökfull med fritidsbåtar under säsong. Så fort båtarna åker upp kommer 3-5 fiskebåtar främst från blekinge och östra skåne. Sen ligger dom där hela vintern, i princip tills fritidsbåtarna läggs i igen. Varje dag går dom ut o lägger kilometervis med nät. Helt lagligtgt men så jävla idiotiskt att dom får när öresund e den sista kustnära platsen med bra havsfiske i vårt avlånga land..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
Ska så klart vara nätläggarna. Jävla minitangenter på mobilen.
Om vi tar min hemmahamn så e den knökfull med fritidsbåtar under säsong. Så fort båtarna åker upp kommer 3-5 fiskebåtar främst från blekinge och östra skåne. Sen ligger dom där hela vintern, i princip tills fritidsbåtarna läggs i igen. Varje dag går dom ut o lägger kilometervis med nät. Helt lagligtgt men så jävla idiotiskt att dom får när öresund e den sista kustnära platsen med bra havsfiske i vårt avlånga land..
Kommentera
-
OK, got it. Men fångstbegränsningen på torsk (är det 5 st i sundet nu?) måste väl gälla även för dessa nötter? Eller är det yrkesfiskare vi pratar om? Sedan tycker jag självklart att detta förbannade överutnyttjande av våra gemensamma naturresurser är åt h-e...
Sorry för ot
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 842 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline