Vattnet i skärgården har också blivit väldigt klart vilket slagit ut gösen och missgynnar gäddan, abborren verkar kunna dra fördel av detta.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dålig storlek på gäddorna!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggVattnet i skärgården har också blivit väldigt klart vilket slagit ut gösen och missgynnar gäddan, abborren verkar kunna dra fördel av detta.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
intressant, är mkt sällan i skärgården... gäller det främst mellan- och ytterskärgård eller även inre skärgård och t o m lekvikar?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggTur att vi inte har säl i Mälaren (än!?) Säl förefaller förödande för större gädda och sen som lök på laxen skarv, yrkesfiske å sportfiske samt invasiva arter i kustnära vatten (svartmunnad smörbult) eller bara spigg till i sådana koncentrationer att de äter upp borrens å gäddans lekresultat i grunda, grumliga allt syrefattigare vikar... typ.
Det ser mörkt ut... man behöver bara titta ut.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
Minst 4 sälar i mälaren. Så de är där. Ps. Vänen Peter Berggren på ut film idag hur säl var längst inne i mytingeviken idag och röjde. De är överallt
Kommentera
-
Nä tacka vet jag en 30.06 eller annan trevlig kaliber.. Mitt i mellan ögonen på både sälarna och de jävlarna som trålar sönder ekosystemet så hårt att sälarna tvingas in på grunt vatten.
Nu menar jag ibte att sälen ska utrotas. Men beståndet nu e ju ohållbart i nuläget.
I sthlm har ni problem med storleken på gädda.
I Öresund tycker jag torsken minskat markant i storlek på sistone. Men om det beror på säl, skarv eller på de jävla närläggarna som invaderar alla hamnar här på vintern det låter jag vara osagt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
I sthlm har ni problem med storleken på gädda.
I Öresund tycker jag torsken minskat markant i storlek på sistone. Men om det beror på säl, skarv eller på de jävla närläggarna som invaderar alla hamnar här på vintern det låter jag vara osagt.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 681 visningar
0 gillar