Hej på er!
Efter 3 veckors jobb så fick jag äntligen en ledig dag.
Och självklart skulle det firas med en heldag på sjön.
Upp tidigt koka kaffe göra ordning lunch och en sista genomgång av väskan så att allt var med.
Kommer till båtklubben strax innan 8 och det känns olustigt på något sätt.
Parkerar bilen och lyfter ur motorn som jag alltid tar med mig hem.
Då slår det mig, vart f*n är båten?!
Som ni redan listat ut så är den stulen.
Det är en Alumacraft jon 36, som vi bär upp på land efter varje fisketur.
Känns inte som att det är en båt någon snor för att kränga iväg utan mer som ett "pojkstreck".
Som sagt ingen motor på eller eller åror i båten så får känslan av att det är några som klippt låset rott till nån närliggande ö och sen bara dumpat den.
Båten har legat vid Tranholmen på Ekerö (haft den där i fyra år utan några som helst problem).
Så jag skulle vara väldigt tacksam om folk som är ute med båt i närområdet och ser något i vassen eller uppdraget på land där det inte ser ut att passa in skulle kunna vara lite uppmärksamma på det.
Jag har själv inte sett en liknande båt i området och det som man kan känna igen min på är att sitter en Sommargäddan 2017 dekal höger fram och även ett igenspacklat hål fram i durken (heter det ens så? båtens "golv")
Hoppas det är okej att lägga upp en såhär tråd och att den ligger i rätt del.
Skitfiske
Efter 3 veckors jobb så fick jag äntligen en ledig dag.
Och självklart skulle det firas med en heldag på sjön.
Upp tidigt koka kaffe göra ordning lunch och en sista genomgång av väskan så att allt var med.
Kommer till båtklubben strax innan 8 och det känns olustigt på något sätt.
Parkerar bilen och lyfter ur motorn som jag alltid tar med mig hem.
Då slår det mig, vart f*n är båten?!
Som ni redan listat ut så är den stulen.
Det är en Alumacraft jon 36, som vi bär upp på land efter varje fisketur.
Känns inte som att det är en båt någon snor för att kränga iväg utan mer som ett "pojkstreck".
Som sagt ingen motor på eller eller åror i båten så får känslan av att det är några som klippt låset rott till nån närliggande ö och sen bara dumpat den.
Båten har legat vid Tranholmen på Ekerö (haft den där i fyra år utan några som helst problem).
Så jag skulle vara väldigt tacksam om folk som är ute med båt i närområdet och ser något i vassen eller uppdraget på land där det inte ser ut att passa in skulle kunna vara lite uppmärksamma på det.
Jag har själv inte sett en liknande båt i området och det som man kan känna igen min på är att sitter en Sommargäddan 2017 dekal höger fram och även ett igenspacklat hål fram i durken (heter det ens så? båtens "golv")
Hoppas det är okej att lägga upp en såhär tråd och att den ligger i rätt del.
Skitfiske
Kommentera