Ullnasjön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ullnasjön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ullnasjön

Hej

har precis skaffat mig en float tube och tänkte testa Ullnasjön.
    Var där och rekade idag och märkte att det är väldigt svårt att komma nära sjön med bil, då greve Douglas spärrat alla vägar runt sjön.
    Sitter någon inne på bra platser att ställa bilen så man har nära att sjösätta? Gärna flera platser då det är lite drygt att paddla 1,5-2 km för att nå spoten man vill fiska.

/Björne

Jag har haft liknande planer fast jag hade tänkt åka dit med min kajak. När jag kikar på kartan så verkar det som att man har att välja på antingen bostadsområdet i nordväst, där man kanske kan hitta någon parkering och sedan bära ner grejerna till sjön. Eller vid det nybyggda området väster om ullnabacken. Där kan det kanske gå att hitta en parkering i området och sen ta sig ner till sjön. Om det är nära några bra fiskeställen vet jag dock inte. Det neda jag hört är att det ska vara bra kring öarna. Men på den sidan har ju, som du säger, Douglas bommat igen allt.

Kommentera

Var och rekade lite mer idag. I Ullna Strand kommer man mycket riktigt ner till vattnet och man kan parkera på Ullna Allé. Finns bra gångbroar hela vägen ut till vattnet.
      Man kan även komma en liten bit norrut via gångvägar längs västra stranden.

Bostadsområdena i nordväst ha bommar, så där får man gå från gamla roslagsvägen.
      Man kanske kan höra med golfbanorna om man kan få snedda över dom för att nå sjön.

Har också hört att det ska vara bra fiske på abborre kring öarna. Du når nog dit ganska lätt med kajaken. Lite mer jobb för en annan om man ska sparka tvärs över sjön. Har ju så klart möjlighet att bära flytringen nån kilometer från närmsta väg.

Kommentera

fiskade där för något år sen skarven kom dit och sen dess har det inte varit detsamma

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
        2 286 svar
        385 861 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Nextline  
        Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
        9 svar
        445 visningar
        0 gillar