Långt ut i skärgården.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Långt ut i skärgården..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Långt ut i skärgården..

Tja

Undrar lite om era erfarenheter av fiske runt (jag vet ej om de är fredade eller inte, sitter bara och studerar sjökort och tycker att följande platser ser lite spännande ut och undrar om det är något att satsa på under året)
    Ost om Biskopsön/kastön
    Trolling över och runt Dämban
    Norsten
    Söderö

Fiskar Öring/gädda/abbore/gös/lake och kommer testa lax i år.. så alla info är av intresse

Annan fråga, hur pass stor båt anser ni att det behövs för att säkert kunna trolla lax vid tex landsort?
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

har hört att ytterskärgården är påväg tillbaka. Både torsk och gäddfronten i sthlm

Kommentera

Skill, det går nog hand i hand, torsk var en viktig föda för stora gäddor.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

aah precis.. skulle va nice att kunna kasta efter torsk som dom gammla rävarna talar om.

Kommentera

Ursprungligen postat av skilldribbler
          aah precis.. skulle va nice att kunna kasta efter torsk som dom gammla rävarna talar om.

Gamla rävarna !!! Jg var med under torskfisketshöjd i stockholm...."gammal räv.....

Lovar att det var kul att drifta efter torsk med 0.25 lina, parazoom spö och en Cardinal 55á
          .................................................. ......................
          :popcorn

Kommentera

förut när i hade segelbåt så var vi ganska ofta vid biskopsön om det är den jag tror att du menar då fiskade jag abborre men fisket där har blivit sämre tycker iallafall jag men det finns abborre vet jag gädda har jag inte testat. men största borren var väl ca 8 hg på flötmete med löja

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanPiers
              Gamla rävarna !!! Jg var med under torskfisketshöjd i stockholm...."gammal räv.....

Lovar att det var kul att drifta efter torsk med 0.25 lina, parazoom spö och en Cardinal 55á
              haha ledsen.. :-) det måste vart tider... träffade en gubbe ute på waxholm förra sommarn som påstog att han fortfarande fick stortorsk på sina grynnor däromkring.. han sa mellan 10-15 kilos fiskar, hur mycket ska man tro på det?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
              2 286 svar
              385 751 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Nextline  
              Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
              9 svar
              425 visningar
              0 gillar