som rubriken säger, var och fiskade i mälaren för andra gången i hela mitt liv och var runt enköping och snurrade, relativt klart väder var det och vattnet var klarare än vad jag är van vid, snurrade runt uddar och hade följare i nästan vart femte kast på heta ställen., körde mestadels med hell-tails stora modellen. men även jerks. fick upp ynka 8 gäddor på 3 man på två dagar och hade säkert 30-40 följare (olika fiskar) så om vi hade fått upp allt så hade det varit en helt ok svit. lite kuriosa är att största gäddan som landades vägde ynka 3.5 kilo ca men var efter 6 gånger på min gulröda helltail innan den ville hugga, var på kroken första gången den högg precis vid båten men den var tydligen hungrig, följde som sagt efter 6 gånger innan den högg igen. nästan alla gäddor högg uteslutande inom 5 meter från båten varav den största på kanske 7 k´g.
det jag vill få sagt och få ut av detta är att är det någon annan än mig och mina comrades som har problem med gäddor som bara följer och inte hugger, och då menar jag inte en två st följare på en dag utan en jävla massa. var likadant förra gången vi var och fiskade, 3 veckor sen samma väder och lugnt tyvärr och då var det ännu mer följare, runt 40 st på 3 man på två dar.
börjar bli lite less på att dom bara tvekar och är så fega, men är det något som hör mälaren till eller är det bara tillfälligt med tanke på vädret som vi haft och kanske vinden?
vore kul om det kunde lossna så man kunde bända upp lika många som är och följer efter. en annan sak är att dom som väl hugger ofta släpper och då menar jag riktigt ofta, så risig är jag inte på o kroka fisk, kör med owner krokar mestadels och har ett fig rig 6.10 samt ett strike giant så mothuggen borde bli rätt distinkta.
//PikeLords
det jag vill få sagt och få ut av detta är att är det någon annan än mig och mina comrades som har problem med gäddor som bara följer och inte hugger, och då menar jag inte en två st följare på en dag utan en jävla massa. var likadant förra gången vi var och fiskade, 3 veckor sen samma väder och lugnt tyvärr och då var det ännu mer följare, runt 40 st på 3 man på två dar.
börjar bli lite less på att dom bara tvekar och är så fega, men är det något som hör mälaren till eller är det bara tillfälligt med tanke på vädret som vi haft och kanske vinden?
vore kul om det kunde lossna så man kunde bända upp lika många som är och följer efter. en annan sak är att dom som väl hugger ofta släpper och då menar jag riktigt ofta, så risig är jag inte på o kroka fisk, kör med owner krokar mestadels och har ett fig rig 6.10 samt ett strike giant så mothuggen borde bli rätt distinkta.
//PikeLords

Kommentera