Mälaren = Allvarliga Stalkerproblem?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mälaren = Allvarliga Stalkerproblem??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mälaren = Allvarliga Stalkerproblem??

som rubriken säger, var och fiskade i mälaren för andra gången i hela mitt liv och var runt enköping och snurrade, relativt klart väder var det och vattnet var klarare än vad jag är van vid, snurrade runt uddar och hade följare i nästan vart femte kast på heta ställen., körde mestadels med hell-tails stora modellen. men även jerks. fick upp ynka 8 gäddor på 3 man på två dagar och hade säkert 30-40 följare (olika fiskar) så om vi hade fått upp allt så hade det varit en helt ok svit. lite kuriosa är att största gäddan som landades vägde ynka 3.5 kilo ca men var efter 6 gånger på min gulröda helltail innan den ville hugga, var på kroken första gången den högg precis vid båten men den var tydligen hungrig, följde som sagt efter 6 gånger innan den högg igen. nästan alla gäddor högg uteslutande inom 5 meter från båten varav den största på kanske 7 k´g.

det jag vill få sagt och få ut av detta är att är det någon annan än mig och mina comrades som har problem med gäddor som bara följer och inte hugger, och då menar jag inte en två st följare på en dag utan en jävla massa. var likadant förra gången vi var och fiskade, 3 veckor sen samma väder och lugnt tyvärr och då var det ännu mer följare, runt 40 st på 3 man på två dar.

börjar bli lite less på att dom bara tvekar och är så fega, men är det något som hör mälaren till eller är det bara tillfälligt med tanke på vädret som vi haft och kanske vinden?
    vore kul om det kunde lossna så man kunde bända upp lika många som är och följer efter. en annan sak är att dom som väl hugger ofta släpper och då menar jag riktigt ofta, så risig är jag inte på o kroka fisk, kör med owner krokar mestadels och har ett fig rig 6.10 samt ett strike giant så mothuggen borde bli rätt distinkta.

//PikeLords
    Senast ändrad av Guest; 2006-10-16, 18:16.

Kallas inte det krokvana förr i tiden?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
      som rubriken säger, var och fiskade i mälaren för andra gången i hela mitt liv och var runt enköping och snurrade, relativt klart väder var det och vattnet var klarare än vad jag är van vid, snurrade runt uddar och hade följare i nästan varje kast eller iaf vartannat, körde mestadels med hell-tails stora modellen. fick upp ynka 8 gäddor på 3 man på två dagar och hade säkert 30-40 följare (olika fiskar) så om vi hade fått upp allt så hade det varit en helt ok svit. lite kuriosa är att största gäddan som landades vägde ynka 3.5 kilo ca men var efter 6 gånger på min gulröda helltail innan den ville hugga, var på kroken första gången den högg precis vid båten men den var tydligen hungrig, följde som sagt efter 6 gånger innan den högg igen. nästan alla gäddor högg uteslutande inom 5 meter från båten varav den största på kanske 7 k´g.

det jag vill få sagt och få ut av detta är att är det någon annan än mig och mina comrades som har problem med gäddor som bara följer och inte hugger, och då menar jag inte en två st följare på en dag utan en jävla massa. var likadant förra gången vi var och fiskade, 3 veckor sen samma väder och lugnt tyvärr och då var det ännu mer följare, runt 40 st på 3 man på två dar.

börjar bli lite less på att dom bara tvekar och är så fega, men är det något som hör mälaren till eller är det bara tillfälligt med tanke på vädret som vi haft och kanske vinden?
      vore kul om det kunde lossna så man kunde bända upp lika många som är och följer efter.

//PikeLords

kanske öka hastigheten på intagningen=mer reflexhugg, kanske spinnstopp, jag ör ingen höjdare på sånt hära

Kommentera

Ursprungligen postat av Ringaby
        kanske öka hastigheten på intagningen=mer reflexhugg, kanske spinnstopp, jag ör ingen höjdare på sånt hära
        vi prövade lite allt möjligt och hade mest fisk när vi hämtade hem riktigt långsamt och relativt djupt. därför vi körde HT:s då man kan hämta hem dom riktigt långsamt och attraktivt enligt mig. menmen bara följare som sagt.

Kommentera

Mälaren är svår. Knäcka koden kan ta tid!
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
            Mälaren är svår. Knäcka koden kan ta tid!
            Tack för tipset kiwi, nu står allt glasklart

Kommentera

hehehe... Testade ni spinnerbaits? Dem brukar funka när annat inte funkar. Annars är mälaren helt enkelt jävligt svår. Vissa dagar(rätt många faktiskt) är dem bara efter och mesar sig.
              Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
                som rubriken säger, var och fiskade i mälaren för andra gången i hela mitt liv och var runt enköping och snurrade, relativt klart väder var det och vattnet var klarare än vad jag är van vid, snurrade runt uddar och hade följare i nästan vart femte kast på heta ställen., körde mestadels med hell-tails stora modellen. men även jerks. fick upp ynka 8 gäddor på 3 man på två dagar och hade säkert 30-40 följare (olika fiskar) så om vi hade fått upp allt så hade det varit en helt ok svit. lite kuriosa är att största gäddan som landades vägde ynka 3.5 kilo ca men var efter 6 gånger på min gulröda helltail innan den ville hugga, var på kroken första gången den högg precis vid båten men den var tydligen hungrig, följde som sagt efter 6 gånger innan den högg igen. nästan alla gäddor högg uteslutande inom 5 meter från båten varav den största på kanske 7 k´g.

vore kul om det kunde lossna så man kunde bända upp lika många som är och följer efter. en annan sak är att dom som väl hugger ofta släpper och då menar jag riktigt ofta, så risig är jag inte på o kroka fisk, kör med owner krokar mestadels och har ett fig rig 6.10 samt ett strike giant så mothuggen borde bli rätt distinkta.

//PikeLords
                Kallas nog krokvana!
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Jag fiskar mycket i Mälaren och det är vanligt för mig med. Det börjar bli tröttsamt att summera antalet "kontakter" på en dag. Många gånger ser man att fisken bara stöter mot betet. Men hellre följare än ingen alls som det många gånger är i skärgården.....

Kommentera

Segt..

Men det var segt i Mälaren i helgen. inte omöjligt, men segt.
                    Jag körde hårt fredag kväll = 4 Gäddor
                    Hela Lördag = 5 Gäddor
                    Hela Söndag = 4 Gäddor

I och för sig en riktigt fet Gädda på 8 kg prick (så prick det gick att väga i vågorna) det var den trindaste fisk jag sett i hela mitt liv!! Riktigt fin!

Men det var en kämpa-seger...
                    Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
                    1 svar
                    477 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
                    3 svar
                    559 visningar