Gädda mälaren i September - Förutsättningar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gädda mälaren i September - Förutsättningar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gädda mälaren i September - Förutsättningar?

Hej!

Jag är absolut inget proffs och skulle uppskatta den hjälp jag kan få!

Jag har båt i mälaren i området runt Stäket och har under de senaste två veckorna varit ute på tre härliga pass! Under dessa pass har jag tyvärr enbart haft en gädda som gästat båten, och detta en liten rackare på 2.6kg. Jag har bra utrustning med mycket jiggar, buster jerks, westin's och annat smått och gott så väskan knappt kan stängas. Jag har fått tips om flera platser runt om i området där jag gjort flera försök utan att lyckas! Jag vet inte om jag gör någonting helt galet när jag drillar eller om förutsättningarna nu i September inte är de bästa?
    Senast igår hade vi 18 grader i mälaren och inte ett napp på 5 timmar.
    Några tips på vad jag borde pröva och hur jag ska ta mig till för att lyckas få fler på kroken?

Allmänt segt fiske just nu. Ovanligt varmt o fint väder för årstiden, och det är mycket varmare än normalt i vattnet. Fiska där vinden ligger på, har blåst sydligt ett bra tag nu. Leta inte lugna vatten. Gäddan finns såklart men skulle leta lite djupare.
    Om en månad eller när vattnet är runt 10+12 grader kommer det bli lättare

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Allmänt segt fiske just nu. Ovanligt varmt o fint väder för årstiden, och det är mycket varmare än normalt i vattnet. Fiska där vinden ligger på, har blåst sydligt ett bra tag nu. Leta inte lugna vatten. Gäddan finns såklart men skulle leta lite djupare.
      Om en månad eller när vattnet är runt 10+12 grader kommer det bli lättare

Det är så pass alltså! Har märkt att det varit galet varmt i vattnet, men man gör ju ändå flertalet försök! Vatten med mycket vind alltså, och gå djupt! Drar du/ni på tyngre jiggskallar då och kör på som vanligt med gummi? Vilka beten fungerar denna årstiden?

Kommentera

Själv har jag fått mer gädda än vanligt sista tiden då som bifångst fin aborrfiske, så rätt små benen och på runt 6-10m både pelagiskt och botten nära.

Skit fiske

Kommentera

Precis, djupare och mindre testa det. Leta stim djupare o stick ut med något så får du säkert napp

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
          2 286 svar
          385 780 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Nextline  
          Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
          9 svar
          431 visningar
          0 gillar