40 timmars resultatlöst gäddfiske, vädjan om hjälp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

40 timmars resultatlöst gäddfiske, vädjan om hjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Pennywise Visa inlägg
    Bara att kasta i draget i valfri del så blir det fisk.
    Uppenbarligen så har ju inte det gett utdelning efter 40h...

Jag håller dock med honom, Värtan är svårfiskad på sista tiden. Men det finns hotspots. Gäller bara att hitta dom.

Jag var ute 8h i måndags. Med ett avancerat ekolod och sju platser som jag fiskade av ordentligt, både efter aborre och gädda så blev det inte ett enda hugg.

Jag ska satsa två veckor på att scanna botten noga i hela Värtan samt Kyrkfjärden för att hitta bra grynnor och djupbranter samt andra platser där stora fiskar ligger.

Kommentera

Jag har fiskat en hel del i mälaren och vid denna tid på året så ska man leta upp betestimm och fiska nära botten.

I måndags stod jag på 12m djup och fiskade nära botten. Fick 2st fina gäddor, en på 4,65k och en på 6,8kg. Jag köre 7cm små jiggar som var löj/nors färgade och var ute efter abborre och gös.

Vart totalt 70 abborrar den dagen 2 gäddor och 1 gös.

Så stå på grunt vatten nära vass som jag ser många gör den här tiden på året kommer inte ge mycket fisk om gäddorna håller sig på djupare vatten där de kan festa på betesfisken och få i sig en och annan abborre.

Kommentera

En dålig dag på skön är bättre än en bra dag på jobbet! så fortsätt nöta

Kommentera

Ibland kan det ta lite tid att knäcka gäddkoden i nya vatten så mitt tips är envishet/ sketfiske

Kommentera

hur har vinden legat på, dem senaste dagarna där ni fiskar? studera sen prova vikarna där den legat på mestadels. Det skulle jag "gå efter" iaf! hoppas det böjjer på i spöna för eran del snart! =/

Kommentera

Ute 3 h igår em. En liten gädda i båten. Tre små efterföljare. Vik på västsida. Blå pigshad...

Grinda...

från nallen

Kommentera

Tack för alla uppmuntrande inlägg och tips! Fiskeguide har vi funderat på, men i sådana fall till hösten.

Inlägget skrevs lite grann i affekt, vi har nu slickat våra sår och bestämt oss för en till fisketur innan sommarsemestern och höstens gäddfiske drar igång.

Vi har inte tillräckligt pannben för att ge samma vatten mer än 2 x 8 timmar, så det blir ett äventyr runt Stäket där vi aldrig fiskat tidigare. Håller tummarna för en eller två små gäddor!

Kommentera

Ursprungligen postat av alxalx Visa inlägg
                  Tack för alla uppmuntrande inlägg och tips! Fiskeguide har vi funderat på, men i sådana fall till hösten.

Inlägget skrevs lite grann i affekt, vi har nu slickat våra sår och bestämt oss för en till fisketur innan sommarsemestern och höstens gäddfiske drar igång.

Vi har inte tillräckligt pannben för att ge samma vatten mer än 2 x 8 timmar, så det blir ett äventyr runt Stäket där vi aldrig fiskat tidigare. Håller tummarna för en eller två små gäddor!
                  Hyr båt i Ängsjö, en liten bit ovanför Stäket, nord östra viken är bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av alxalx Visa inlägg

Stäket, mer sönderfiskad plats får man leta efter.. skulle vara värtan då Men det finns nog några stakars gäddpinnar kvar... Nu ska jag inte vara negativ, men som gammal Stockholmsfiskare så skulle jag söka mig längre bort, då fiske trycket är väldigt hårt här i krokarna, visst finns gäddorna men de hugger inte varje dag. Testa att fiska i City med båt, där är det fångst garanti på abborre, gös och gädda! Fisketrycket är lägre men du får fiska lite djupare och andra strukturer än vad man kanske är van vid. Annars rekommenderar jag att spara pengar och åka och fiska på Åland med Patrik som guide. http://www.mapafishingteam.com/sv/hem

Skit fiske!
                    Senast ändrad av Matte77; 2016-06-16, 18:48.

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                      Stäket, mer sönderfiskad plats får man leta efter skulle vara värtan då Men det finns nog några stakars gäddpinnar kvar...
                      Stäcket är sönderfiskat, men fjärden ovanför är fortfarande bra

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 751 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar