Fiska lake i Mälaren vid Järfälla/Kungsängen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska lake i Mälaren vid Järfälla/Kungsängen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

På lördag har jag lite svårt. Kanske är jag naiv och orealistisk som försöker att ha ett familjeliv vid sidan av fisket, men än så länge får familjen en liten lucka på lördagarna ibland;-) Söndagar eller en vardag efter jobbet skulle passa mig bättre. Förstår dock om det kan bli svårt för dig Kenta som har en bit att åka.

Håller även med om att det vore kul med fler gemensamma fisketurer framöver.

Kommentera

Hey guys,

I am looking for ice fishing buddies in this thread: http://www.fiskesnack.com/forum/show...e-fishing-mate
      Bergman gave me the hint to have a look in this discussion here.

Now, I want to ask if i can join you. I don't have any ice fishing equipment, but I can bring my summer fishing gear. If there is still the need of bait fish, I will bring them. But I don't have any security gear.. Is here someone who could lend me at least a pair of isdubbar?

The upcoming saturday would be perfect for me

Kommentera

Jag förstår, ett jäkla svårlagt pussel det där. En söndag går väl, fiske 14 till kanske 19 då, längre än så blir nog svårt för mig.

Hi Martin_darm, you have came to the right tread. We are trying to get together some people for some icefishing for burbot in the region of Mälaren, and for now focusing on the sourounding area of kungsängen/stäket. What type of "summer gear" do you have?
        Most of us here are novice on this burbot fishing, but the gear and theory is as following:
        Using quite stiff icefishing rods, i think shorter rods lets say 2-3ft with a reel could work also, i have one stiff pimpelrod and currently a backup rod with a reel which is used for pike and are like 4ft. I do have another icefishingrod, its a bit longer, like maybe 5ft, but i could maybe work as well and you could lend that if no one else has got any to lend.
        As rig using a 40,60g pilk with a short leader and a big hook baited with pieces of perch or shrimp.
        For cloathing including safety it is recommended to use some type of floating/survival suit or at least some really warm cloating. Water proof winter boots are also a must, it might we very wet on the ice and boots without any kind of warm material inside will make you loose feeling of you feet in no time. Safety charts are a must placed strikt under your chin easy to grab. However i only have one pair. But you can buy them for under 100sek in the nearest fishing tackle store, and maybe other places too.
        Senast ändrad av kenta_85; 2016-01-19, 17:58.
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
          Tjena, kul ytterligare en då. jag kör personligen helst lördagar, då det annars inte blir så många timmar innan man måste hem och preppa för ny arbetsvecka.
          Mitt förslag nu närmast är kommande lördag 23/1, jag tänker mig att kanske utgå från badplatsen närmast stäket, samla ihop oss vid ca 14 så att det är ljust när vi går ut och inte stöter på ev överaskningar med isen.
          Så alltså, kommande lördag 23/1 kl 14, vilka är på?
          Lördagar passar mig bäst också, speciellt om vi skall hålla på till midnatt eller så. :-)

//\//\

Kommentera

Gött, är du på nu på lördag?
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ja det funkar för mig. Har aldrig fiskat Lake så det skall bli riktigt spännande. Givetvis kul att träffa folk från FS oxå! 👍

Kommentera

Kanon, mötas vid parkeringen ovan badet närmast stäket? Ca kl 14 på lördag?

Kommentera

Blir bra det! Hur många blir vi?

Kommentera

Just nu du, jag och ev martin här ovan. Men övriga har några dagar på sig att bestämma sig. Kom igen nu folket.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
                      Just nu du, jag och ev martin här ovan. Men övriga har några dagar på sig att bestämma sig. Kom igen nu folket.
                      Just denna helg jobbar jag 11.00-15.00, kort varsel för att försöka styra det. Men nästa lördag är jag på

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 961 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      460 visningar
                      0 gillar