Fiska lake i Mälaren vid Järfälla/Kungsängen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska lake i Mälaren vid Järfälla/Kungsängen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
    Stäket... mer sönder fiskad område får man leta efter.
    Hej Leon;

Själva Stäketsundet och området runt broarna började via alla löjmetare bli lite sönderfiskat redan på 1950-talet. Några mindre lakar fick vi på pimpel med stora, löjbetade pirkar. Små och stora Abborrar var det ganska gott om, men Gäddor i monsterklass var det betydligt sämre med. Däremot var det riktigt bra med Gös öster om Stäket ända upp mot Sigtuna. Min fiskekompis Eric Esping (in memoriam) och jag brukade under klara sommarnätter trolla Gös med Päijännewobbler samt Heddons Tadpolly och Lucky 13.. http://www.trumman.com/heddon/lucky13.htm ... från hans ekhögsjöbåt både på Björken och Sigtunafjärden. Gösar mellan 5 och 7 kilo synade ofta durken i hans båt. Den största Gösen som Eric fick vid trolling på en rödvit Heddon X2500 Lucky 13 vägde 9,3 kilo...

Memories!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Leon;

Själva Stäketsundet och området runt broarna började via alla löjmetare bli lite sönderfiskat redan på 1950-talet. Några mindre lakar fick vi på pimpel med stora, löjbetade pirkar. Små och stora Abborrar var det ganska gott om, men Gäddor i monsterklass var det betydligt sämre med. Däremot var det riktigt bra med Gös öster om Stäket ända upp mot Sigtuna. Min fiskekompis Eric Esping (in memoriam) och jag brukade under klara sommarnätter trolla Gös med Päijännewobbler samt Heddons Tadpolly och Lucky 13.. http://www.trumman.com/heddon/lucky13.htm ... från hans ekhögsjöbåt både på Björken och Sigtunafjärden. Gösar mellan 5 och 7 kilo synade ofta durken i hans båt. Den största Gösen som Eric fick vid trolling på en rödvit Heddon X2500 Lucky 13 vägde 9,3 kilo...

Memories!

Old Firehand

www.trumman.com
      Tråkiga är att fram till något år sedan va det faktiskt bra fiske hela vägen från sundet till broarna om man prickade rätt dag. Jag har mitt personbästa på Gädda där på 8,49kg, och då fiskar jag aldrig efter Gädda. Folk bottenmetar, fastnar och blir av metervis med rev på botten, dessutom grisas det ner nått så fruktansvärt runtomkring och skiten hamnar tillslut i vattnet.

Nu vet jag inte hur det ser ut idag då jag har dragit mig ifrån att fiska där, tidigare kunde det va fullsmockat med folk på lilla bilbron/svängbron, skulle det inte va nog med detta så trollas det rätt friskt. Allt tas upp, no mercy.

Kommentera

Fiskat mycket och är rätt kunnig när det gäller det mesta fisket men inte efter att fiska lake.
        Pimplar rätt mycket på vintern vid Görväln o Järfälla trakten.
        Följer gärna med någon som är lite mer kunnig och fiskar lake.
        vore jäkligt skoj att få en lake

Kommentera

Ursprungligen postat av Balooo Visa inlägg
          Fiskat mycket och är rätt kunnig när det gäller det mesta fisket men inte efter att fiska lake.
          Pimplar rätt mycket på vintern vid Görväln o Järfälla trakten.
          Följer gärna med någon som är lite mer kunnig och fiskar lake.
          vore jäkligt skoj att få en lake
          Jag skulle oxå vilja hänga med!
          Jag har aldrig fått en lake

Kommentera

Slå våra kloka skallar ihop och göra ett försök i dessa trakter såfort isen ligger stabil? Har tänkt försöka mig på att pimpla lite lake framöver.
            Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Jag följer sjukt gärna med någon och fiskar lake! Vore så sjukt roligt att prova, ,en vet verkligen inte var jag ska åka? Skicka PM om det finns någon vänlig själ som kan tänka sig lite kul fiskesällskap!
              <*)))>< <*)))>< <*)))><
              Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Samla ett gäng och köra där vid stäket då kanske? Tydligen känt ställe för bla Lake så man är väl kanske på rätt plats då iaf. Isarna är väl dock lite förrädiska nu, bor lite väl långt ifrån för att ta mig dit för att reka också.
                Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Jag är på om vi samlar ihop ett trupp hängivna lakejägare för ett pass! :-)

Tror det kan bli hur kul som helst, kom igen nu så breddar vi vårt fiske tillsammans med härligt surr.
                  <*)))>< <*)))>< <*)))><
                  Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Vore riktigt kul, tycker vi håller koll på isläget och samlar ihop oss ett gäng och jagar efter lite fin lake. :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85 Visa inlägg
                      Vore riktigt kul, tycker vi håller koll på isläget och samlar ihop oss ett gäng och jagar efter lite fin lake. :-)
                      Jag är på!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 960 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      460 visningar
                      0 gillar