Nedre rudan Haninge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedre rudan Haninge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nedre rudan Haninge

Nån som varit där nyligen under hösten och testat fisket av dom olika arterna som finns där? Va där i sensomras men gick ganska segt, kammade hem 0 och därav lite nyfiken på hur det är såhär års

tack på förhand
    Mvh

Var där för cirka en månad sedan med flugspöet.
    Hade på 4 regnbågar som tyvärr antingen släppte eller så gick tafsen. Hade även några missade hugg.
    Alla tog på streamer.

Kommentera

aha okej, osis där med regnbågarna . Själv kör jag haspel för tillfället och tänkt jigga i helgen men får väl se hur det går då.

Kommentera

Har spinnfiskat lite i nedre rudan under hösten. Totalt har vi köpt fem st 24 timmars kort. Försökte använda dem så mycket som möjligt. Ja inte under nätterna för då sov jag men vi la nog 6-7 timmar vid sjön varje gång. En öring på 1.3 kg fick vi upp samt en till fisk på krok men som vi tappade. Glömde även en liten aborre som högg på stjärten på en jigg men som givetvis släppte när den kom ovanför ytan.

Vid sista tillfället hade de precis satt ut en stor mängd fisk. Det slog fisk överallt runt om oss. Gissar att de tog insekter men våra beten struntade fiskarna totalt i. Förutom den fisk som min minsta son fick på en toby men som sedan tappades. Vet inte vad det var men baserat på vad han sa så borde det varit en öring.

Har faktiskt fått napp ytterligare en gång i sjön. Men den gången var det ett bottennapp. Det satt inte stenhårt utan jag kunde sakta dra hem skräpet som betet satt fast i. Det visade sig vara en stor gren. I grenen satt tre drag från tidigare bottennapp

Vid sista tillfället var det en annan fiskare på bryggan brevid som drog upp två eller tre skapliga öringar. Han kastmetade längst söderut i sjön. Mot vasskanten.
        Senast ändrad av Mankan G; 2015-11-27, 19:23.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

senast jag var där hade de precis satt ut 500 kg röding. Helt stendött var det. Det enda vi fick var kalla fingrar. Det är en fin sjö, men fisketrycket verkar väldigt hårt och det finns andra sjöar jag faktiskt hellre spenderar min tid vid, typ värmdösjöarna. Fick inte alls intrycket av att det är ett av Stockholms bästa Put & Take när jag var där. Samtidigt så är ju fisket sånt, har bara varit där en gång så...
          En abborre är en abborre

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
          2 286 svar
          385 832 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Nextline  
          Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
          9 svar
          440 visningar
          0 gillar