Gäddfiske från land nu? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske från land nu?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske från land nu?

Hej! Då sjöarna jag kollat vid fortfarande är istäckta undrar jag vart man bör leta efter gäddan. Årstaviken är ju en möjlighet, men någon som har ett hetare tips?

Jag flyttar ner till Stockholm om 3 dagar och kommer faktiskt bo med gångavstånd till Årstaviken. Är det dugligt gäddfiske där och finns det ställen där man kan jerka efter strandkanten?

Har noll erfarenhet av gäddfiske i städer, här upp i norrbotten eller där jag ursprunligen kommer ifrån (Timrå) har jag ju alltid haft tillgång till båt och bra insjöar för gäddfiske.

Nu vet jag att du frågade efter vart man kan fiska gädda, men tänkte att du kanske har lite koll eller någon annan för den delen.

Kommentera

Ursprungligen postat av soderqvisten Visa inlägg
      Jag flyttar ner till Stockholm om 3 dagar och kommer faktiskt bo med gångavstånd till Årstaviken. Är det dugligt gäddfiske där och finns det ställen där man kan jerka efter strandkanten?

Har noll erfarenhet av gäddfiske i städer, här upp i norrbotten eller där jag ursprunligen kommer ifrån (Timrå) har jag ju alltid haft tillgång till båt och bra insjöar för gäddfiske.

Nu vet jag att du frågade efter vart man kan fiska gädda, men tänkte att du kanske har lite koll eller någon annan för den delen.
      Välkommen till stan!

Jag har inte jagat efter gädda i Årstaviken, men jag tror nog det inte är omöjligt. Annars så föredrar jag sjöarna söder om stan, t.ex Albysjön, Tyresta-Flaten m.fl.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
      2 286 svar
      385 796 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Nextline  
      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
      9 svar
      437 visningar
      0 gillar