Abborrvatten i Nacka - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrvatten i Nacka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborrvatten i Nacka

Hej!

Är på jakt efter ett lättåtkomligt abborrvatten i Nacka. Det behöver inte vara ett supervatten men jag ska ta med frugan ut på isen i vinter så det vore ju kul om det nappade. Ngn som vill dela med sig?

/Nisse Fisk

jag har hur mycket vatten som helst du kan testa, som där emot ger mycket fisk.
    vill du ha få stora eller många små `?

du kan jue alltid testa ältasjön klassiskt vatten för pimpel.
    källtorpssjön ger i princip varje gång man är där några stora ca 5 hg och uppåt.

även söderbysjön är finimang.

men absolut bäst tycker jag är långsjön brevid värmdöleden efter prem macken

lycka till

Kommentera

Tackar!

Tack för hjälpen!

Kommentera

brukade fiska i järlasjön förr. gav några stöddiga borrar ibland. ta tåget eller bilen till storängen. rätt fin omgivning om man bortser fån nackamasterna. vet inte hur det är med fiskekort, men jag hade aldrig några problem med länsman då jag fiskade där.

ha det gött

Kommentera

Alla sjöar som räknats upp här, är dösjöar. Ältasjön är seg även från båt. Är väldigt svårfiskad. Eftersom den är jämndjup. Källtorpssjön är det också väldigt lite fisk i. Om man går på nåt, kan det därimot vara fina bitar. Men dom gångerna är lätt räknade. Järlasjön är också väldigt svårfiskad. Och heller inga mängder med borre. Långsjön i Nacka bredvid Preem går det om man har tur få några matbitar. Är ju en liten och långsmal pöl. Så det kan ju heller inte vara en massa stora. Söderbysjön har aldrig varit nåt drömvatten för abborre. Inte heller Ulvsjön. Flaten (Flatenbadet) är väldigt svårfiskad och också med lite abborre. Har ju som sagt fiskat i dessa sjöar i omgångar i över 25 år. Och kollat tillväxt och även haft båt i Järlasjön, har nu i Ältasjön och Flaten. I Nackaområdet är det segt med bra sjöar. Bagarsjön är nog det enda tips jag kan ge på en hyfsad sjö. Där kan man plocka en del matfisk. Alla andra vatten runt Orminge är också sega. Mitt säkra kort är som vanligt dom tre stora. Magis. Drevan och och möjligtvis Orlången. Men nu är ju isen kaputt på dom stora sjöarna. Bara på dom grunda delarna är det ju gångbart än så länge.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

kan hålla med om att dom vattnerna inte är dom bästa som finns.
            men man går aldrig tomhänt.
            sen är dom lättiljängliga.

men testa elanens vatten du!

fina är dom ialfall även fast det är kort resa.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen
              Alla sjöar som räknats upp här, är dösjöar. Ältasjön är seg även från båt. Är väldigt svårfiskad. Eftersom den är jämndjup. Källtorpssjön är det också väldigt lite fisk i. Om man går på nåt, kan det därimot vara fina bitar. Men dom gångerna är lätt räknade. Järlasjön är också väldigt svårfiskad. Och heller inga mängder med borre. Långsjön i Nacka bredvid Preem går det om man har tur få några matbitar. Är ju en liten och långsmal pöl. Så det kan ju heller inte vara en massa stora. Söderbysjön har aldrig varit nåt drömvatten för abborre. Inte heller Ulvsjön. Flaten (Flatenbadet) är väldigt svårfiskad och också med lite abborre. Har ju som sagt fiskat i dessa sjöar i omgångar i över 25 år. Och kollat tillväxt och även haft båt i Järlasjön, har nu i Ältasjön och Flaten. I Nackaområdet är det segt med bra sjöar. Bagarsjön är nog det enda tips jag kan ge på en hyfsad sjö. Där kan man plocka en del matfisk. Alla andra vatten runt Orminge är också sega. Mitt säkra kort är som vanligt dom tre stora. Magis. Drevan och och möjligtvis Orlången. Men nu är ju isen kaputt på dom stora sjöarna. Bara på dom grunda delarna är det ju gångbart än så länge.
              Look n Learn
              sigpic

Kommentera

Willey, var ute på Ältasjöns is idag och pimplade. Stendött. Var en vassgnuggare ute med. Ältsjön blir ju stenhårt avkyld första tiden. På grund av att den är så grund. Fisken får stå i isgroggen och hoppas på att jordvärmen ska göra jobbet. Sedan är det ju en bra gäddsjö. Inte direkt nån abborrsjö. Alldeles för lite hård botten eller helt enkelt för lite av stenblock och dylikt. Kräftorna har det heller inte för fett där.

Kommentera

källtorp är super på ismete, om man hittar rätt ställe, och orlången är en mycket fin sjö! men magis kan du skippa tycker jag!
                  Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Nattfiskaren, ja då känner du inte till Magelungen, det märks. Är nog en av dom bättre vatten i Stockholm på fin borre. Bara det att vem som helst inte hittar klumparna. Tur är väl det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                    2 286 svar
                    386 130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                    9 svar
                    470 visningar
                    0 gillar