Kul att så många innerstadsfiskare hittat ut ur sina garderober sedan oskars drog igång den här tråden! Själv bor jag på annat håll och ska jag lägga sju mil för att ta mig till en fiskeplats så finns det hetare ställen än stockholm men det är roligt att följa era förehavanden. Men var är metarna? Om jag skulle fiska i innerstaden så skulle jag definitivt satsa på mete snarare än på spinn.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mina landrapporter från innerstaden
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggNu drar jag ner till området kring karlbergskanalen om någon är sugen på sällskap. Borde vi inte ha en egen # på instagram för landfiske i och kring stockholm så man kan kolla lite fångstrapporter och var det hugger? Kanske #fiskesthlm eller liknande?
Kommentera
-
Hehe lausvik!
Jag håller på att omgruppera mig lite. Vill ha tid när jag skriver nästa rapport och ville inte bara hafsa ihop det Det kommer!!
Jag kan däremot säga att jag varit ute och fiskat med både Gobe och Jaken från forumet Dom kontaktade mig efter att läst tråden. Det har varit väldigt trevligt och vi lär ju dra ut igen snart! Inte mycket fisk än (Förutom Jaken som drog 8st abborrar efter att jag åkt hem, HAHA).
Rapport kommer!
Kommentera
-
Ser fram emot nästa rapport! Själv har jag ignorerat Mälaren och istället utforskat flera av sjöarna som inkluderas av sporfiskekortet. Fisket har varit lysande i september. Kastar enbart från land och har tagit pb på både abborre och gädda. Börjar helt klart hitta mina favoritsjöar. Fortfarande inte ett hugg på popper dock. Spinnare funkar alltid bäst för mig, men även små skedar funkar. Helt nybörjare på jigg men även det har gett (lite) resultat. Generellt har det varit klurigt att lura upp borrarna förutom just när de jagar i ytan.
Skitfiske på er.
PS. Jag inser att det har rätt lite med "innestadsfiske" att göra. Sorry.Senast ändrad av pa71; 2014-09-29, 21:07.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av oskars Visa inläggHehe lausvik!
Jag håller på att omgruppera mig lite. Vill ha tid när jag skriver nästa rapport och ville inte bara hafsa ihop det Det kommer!!
Jag kan däremot säga att jag varit ute och fiskat med både Gobe och Jaken från forumet Dom kontaktade mig efter att läst tråden. Det har varit väldigt trevligt och vi lär ju dra ut igen snart! Inte mycket fisk än (Förutom Jaken som drog 8st abborrar efter att jag åkt hem, HAHA).
Rapport kommer!
Kommentera
-
HÅLL I HATTEN!
Okej, jag har nog inte fått en enda fisk sedan min senaste uppdatering Har dock varit ute på trevliga turer med Gobe och Jaken som sagt. Det har varit kul och lärorikt på många sätt! Har varit ute och fiskat relativt mycket ändå... 1-3 gånger per vecka. Lär mig något nytt varje gång, men det har blivit lite segdraget det senaste.
Men så blev det tisdag (idag)...
Idag drog jag ut vid 15:30 ungefär. Solen går ju ner vid 18:00 nu för tiden :O :O :O Så det gäller att vara ute i tid hehe. Jag började i utmynningen av Pålsundet. Jaken har hittat bra med abborrar där, men jag själv har bara fått följare på samma ställe, men vill ändå testa stället några gånger. Tyvärr inget napp, så jag letar mig inåt sundet en bit till hamnen för att sedan cykla ut på gamla trogna Reimers. Skönt att vara tillbaka på "gamla" jaktmarker. Hehe.
Jag ställer mig och kasta på samma brygga jag fick den där 1kg-gäddan på... Känner lugnet över att vara tillbaka på ett ställe man känner till. Kastar lite. Händer inte så mycket. Det blåser och är kallt. Något jag lärt mig det senaste är att det oftast huggar inom de 10 första kasten om det nappar. Det tycker jag är en intressant tanke! Så med det i huvudet, och att det blåser så letar jag mig längre ut på Reimers.
Skönt. På det nya stället så blåste det inte lika mycket, även om det kanske bara är 100m bort. Börjar kasta med 2,5" akarra-jigg. Gul och röd. Jag vet inte hur många kast det tar... Men efter ett fåtal...
*HHNNNGGG*
Sablarns vad är detta nu? Shit. Inget speciellt jättehugg. Utan snarare Hhhhnnnnggggg. Vad är det? Åh jag är ju så van vid bottennapp.. Men vad är detta? Vevar. Bromsen klickar. Aaaah det ÄR en fisk! Men vafan? Den känns som en stock ju! Vevar in, drar in... Den rör sig mot mig, men den står stilla.. Tuungt och sakta. Herregud.
När den börjar närma sig land så ser jag den fina gäddan i vattnet. Shiiit. PANIK! LOLOLOLOL. Okej, sansa dig Oskar. Det här har jag ju förberett mig på. Av med ryggan så jag kommer åt vågen. Fisken är i vattnet fortfarande. Herregud den är ju så tung. Jag får till slut tag på jigghuvudet och, hahaha, jag står där och håller upp fisken med jiggen. Uj uj uj. Jag vågade inte ta gälgreppet :O :O Det måste jag läsa på om! Men den höll sig lugn när jag höll den. Jag hann ta två bilder. Jag sträcker mig efter vågen men hinner inte nå den förrens den tappra gäddan började sprattla, bita av linan och dra vidare hem till vattnet igen Kvar står jag på stenen, skakig och lättad! KUL MED FISK!! Jag ser den simma iväg och precis nedanför stenen lämnar den efter sig jiggen och tafsen som en tröst för att jag inte fick väga den idag Den uppskattas dock till 2-3kg! PB! haha
Jag kavlade upp ärmarna och la mig på stenen och plockade upp riggen från botten. Sen ringde jag fru och svåger och berätta om den glada nyheten. Haha!
Wiiiiiiii!
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 636 visningar
0 gillar