Mina landrapporter från innerstaden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mina landrapporter från innerstaden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Varit ute en sväng nu på morgonen. Typ 07:15 - 9:45!

Jag började vid I idag igen (stället där jag fick gäddan). En hel del abborrar (gissar jag på) som jagade löjor upp till ytan. Jag körde som vanligt med 2-2,5" relaxjiggar, med lite optimistiska kast med skeddrag och spinnare.

Jag gjorde mitt bästa för att kroka någon av dom, men jag vet inte... Kastade runt där det hade plaskat, kastade i närheten. Testade lite olika. Ingen var intresserad av min jigg. Plasket på ytan försvann till slut. Jag kastade även lite efter gädda med lite skeddrag och liknande. Inget napp. Jag gick närmare ett träd och kastade i jiggen lite försiktigt 3-4 meter ut och fick denna lilla rackaren:

Inte huvudmålet med mitt fiske, men det är kul att få upp dom här pyttisarna också. Men det jag verkligen vill åt; En fint krokad fisk, långt ut, så det blir lite kamp och lite att rulla in Denna lilla bodde antagligen under det där trädet.

Jag tänkte att jag skulle vidare runt på Reimersholme för att se om jag kanske skulle hitta vart dom jagande abborrarna hade tagit vägen. Nu vet jag ju inte om det var samma fiskar, men mellan K och L bubblade det nu vid ytan. Testade samma rutin här... Kasta i närheten av plasket... Testade både med jigg och spinnare. Dom var inte intresserade alls.

Det är ganska mysigt att stå och kasta, och under inrullning kolla ner på stenarna på botten precis där man står och se två små abborrar simma och ställa sig bakom en sten för att typ softa och ta det lugnt.

Click image for larger version

Name:	karta4.gif
Views:	1
Size:	131,2 KB
ID:	1775408

Denna turen satte jag 2st jigghuvuden + 2st wolframtafsar i mellan typ stenar. Detta börjar bli standard för mig. Hur är det för er?

Lite annat jag börjar undra över; Skulle ett PRO få fisk på samma runda jag tog idag? Vad skulle hen gjort annorlunda då i så fall? Jag kastar i en solfjäder, alltså kastar inte på samma ställe heeeela tiden, varierar mig. Jag har inte köpt idén om att färgen på jiggen skulle spela roll så jag kör mest med vit-svart-röda, men varierar även detta då och då.

Kommentera

Jag vet inte om du redan har testat det men popper is the shit när de randiga jagar i ytan. Jag och min compadre har haft sanslöst roligt popperfiske i Mälaren här på sensommaren just när de jagat löja i ytan, jag har bara kört strike pro popper http://www.cwcab.com/sv/products/str.../29-EG026-A06E
      Men det finns såklart andra märken att testa oxå ;-)

Kommentera

Oskars, du har fått en pm!

Kommentera

Var ute en kort sväng vid Ulvsundasjön (Huvudsta sidan) idag efter jobbet. Och den här gången hade jag bättre fiskelycka. Har tidigare haft två bom pass där senaste veckan.
          Men ikväll blev tre abborrar i ungefär samma storlek som bilden nedan och en liten gädda tyvärr så dog mobilen så jag kunde inte fota alla fiskarna.

Name:	Skärmklipp.jpg
Size:	81,2 KB
ID:	1775454

Det nappade bäst för mig mellan 18:15-18:45 och jag fick två av abborrarna och gäddan på en myran agat spinnare. Den tredje abborren fick jag på en relax 2,5" blå vit med lite glitter.

Kommentera

Jag och brorsan var på huvudsta sidan också för någon vecka sen, inte ett liv. Men det var fint väder och man fick en bra promenad. (Vi testade lite olika platser från pampas hela vägen till bron vid ulvsunda)

Kommentera

Ursprungligen postat av Alex-X Visa inlägg
              Jag och brorsan var på huvudsta sidan också för någon vecka sen, inte ett liv. Men det var fint väder och man fick en bra promenad. (Vi testade lite olika platser från pampas hela vägen till bron vid ulvsunda)
              Har fått fisk från H4 gården & in i Karlbergskanalen , men inget efter H4 gården & mot bron .
              Vid fiket vid Huvudstabadet brukar man se båtar stå & fiska gös , men det är lite för långt ut från land för att nå

Kommentera

Här är några av ställena som jag fiskat ifrån i Ulvsundasjön.
                De grönmarkerade delarna har levererat bäst. Men har ibland varit helt döda.
                På de gula platserna har jag fått någon abborre ibland.
                Och de röda platserna har jag bara bommat på, varit mkt sjögräs och änder där.

Name:	ulvsundasjön.PNG
Size:	92,9 KB
ID:	1775459

Kommentera

Ja det var mycket sjögräs vid stenbryggan där.. Kanske får prova in mot kanalen nån gång.
                  Den största nackdelen tycker jag är att det är så mycket folk som rör sig omkring där. Jag vill gärna ha det lite mer ensamt, mycket trevligare att fiska då. Inte så att jag är folkskygg eller nått, men jag gillar lugnet när jag fiskar. Måste övertyga frugan att flytta upp till norrland, där jag fiskar på somrarna =)

Kommentera

Har tagit en del borrar från betongbryggan på långholmen (C? på din karta)
                    Största på 600g och några till straxt under, alla har tyvärr huggit precis intill bryggan så det är där dom står och hinner aldrig bli fight. Har gått runt lite som du gjort men med mer fokus på årstaviken/liljeholmen/långholmen. Bryggan mittemot södersjukhuset på årstasidan har också levererat finare storlek men desto fler bompass..

Ha d

Kommentera

Nu drar jag ner till området kring karlbergskanalen om någon är sugen på sällskap. Borde vi inte ha en egen # på instagram för landfiske i och kring stockholm så man kan kolla lite fångstrapporter och var det hugger? Kanske #fiskesthlm eller liknande?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar