Mina landrapporter från innerstaden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mina landrapporter från innerstaden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "DET var en fin abbore"

Det börjar verkligen bli kallt ute nu. 3-gradigt imorse vid 8-tiden. Brrr… Men det är inget som hindrar mig från att gå ut och fiska. Man måste ju förbereda sig på pimpelfisket

Det var segt fiske idag, precis som det varit den senaste tiden. Jag tror faktiskt jag hade ett hugg redan vid första kastet, men den kan inte krokat så bra för den vill inte vara med! Efter det var det inte ett enda hugg på 2,5 timma! Sablarns vad kallt det var dock. Eller snarare… Det var kallt om händerna. Har bara tre-fingers-handskar att fiska med. Det funkar inte så jättebra att fiska med tummvantar Var dock tvungen att köra några kast med dom för ville bli lite varmare iaf. Men att köra med tre-finger-handskar när det är så här kallt är lönlöst. Måste ha varmare fiskevantar!

Jag besöker 3-4 ställen denna turen. Mot slutet så är det riktigt tråkkallt och fuktigt. Trots det så kollar jag i jigglådan och ser en jigg som jag fick som bonus-prova-på-jigg från Jigg.se!

"Ja ja den får en chans idag". Så jag riggade den och kasta några kast, men gillar inte det stället jättemycket… så jag gick tillbaka till det första stället jag var på tidigare på dagen.

Gjorde kanske 1… 2.. kast… Max… Sen ba SMACK. Något stor på kroken! OCH… den krokas bra! Jag har haft flera såna här hugg som jag känt varit tunga, men som lyckats slita sig. Men denna gången sitter den kvar!!! Wihoo! GÄDDA!!!!

Vevar in.. Vevar in.. Gädda gädda. Åså får jag syn på fisken! WOWOWOWOWOWOW det är en ABBORRE! Jag kommer inte ihåg exakt men jag skrek något i stil med "JÄVLAR" för mig själv där på stället. Haha.

Så jag rycker snabbt fram vågen. Tar upp den fiiiiina fisken. När jag sitter på huk och riggar för vägning kommer en väldigt trevlig herre fram. Han måste hört mig skrik av lycka och förfäran. "Det där var verkligen en fin abborre" sa han. Jag ba "Jaaaaaa det här är en fiiiin fisk!!!!" .. Han ba "Det måste va minst 800 gram"… Jag hade ingen aning. Han gick och sa "Grattis till den fina fisken".

Vågen visade oväntade 923gram!! Herre min skapare vad stor abborre!! Underbart 2,5 timmar med frusna fingrar och sedan belönades man med denna!

PB (Såklart, innan var det 515gr)!

Kommentera

• Nice! Grattis!

Kommentera

• Grattis!!! Den är riktigt fin
        Kul att du får större abborrar efter allt jobb och nötande.

Kommentera

• Tack hörrni

Jag mätte fisken i datorn. Jag visar på bilden hur jag tänkt. Godkänner ni metoden?

40cm är rätt långt asså

Click image for larger version

Name:	viktangivelse.jpg
Views:	1
Size:	135,7 KB
ID:	1775943

Kommentera

• Härligt. Hade också trevligt fiske från land runt lilla essingen med carolina rig. Sist det var plus blev det fina abborrar och en gös.

Att skriva på en platta är djävulens verk!

Kommentera

• God vår Oskars!

Hur ser fiskandet ut för 2015? Själv har jag för första gången tagit upp fiskandet på allvar och kommer köra på för fullt under året. Inhandlat en massa grejer och plockade även på mig en Deeper Fishfinder (mobilt ekolod) som jag glatt hivat ut och scannat av bottnarna för att hitta lite spännande platser att senare fiska vid.

Uppskattar verkligen att få springa runt i naturen och drömma om en massa fisk som nappar. Testade varenda liten yta runt hela Kärsön på en runda för att planera in lite olika platser att testa vid nästa session. Känner mig precis som du beskriver i dina inlägg och ser verkligen fram emot denna resa i fiskarnas värld!

Hoppas på att få läsa mer från dig och alla andra inom kort!

Kommentera

• Tack för en magisk tråd. Inspirerar verkligen och suget att fiska ökar betydligt!!

Kommentera

• hur har det gått 2015? var själv ute igår runt ulvsundasjön men hade svårt att hitta bra platser att stå vid. testade även att åka ut till lovön för två dagar sedan men utan någon framgång.

Kommentera

• Ursprungligen postat av grunken Visa inlägg
                    hur har det gått 2015? var själv ute igår runt ulvsundasjön men hade svårt att hitta bra platser att stå vid. testade även att åka ut till lovön för två dagar sedan men utan någon framgång.
                    Fiskar inte så mkt från land men några borrar & ett på gäddor har jag lyckats lura vid Ulvsunda sjön
                    Här är mina spottar runt Ulvsunda sjön som jag har fått fisk på http://kartor.eniro.se/m/aGPPW
                    Jag letar efter löja som blir jagad det är ett bra tecken på större fisk & sen gräs där brukar man kunna hitta dom också .

Broar & bryggar är bra ställen att hitta borren på
                    Åker du ut mot Ekerö då har du först bron från Bromma till Kärsön & runt brofästet vid Kärsö sidan har jag fått båda borre & gädda sen har du bron vid Drottningholm , galet mkt betesfisk under den bron samma sak bron som går ut mot Färentuna

Kommentera

• var ute en sväng idag på eftermiddagen, testade runt kärsön. dels på nockebybrosidan där det blev två mindre gäddor, den största på kanske 1,5kg. sedan provade jag även andra sidan mot drottningholm även där en mindre gädda. Hade dock svårt att hitta något ställe att stå för att kunna komma nära drottningholmsbron. Eventuellt att jag fortsätter ut mot färentunabron imorgon och testar där.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 796 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar