Mina landrapporter från innerstaden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mina landrapporter från innerstaden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Joooooo... Det får väl kanske bli dropshot...

Är det godkänt att köra med 10gr sänke vid ca 6m djup?

Kommentera

• Den frågan får någon annan svara på.
      http://enamatorfiskare.blogspot.se
      Instagram enamatorfiskare

Kommentera

• Oskar, kör 10-20 gr runt Reimers/Långholmen med beroende på djup. Beror även på vind och hur du vill presentera betet/jiggen. 15 gr är en bra utgångspunkt, välj avlånga sänken så undviker du även en del bottennapp. Utanför branterna är botten ren, jämn och tämligen hårt.

Ses på

Kommentera

• Trevlig tråd med entusiastiska rapporter!

När det kommer till gälgrepp är det ett himla bök på små gäddor, om man nu inte har barnarbetarfingrar som lätt kommer åt över allt. De mindre gäddorna nyper jag ofta fast över huvudet/gällocken och krokar lös om jag inte kan kroka lös dem direkt i vattnet förstås.

Här har trumman en rätt fin video "Hantera gäddan rätt" som kanske ger dig ett hum om hur gälgreppet tas. https://www.youtube.com/watch?v=c-S9lJDnBGs

Nu går förstås en dyr vågsäck + matta byta ut mot en ikeakasse för 5kr som ligger på ett mjukare underlag.

Kör hårt!
          A bad day of fishing is better than a good day of work.
          http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av blaze Visa inlägg
            _ _om man nu inte har barnarbetarfingrar som lätt kommer åt över allt.
            _ _ + matta byta ut mot en ikeakasse för 5kr som ligger på ett mjukare underlag.

Kör hårt!
            OfT: Barnarbetarnävar borde vara större än 'vanliga' barnhänder va? ;-)

Om en går på gym kan en fråga om en uttjänt (insvettad) yoga matta. Gratis och funkar dretbra.

Kommentera

• Tråden flödar av entusiasm, dom flesta av oss har börjat som land fiskare, väcker minnen till liv. Deltog i 08 abborren i söndags, visserligen med båt, men platserna fiskas bra från land. Bidrar med ett par platser, D på Oskars karta, gröna pinnen närmast Essingen bron, mellan den och land gav en gädda och 10 abborrar, brofästet på lilla Essingen, mellan pelarna var bra, gav en gös, 1,9 kg och min största borre för dagen, 5,8 hg, stora stim med löjor. Mitt emot på stora Essingen till höger där en båtklubb ligger, fram mot Swed-banks huset, vidare mot Lärarhuset, och hela vägen fram till Oxhåls bron var bra. När nya rören runt pelarna på Gröndals bron är på plats lär det bli bra där, arbetet pågår. Abborrfisket blir bara bättre för varje dag fram till isläggningen, dom stora borrarna lämnar grundare områden när tempen är 6-7gr, för lite behagligare tillvaro på 10- 15m djup. Oskars jag fiskar aldrig abborrar i solfjäders form, splittrar stimmen, B tröttnar fort på att rusa hit och dit. Den här tiden på året är det bara jigg för min del.

Kommentera

• Ursprungligen postat av oskars Visa inlägg

BÅDE JAG OCH HJÄRTAT HOPPAR TILL OCH JAG YTTRAR ETT SKRÄMT SKRIK!

HAHAHAHAH!

SNABB SOM FAAAAN! Stooooooooorrrrrrr gädda! Saaaatan vad häftigt! Den missade min abborre och drog iväg! Jag blev såååå rädd! Jag ba "nej nej nej nej ta inte min abborre jag är inte beredd än" (minns ni min tidigare händelse som var exakt så här?). Drar snabbt upp den i luften.

Saaaaablarns vad häftigt!!! Den var skitstor!! RIKTIGT KUL!

Efter det kunde jag knappt fiska vidare eftersom hela jag darrade vilket gjorde att spötoppen knappt syntes eftersom den darrade i takt med mig

Jag fick åka till Söders Sportfiske och prata av mig och fick en hel del bra tips för hur jag kan fånga lite större fisk. Det skulle vara kul att få lite stor gädda. Idag kom jag faktiskt upp lite i vikt med tanke på att det var så många 500-grammare. Riktigt kul!

Var ute från ca 07:45 till kanske 11:15.

Bra start på dagen
                Det är exakt därför jag är så torsk på popperfiske!! Så där blir det varje gång. Lika explosivt och jag blir taggad till tusen!
                Nu har jag inte läst hela tråden, men har du inga ytbeten så kööööp!!

Mvh Freedee

Kommentera

• Körde en kort runda imorse runt Reimers, inga måsdyk och dåligt med småfisk i ytan. Svepte av de vanliga borrehaken med klent resultat, gick över till gädda. Fick en och hade ett pet på betet. En av de sämre turerna jag haft runt söder.

Får en känsla av att det är fler och fler som fiskar i området, kul.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bodster Visa inlägg
                    Oskar, kör 10-20 gr runt Reimers/Långholmen med beroende på djup. Beror även på vind och hur du vill presentera betet/jiggen. 15 gr är en bra utgångspunkt, välj avlånga sänken så undviker du även en del bottennapp. Utanför branterna är botten ren, jämn och tämligen hårt.

Ses på
                    Tack igen! Måste testa detta!

Ursprungligen postat av blaze Visa inlägg
                    Trevlig tråd med entusiastiska rapporter!

När det kommer till gälgrepp är det ett himla bök på små gäddor, om man nu inte har barnarbetarfingrar som lätt kommer åt över allt. De mindre gäddorna nyper jag ofta fast över huvudet/gällocken och krokar lös om jag inte kan kroka lös dem direkt i vattnet förstås.

Här har trumman en rätt fin video "Hantera gäddan rätt" som kanske ger dig ett hum om hur gälgreppet tas. https://www.youtube.com/watch?v=c-S9lJDnBGs

Nu går förstås en dyr vågsäck + matta byta ut mot en ikeakasse för 5kr som ligger på ett mjukare underlag.

Kör hårt!
                    Har kollat in den där. Tror jag vet hur jag ska göra. Gäller att få upp några gäddor nu bara! Hehe

Ursprungligen postat av Ivar Visa inlägg
                    Tråden flödar av entusiasm, dom flesta av oss har börjat som land fiskare, väcker minnen till liv. Deltog i 08 abborren i söndags, visserligen med båt, men platserna fiskas bra från land. Bidrar med ett par platser, D på Oskars karta, gröna pinnen närmast Essingen bron, mellan den och land gav en gädda och 10 abborrar, brofästet på lilla Essingen, mellan pelarna var bra, gav en gös, 1,9 kg och min största borre för dagen, 5,8 hg, stora stim med löjor. Mitt emot på stora Essingen till höger där en båtklubb ligger, fram mot Swed-banks huset, vidare mot Lärarhuset, och hela vägen fram till Oxhåls bron var bra. När nya rören runt pelarna på Gröndals bron är på plats lär det bli bra där, arbetet pågår. Abborrfisket blir bara bättre för varje dag fram till isläggningen, dom stora borrarna lämnar grundare områden när tempen är 6-7gr, för lite behagligare tillvaro på 10- 15m djup. Oskars jag fiskar aldrig abborrar i solfjäders form, splittrar stimmen, B tröttnar fort på att rusa hit och dit. Den här tiden på året är det bara jigg för min del.
                    Intressant att man inte fiskar i solfjäder när man söker abborre... Väldigt bra tips! Det visste jag inte. Riktigt fina platser du tipsat om! Ger väldigt mkt utrymme för kul fiske! Tack!!

Ursprungligen postat av Freedee Visa inlägg
                    Det är exakt därför jag är så torsk på popperfiske!! Så där blir det varje gång. Lika explosivt och jag blir taggad till tusen!
                    Nu har jag inte läst hela tråden, men har du inga ytbeten så kööööp!!

Mvh Freedee
                    Jo men dom sa att det är för kallt för poppers nu! :O :O :O :O

Ursprungligen postat av Bodster Visa inlägg
                    Körde en kort runda imorse runt Reimers, inga måsdyk och dåligt med småfisk i ytan. Svepte av de vanliga borrehaken med klent resultat, gick över till gädda. Fick en och hade ett pet på betet. En av de sämre turerna jag haft runt söder.

Får en känsla av att det är fler och fler som fiskar i området, kul.
                    Jag får dåligt med napp även när det är måsdyk och småfisk. Men gäddan verkar vara igång. Har du kört mkt i området när det är så här kallt?

Kommentera

• Mina största borrar har jag fått i okt/nov, men då har det varit kallare nätter än nu. Men det är färre napp då och mera nöta på djupt vatten.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      386 158 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      470 visningar
                      0 gillar