Mina landrapporter från innerstaden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mina landrapporter från innerstaden

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av oskars Visa inlägg
    Riktigt kul att du kommer ut i vattnet med båten nu Gobe

X3M, jag kanske borde testa Norrmälarstrand??? Låter väldigt förnämligt! Några speciella platser du skulle vilja visa mig?
    Nja... Vill ju inte avslöja exakta platserna...
    Men åk dit o prova ...
    Man kan köra från land där oxo .
    Kan ju säga så här:
    Det finns en bro där..
    Man kan bada bredvid...
    Hoppas du letar o finner nu
    Senast ändrad av X3M Fish; 2014-11-04, 16:24.

Kommentera

Aaaaaah, antagligen varit där. Lilla Essingen på samma sida som Norrmälarstrand är ju också riktigt bra även om jag kört det väldigt lite på sistone.

Kul att bada, lite kallt nu bara. Tack för den luddiga beskrivningen!

Jorå, leta och finna lär jag göra. Har hittat många av mina nuvarande favvis-ställen själv. Det som gör det extra kul är att jag fått många av dessa ställen bekräftade som "bra" av andra fiskare.

Är inte jättehemlig om vart dessa är

Kommentera

Jorå, leta och finna lär jag göra. Har hittat många av mina nuvarande favvis-ställen själv. Det som gör det extra kul är att jag fått många av dessa ställen bekräftade som "bra" av andra fiskare.

Kommentera

Aaaaaah, antagligen varit där. Lilla Essingen på samma sida som Norrmälarstrand är ju också riktigt bra även om jag kört det väldigt lite på sistone.

Kul att bada, lite kallt nu bara. Tack för den luddiga beskrivningen!

Hahahaha, jag är alltid hemlig
          Man vill ju ha sina hot spots ifred !
          Framför allt när det blir tävling i city )

Tycker det är jätte bra att du har karta och visar vart du fiskar och vart du får fisk, osv.
          Bra initiativ....
          Själv har jag letat själv i ur o skur, hahaha !
          Många fiskare är jääääävligt hemliga utav sig ;/

Kommentera

[FONT=Arial Black]SKRÄMD OCH RÄDD![/FONT]

Men morgonen började ganska lugnt ändå Kaffe och frukost med min partner in crime för att sedan sätta mig på cykeln med alla grejerna i ryggan.

När jag kom fram till mitt kära fiskevatten så var det precis som det varit dom tre senaste veckorna; Fullt med måsar och otyg. Med andra ord fuuuuullt med betesfisk. 1012hPa och 3 grader i luften. Okej, jag tyckte det var bra med måsarna. En gång när dom var här å dök fick jag ju 6st abborrar, så dom var välkomna.

Men denna dagen så var det inte lika mycket napp till en början. Jag antar att det var för mycket betesfisk så dom var inte intresserade av min jigg helt enkelt. Jag såg många många fina plask från jagande fiskar dock.

Jag stod och kastade och då kommer det som vanligt ett stort satans fartyg och drar förbi långsamt...

Dom är så stora i denna lilla kanalen asså.. haha. Men ja ja, tänkte jag... Jag kastar åt sidan lite...

Och då... PANG... Då nappade det! Dagens första napp. Detta hugget var speciellt roligt, för jag tänkte och kände direkt att "Det här är en gädda". Drillar in den, och visst var det en gädda! Kul att jag kunde gissa det baserat på hugg och ryck.

Ack så fin den var. Hela 150 GRAM!!!

Denna rackaren fick mig faktiskt att blöda från fingret. Hehe. Vet inte hur, men nånstans i mini-sprattlet så fick den mig Så nu har jag blod på spöt. Mer real än så kan det väl inte bli?

Okej, kul med gädda. Men vart är abborrarna? Jo dom är ju ute och jagar betesfisken till förbannelse. Jag har en del napp som jag tappar. Ofokus. Till slut får jag in en på ca 200gr. Den var fin. Nu vill jag hitta fler!

Och dom kom faktiskt till slut... När måsarna började sprida sig bortåt så kom lite större abborrar in. Fick två stycken på 500gr som bjöd på ett härligt drillande!

Väldigt fina!!!

Och då börjar jag höra "bla blablablablabl fiskar bla bla bla bal" och det står helt plötsligt en liten grupp från förskolan bakom mig.. Hahaha! Dom ba "vart är fisken"... "Har du GUMMIfisk?" ... "Vet du vad Jaaag heter??".. Vi körde lite Touch-And-Feel i jigglådan. "Wow vilken mjuk gummisfisk". Dom tyckte det var väldigt kul med jiggarna.

Sen var dom tvungna att gå iväg för det var dags för frukt-stund.

Jag drar iväg ett kast...

Och då...

...

Drillar in en ca 500gr abborre... Det går bra.

2 meter från bryggan...

EN STOR JÄDRA GÄDDA HOPPAR UPP SOM ETT SPJUUUUUUT UR VATTENT!

BÅDE JAG OCH HJÄRTAT HOPPAR TILL OCH JAG YTTRAR ETT SKRÄMT SKRIK!

HAHAHAHAH!

SNABB SOM FAAAAN! Stooooooooorrrrrrr gädda! Saaaatan vad häftigt! Den missade min abborre och drog iväg! Jag blev såååå rädd! Jag ba "nej nej nej nej ta inte min abborre jag är inte beredd än" (minns ni min tidigare händelse som var exakt så här?). Drar snabbt upp den i luften.

Saaaaablarns vad häftigt!!! Den var skitstor!! RIKTIGT KUL!

Efter det kunde jag knappt fiska vidare eftersom hela jag darrade vilket gjorde att spötoppen knappt syntes eftersom den darrade i takt med mig

Jag fick åka till Söders Sportfiske och prata av mig och fick en hel del bra tips för hur jag kan fånga lite större fisk. Det skulle vara kul att få lite stor gädda. Idag kom jag faktiskt upp lite i vikt med tanke på att det var så många 500-grammare. Riktigt kul!

Var ute från ca 07:45 till kanske 11:15.

Bra start på dagen

Kommentera

Efter det kunde jag knappt fiska vidare eftersom hela jag darrade vilket gjorde att spötoppen knappt syntes eftersom den darrade i takt med mig
              Ah, gäddfrossa.

Kommentera

[FONT=Arial Black]SKRÄMD OCH RÄDD![/FONT]

Men morgonen började ganska lugnt ändå Kaffe och frukost med min partner in crime för att sedan sätta mig på cykeln med alla grejerna i ryggan.

När jag kom fram till mitt kära fiskevatten så var det precis som det varit dom tre senaste veckorna; Fullt med måsar och otyg. Med andra ord fuuuuullt med betesfisk. 1012hPa och 3 grader i luften. Okej, jag tyckte det var bra med måsarna. En gång när dom var här å dök fick jag ju 6st abborrar, så dom var välkomna.

Men denna dagen så var det inte lika mycket napp till en början. Jag antar att det var för mycket betesfisk så dom var inte intresserade av min jigg helt enkelt. Jag såg många många fina plask från jagande fiskar dock.

Jag stod och kastade och då kommer det som vanligt ett stort satans fartyg och drar förbi långsamt...

Dom är så stora i denna lilla kanalen asså.. haha. Men ja ja, tänkte jag... Jag kastar åt sidan lite...

Och då... PANG... Då nappade det! Dagens första napp. Detta hugget var speciellt roligt, för jag tänkte och kände direkt att "Det här är en gädda". Drillar in den, och visst var det en gädda! Kul att jag kunde gissa det baserat på hugg och ryck.

Ack så fin den var. Hela 150 GRAM!!!

Denna rackaren fick mig faktiskt att blöda från fingret. Hehe. Vet inte hur, men nånstans i mini-sprattlet så fick den mig Så nu har jag blod på spöt. Mer real än så kan det väl inte bli?

Okej, kul med gädda. Men vart är abborrarna? Jo dom är ju ute och jagar betesfisken till förbannelse. Jag har en del napp som jag tappar. Ofokus. Till slut får jag in en på ca 200gr. Den var fin. Nu vill jag hitta fler!

Och dom kom faktiskt till slut... När måsarna började sprida sig bortåt så kom lite större abborrar in. Fick två stycken på 500gr som bjöd på ett härligt drillande!

Väldigt fina!!!

Och då börjar jag höra "bla blablablablabl fiskar bla bla bla bal" och det står helt plötsligt en liten grupp från förskolan bakom mig.. Hahaha! Dom ba "vart är fisken"... "Har du GUMMIfisk?" ... "Vet du vad Jaaag heter??".. Vi körde lite Touch-And-Feel i jigglådan. "Wow vilken mjuk gummisfisk". Dom tyckte det var väldigt kul med jiggarna.

Sen var dom tvungna att gå iväg för det var dags för frukt-stund.

Jag drar iväg ett kast...

Och då...

...

Drillar in en ca 500gr abborre... Det går bra.

2 meter från bryggan...

EN STOR JÄDRA GÄDDA HOPPAR UPP SOM ETT SPJUUUUUUT UR VATTENT!

BÅDE JAG OCH HJÄRTAT HOPPAR TILL OCH JAG YTTRAR ETT SKRÄMT SKRIK!

HAHAHAHAH!

SNABB SOM FAAAAN! Stooooooooorrrrrrr gädda! Saaaatan vad häftigt! Den missade min abborre och drog iväg! Jag blev såååå rädd! Jag ba "nej nej nej nej ta inte min abborre jag är inte beredd än" (minns ni min tidigare händelse som var exakt så här?). Drar snabbt upp den i luften.

Saaaaablarns vad häftigt!!! Den var skitstor!! RIKTIGT KUL!

Jag fick åka till Söders Sportfiske och prata av mig och fick en hel del bra tips för hur jag kan fånga lite större fisk. Det skulle vara kul att få lite stor gädda. Idag kom jag faktiskt upp lite i vikt med tanke på att det var så många 500-grammare. Riktigt kul!

Var ute från ca 07:45 till kanske 11:15.

Bra start på dagen
                Nice ....
                Bra jobbat

Kommentera

Tack hörrni

Jag har lite betesfrågor som jag hoppas ni kanske vill hjälpa mig med.

Jag älskar att jigga. Gummibeten och liknande känns verkligen som den "bästa" fiskemetoden. Men så är ju vobbler och liknande väldigt fina så jag har svårt att undvika att köpa dom! hehe.

Jag kom t.ex. över väldigt billiga 5cm 10grams beten på Tradera enligt bild. Dom har rasselkulor i sig och är hittills otestade.

Jag har i princip bara jiggat på mina favoritställen. Kan jag byta till att testa med såna här småvobblers utan att behöva oroa mig över att få mindre fisk? Vanligtvis kör jag med 2,5" - 3,75"-jiggar...

Vore kul att få fisk på annat än jigg. När är det t.ex dags att byta från jigg när man är ute och kör? Är det en god idé att BÖRJA med jigg och lite senare gå över till småvobblers när man vet att fisken är hemma?

Tacksam för tips!

Kommentera

Mina funderingar ovan kvarstår

Var ute några timmar i morse. Ganska tråkig dag, men ändå lite intressant. Jag fick faktiskt en gädda efter bara typ 10 kast. Men den gäddan fick jag när jag stod och kastade från en liten "mur". Ganska långt ner till vattnet så jag skulle ändå aldrig få tag i den utan håv. Som tur var slet den sig när den var på grunt vatten och kunde simma vidare. Det var kul

Läget:
                    * Massa måsar, massa måsar, massa måsar
                    * Flera jagande fiskar på ytan...
                    * ...Både gädda och abborre

Jag har haft ganska bra fiske, men jag tror att min lycka har försvårats tillsammans med sjunkande temperaturen i vattnet. För idag var det 1027hPa... och det verkade som att abborrarna mådde bra och var hungriga, men min jigg var inte intressant.

Så här står jag nu och känner mig lite hopplös framför jiggen. Jag testade lite småvobblers enligt ovan, men det gav inget.

Jag har inte riktigt tålamod för att testa dropshot även om jag har några såna riggar. Skulle vilja ha sällskap första gångerna för att få lite tips å råd

Men hur som helst.

Vad tror ni om detta? Är det vattentemperaturen som gör att det inte nappar?

Kommentera

• Såvitt jag har lärt mig så beter sig fisken annorlunda med kall temperatur i vattnet. Annorlunda så till den del att de försöker använda så lite energi som möjligt för att fånga byten. Därav rekommenderar många långsammare hastighet vid trolling på hösten än på sommaren till exempel. Tänker att det är ett utmärkt tillfälle för dig att testa dropshot.
                      http://enamatorfiskare.blogspot.se
                      Instagram enamatorfiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 800 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar