Tjäna tänkte kolla i fall de Finns någon här på sajten som fiskar i uttran!? Och sen tänkte jag kolla i fall någon vill ta en tur eller fiska tillsammans med mig och dela kunskap. Om sjön.jag har har båt och har fiskat i sjön sen i början på maj.. De vore. Kul att hitta någon som är en lika hängiven fiskare som jag. Men Sebastian
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
uttran rönninge
Collapse
X
-
Jag är ny inflyttad i rönninge och därför vill jag järna veta mer om sjön. Jag ska skaffa en fiskekajak i vår men skulle vara kul om jag fick veta lite ställen från land. Jag har provat ett ställe lite i mitten av sjön men det var väldigt grunt och verka rätt dött. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för att jag är rätt ny till sjön men jag har hört att det finns gott om gädda där. //skitfiske
-
Ursprungligen postat av Kattån Visa inläggSe till att ni har fiskekort där finns 2 olika kort beroende på vart i sjön ni fiskar! Finns riktigt grov Borre i den sjön..det togs en på närmare 3kg för nått år sen.Haft bäst fiske mot rönninge sidan!
(Botkyrka har avskaffat fiskekort)
PS: hakar gärna på en tur i vårSenast ändrad av ribbones; 2014-12-04, 19:30.
Kommentera
-
Är det inte fiskeförbud i Botkyrka delen? Har varit det tidigare iaf. Finns grov abborre där. Har mitt pers på 1680g därifrån. Jag å några polare hade ett satans race där en vinter när vi hittade fetstimmet med grovisar. 14st över kilot och mängder med 5-9hg på bara några timmar. Men då pimplade vi djupt.Den som har flest prylar när han dör vinner!
Kommentera
-
Tack för alla svar jätte kul att veta mer om sjön. Jag var och fiska på en lite brygga idag som jag trodde inte var privat (det var den inte) vid sjön och skulle jigga lite abborre. När jag kom ditt så blev det snöstorm men det stoppa mig ej. Jag satte på en gul jigg med orange färg på ovansidan. Men efter en halv timme av misslyckande satte jag på en silvrig skeddrag och gjorde jag ett kast. Rätt som det var så såg jag en halv kilo gädda efter. Den försvann så jag gjorde ett till kast nära vasen och gjorde två vevetag, sen fick jag ett riktigt fint hug av en halv kilo igen. Det var en riktig anderlunda upplevelse att få en fisk på ett kast spö när bara snön rasade ner. Riktigt kul och det är något jag kan tipsa om. //skitfiske
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DuffelDad Visa inläggHej! Väcker tråden lite. Är det bara jag som upplever att fisket blivit riktigt dåligt senaste året i uttran.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kattån Visa inläggSe till att ni har fiskekort där finns 2 olika kort beroende på vart i sjön ni fiskar! Finns riktigt grov Borre i den sjön..det togs en på närmare 3kg för nått år sen.Haft bäst fiske mot rönninge sidan!
Mvh Old Firehand Leif Engström.
Ungefär 6 080 resultat (0,40 sekunder) Sökresultat
Utvalt utdrag från webben
"Upp kommer så småningom den gigant som än idag ståtar som svenskt rekord: en 51 centimeter lång och hela 3 150 gram tung abborre. Dessutom finns det uppgifter på att man fångat en 65 (!) centimeter lång abborre på ett nätprovfiske, samt att en 3,5 kilo tung abborre flutit upp död i samma vatten.20 jan. 2023
Lär dig om abborren - Svenskt Fiske"
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 620 visningar
0 gillar