"Nystart" Havsöringskartan i Sthlm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Nystart" Havsöringskartan i Sthlm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "Nystart" Havsöringskartan i Sthlm

Tjääna
    Som fler av er vet så har Tonyex en länk till en karta med "utmärkta" havsöringsspots i Stockholms skärgård.
    Efter att ha talat med SB och Tony så har vi kommit överens om att uppdatera kartan med fler platser som man kan nå från land.
    Vi tänker även lägga till lite länkar som kan vara bra att ha när man skall fiska efter öring i och kring Stockholm. Vi har även tänkt att så småningom skriva lite artiklar om det praktiska kring havsöringsfisket.
    Allt kommer vi att försöka samla på ett ställe så att man lätt har överblick över den info som vi tänker ordna/samla in.
    Vi hoppas naturligtvis att ni kommer att bli så inspirerade att ni vill bidra med platser och info.
    Som en del kanske har märkt så är vi redan igång.
    http://www.fiskesnack.com/forum/show...C3%A5n-land%29.
    Mer Kommer
    På dom igen
    Bb
    Senast ändrad av Barabajare; 2014-01-05, 14:59.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kartan är nu uppdaterad av Barabajare med många fler fina kuststräckor att prova fiskelyckan på. Gå in och kika på den!

Om du känner dig inspirerad och vill bidra med några av dina "egna" fiskeplatser, då är det bara och kontakta någon av oss via PM. Vi fixar resten.

Häls //T
    Senast ändrad av tonyex; 2014-01-03, 21:49.

Kommentera

Fantastiskt initiativ!
      Framför allt tacksamt för en havsöringamatör som undertecknad, som fortfarande när en svag förhoppnig om debut inom snar framtid. Schysst att dela med sig av ställen där det går att få fisk. Det är ju annars sådant det brukar arbetas rätt mycket med för att hållas superhemligt.

Kommentera

Så har jag också hackat in lite platser på kartan.....fler kommer.....och som BB o Mr T skrivit så är det fritt fram att bidra.....

Skärgården är full av silver!

/S
        Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-09, 19:45.

Kommentera

Äntligen! Det finns bra ställen norr om Norrtälje också (men det kanske inte räknas till stockholmsskärgården?). På Väddös utsida norr om skjutfältet finns en fin och varierad kuststräcka som löper från skjutfältets gräns via Sennebyhaken, Sandviken och Rönnskärs udde. Till Sandviken (som är en bad/campingplats) tar man sig lätt från Älmsta. Singösundet är ett annat klassiskt ställe. Annars är det fina med Väddö att ön är lång och alltså har en lång kust mot Ålands hav och i stort sett varsomhelst där man kan komma åt finns det klara chanser att få silver på kroken. Det största hindret är alla enskilda vägar, vägbommar, sommarstugor etc. det är nästan så att man tror att det där med strandskydd är en myt...

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Äntligen! Det finns bra ställen norr om Norrtälje också (men det kanske inte räknas till stockholmsskärgården?). På Väddös utsida norr om skjutfältet finns en fin och varierad kuststräcka som löper från skjutfältets gräns via Sennebyhaken, Sandviken och Rönnskärs udde. Till Sandviken (som är en bad/campingplats) tar man sig lätt från Älmsta. Singösundet är ett annat klassiskt ställe. Annars är det fina med Väddö att ön är lång och alltså har en lång kust mot Ålands hav och i stort sett varsomhelst där man kan komma åt finns det klara chanser att få silver på kroken. Det största hindret är alla enskilda vägar, vägbommar, sommarstugor etc. det är nästan så att man tror att det där med strandskydd är en myt...
            Tjääna
            Som jag skrev i mitt förra inlägg. "Mer kommer". Har inte hunnit ännu. Sen måste jag också erkänna att vi känner inte till alla ställen.
            Tackar för tipsen dessa skall läggas till.
            På dom igen
            Bb

Kommentera

Lausvik,

På kartan finns platser norr om Nörtälje redan. Om jag minns rätt Sandviken och Singösundet fanns med sedan "tidernas begynnelse", dvs 2009.
              Sennebyhaken finns med nu oxå (2014). Det finns flera platser jag känner till men jag kan inte lägga upp dom på kartan för jag inte vet om det går att komma fram till dom , pga av vägbommar, privata vägar och dylikt.

//T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Lausvik,

På kartan finns platser norr om Nörtälje redan. Om jag minns rätt Sandviken och Singösundet fanns med sedan "tidernas begynnelse", dvs 2009.
                Sennebyhaken finns med nu oxå (2014). Det finns flera platser jag känner till men jag kan inte lägga upp dom på kartan för jag inte vet om det går att komma fram till dom , pga av vägbommar, privata vägar och dylikt.

//T
                OK. När jag kollade kartan verkade den sluta vid Norrtäljeviken men det var nog bara jag som inte fattade hur man skulle göra...

Kommentera

Härligt med fler tips som gäller Upplandskusten, och speciellt runt Väddö då det är nära och bra för oss Uppsalabor.

Ska se om det inte kan bli ett sväng till nästa helgen. Måste bara få med mig fiskekompisen.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                    OK. När jag kollade kartan verkade den sluta vid Norrtäljeviken men det var nog bara jag som inte fattade hur man skulle göra...
                    hehe, np. //T

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                    2 286 svar
                    385 856 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                    9 svar
                    445 visningar
                    0 gillar