1,7 kg är en ruggigt fin fisk och jag har absolut inget emot att fånga en sådan men jag tycker inte 3 över kg på 42 fiskare är särskilt imponerande med tanke att alla jaga stor fisk. De finns där men det är långt ifrån lätt vatten. Själv har jag andra vatten där man nästan kan räkna med någon över 1,2 per tur. Själv har jag ingen i den storleken i mälaren trots att jag säkert kört minst ett pass i veckan det senaste halvåret och mestadels efter borre. Dessutom fiskade jag en hel del i dessa vatten för många år sen också då jag då hade båtplats i slussen.
Att det inte skulle komma upp stor fisk på tävling är lite märkligt tänkt. Blir ruggigt många fisketimmar på kort tid. Ta värtan cup till exempel, där kommer det ofta upp fisk över tio kilo men alla som fiskar i värtan nu för tiden vet att det inte är lätt att få en tia där, inte ens en gädda överhuvudtaget om man ska vara ärlig
Kan inte uttala mig om Muskö då jag inte fiskat abborre där omkring men vet ställen inte allt för långt bort som håller stor borre. Men du är välkommen att göra mig sällskap i mälaren och drömma om den stora
Att det inte skulle komma upp stor fisk på tävling är lite märkligt tänkt. Blir ruggigt många fisketimmar på kort tid. Ta värtan cup till exempel, där kommer det ofta upp fisk över tio kilo men alla som fiskar i värtan nu för tiden vet att det inte är lätt att få en tia där, inte ens en gädda överhuvudtaget om man ska vara ärlig
Kan inte uttala mig om Muskö då jag inte fiskat abborre där omkring men vet ställen inte allt för långt bort som håller stor borre. Men du är välkommen att göra mig sällskap i mälaren och drömma om den stora
Kommentera