Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    I em / kväll har jag varit ute med Beja och jiggat borre.... 63 borrar o 9 bonusgäddor upp....idag var BB KING!!! och fiskade skiten ur mig...han drog säkert 2/3-delar av all fisk ...jag fick dock både största borren o största gäddan..inga storlekar att skryta om...ca 6 hekto på borren o 2,5-3 kg på gäddan (kul att drilla på nya jiggspöt dock) ....vi testade självklart olika varianter på våra Relaxjiggar...bäst gick nog ljusa jiggar (med helt transparent som vinnare)...Beja drog även en hel del på motorolja (mina dito ratades dock i stort sett konsekvent) fick istället några på vanlig hederlig blå/vit....

Hmm...när jag tänker efter så ligger nog 3/4-delar i Bejas favör närmare sanningen....lite knäckande måste erkännas... Beja hann klippa 9 innan jag drog min första....men men inte mycket att klaga på....

.....skall nu ställa mig och filéa 10-talet borrar som fick följa med hem....kärt besvär....och Bobo tackar Beja för bidraget...

Skam den som ger sig!

/S
    Tjääna
    Jocke pocke päronpung. Nu var det vi som fiskade och vi som drog fisken, inte du och inte jag.
    En för alla, alla för en, vi e musketörer.
    På dom igen
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

I em / kväll har jag varit ute med Beja och jiggat borre.... 63 borrar o 9 bonusgäddor upp....idag var BB KING!!! och fiskade skiten ur mig...han drog säkert 2/3-delar av all fisk ...jag fick dock både största borren o största gäddan..inga storlekar att skryta om...ca 6 hekto på borren o 2,5-3 kg på gäddan (kul att drilla på nya jiggspöt dock) ....vi testade självklart olika varianter på våra Relaxjiggar...bäst gick nog ljusa jiggar (med helt transparent som vinnare)...Beja drog även en hel del på motorolja (mina dito ratades dock i stort sett konsekvent) fick istället några på vanlig hederlig blå/vit....
      /S
      Låter underbart! Vart i Stockholm körde ni?

Heja Bajen!

Kommentera

• I södra skärgården i vattnen runt kungliga råttholmen som BB brukar säga.....

/S

Edit: Tänk fem små möss i rad så förstår du vad han menar...
        Senast ändrad av Silverbågen; 2014-08-28, 08:02.

Kommentera

I södra skärgården i vattnen runt kungliga råttholmen som BB brukar säga.....

/S

Det var inget "Street fishing" ni körde, va? //T

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            Det var inget "Street fishing" ni körde, va? //T
            Nope....

/S

Kommentera

Hm, jag vet ju vart ni var men möss i rad...*tänker*....å gud vad långsökt!

Nu luktar det bränt på kontoret
              Feces piscis!

Kommentera

• Har så jäkla svårt med att få Abborrarna att hugga på mina jiggar här i Mälaren.. Använder Twin Tail jiggar som ska vara sjukt heta för Abborre men ICKE! Dem vägrar hugga.. Så fort man tar fram en hederlig spinnare så hugger dem på direkten! Använder såklart andra slags jiggar också men jag får ändå ingenting! Fisketekniken jag använder är att jag låter jiggen sjunka ner till botten, sen hämtar jag hem betet i olika hastigheter, tillsammans med oregelbundna vevstopp, och jag rycker även i spöet lite försiktigt medan jag vevar så betet åker sakta upp och ner. Visst borde det ändå fungera eller är jag helt ute och cyklar?
                Senast ändrad av Kingsfield; 2014-08-29, 01:59.
                [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
                Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

• Tjääna
                  Det hugger bara på spinnaren säger du.
                  Kan det vara så enkelt att de abborrar du fångar inte står vid botten utan högre upp i vattenmassan.
                  Testa att fiska jiggen mer som du fiskar med spinnaren.
                  Senaste turen så stod abborren på botten och jiggfiske med mycket bottenkontakt fungerade klart bäst.
                  För ett tag sedan så var abborren mer ytaktiv, vilket gjorde att ingen fisk fångades vid botten utan jiggen fiskades i ytan och mellanvattnet med bra resultat.
                  En annan sak jag märkt är att abborren står i och i anslutning till branterna. Den sista turen stod dom flesta runt 4-5 m djup, gången innan stod dom mellan 2-4 m djup.
                  Bäst har ljusa shadjiggar typ relax gått. 5 cm twintail har också fungerat. Har också dragit en del på små/mindre wobblers, men dessa funkar bäst när abborren är mer ytaktiv.
                  Väntar på att de skall ställa sig mer ute på plattbotten, den tiden kommer förr eller senare.

Måste flagga för min årliga Ålandstripp (7-14 sep). Där snackar vi abborrfiske...... Rapport kommer
                  På dom igen
                  Bb
                  Senast ändrad av Barabajare; 2014-08-29, 07:50.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                    Tjääna
                    Det hugger bara på spinnaren säger du.
                    Kan det vara så enkelt att de abborrar du fångar inte står vid botten utan högre upp i vattenmassan.
                    Testa att fiska jiggen mer som du fiskar med spinnaren.
                    Senaste turen så stod abborren på botten och jiggfiske med mycket bottenkontakt fungerade klart bäst.
                    För ett tag sedan så var abborren mer ytaktiv, vilket gjorde att ingen fisk fångades vid botten utan jiggen fiskades i ytan och mellanvattnet med bra resultat.
                    En annan sak jag märkt är att abborren står i och i anslutning till branterna. Den sista turen stod dom flesta runt 4-5 m djup, gången innan stod dom mellan 2-4 m djup.
                    Bäst har ljusa shadjiggar typ relax gått. 5 cm twintail har också fungerat. Har också dragit en del på små/mindre wobblers, men dessa funkar bäst när abborren är mer ytaktiv.
                    Väntar på att de skall ställa sig mer ute på plattbotten, den tiden kommer förr eller senare.

Måste flagga för min årliga Ålandstripp (7-14 sep). Där snackar vi abborrfiske...... Rapport kommer
                    På dom igen
                    Bb
                    Fiskar på en grynna där det finns riktigt gott om abborre, små som stora. Djupet är på 4-2m och jag har försökt att både fiska precis vid botten samt på ytan eftersom abborrarna även är ytaktiva! Vid nästa fisketur så ska jag testa lite andra jiggar, och istället för att, som jag tidigare har gjort, gå över till att fiska med spinnare när det har gått dåligt med jiggfisket så ska jag nu istället fortsätta med att fiska med jigg. Verkar som att det är någonting speciellt med Abborrfisket under September månad, fisket är helt klart som bäst då!
                    [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
                    Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av PlKE Visa inlägg
                      Fiskar på en grynna där det finns riktigt gott om abborre, små som stora. Djupet är på 4-2m och jag har försökt att både fiska precis vid botten samt på ytan eftersom abborrarna även är ytaktiva! Vid nästa fisketur så ska jag testa lite andra jiggar, och istället för att, som jag tidigare har gjort, gå över till att fiska med spinnare när det har gått dåligt med jiggfisket så ska jag nu istället fortsätta med att fiska med jigg. Verkar som att det är någonting speciellt med Abborrfisket under September månad, fisket är helt klart som bäst då!
                      Tjääna
                      Det lönar sig nästan alltid att testa olika typer av beten om huggen uteblir.
                      September är en bra abborrmånad, men oktober är i mitt tycke den absolut bästa abborrmånaden. Fisket är riktigt bra även i november. Tänk bara på att abborren gärna står på platta bottnar (4-7) m i okt-nov. Detta gäller i skärgården, kanske står de lite djupare i Mälaren?
                      På dom igen
                      Bb

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 831 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      440 visningar
                      0 gillar