Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tog en långseglats ner till södra skärgården och Muskötrakten i eftermiddags för att testa lyckan. Har aldrig fiskat så långt söderut så det fick bli på lite vinst och förlust resonerade vi.

Väl framme på en plats som såg lite trevlig ut så slet jag upp förpackningen till mitt senaste nyförvärv, en McMio i färgen lysröret inhandlad i fredags. 45 sekunder senare så hade den flyttat från Svartzonkerasken och in i gapet på en sur 70 cm gädda. Ungefär samtidigt så började jag tycka riktigt bra om södra skärgården. och lysrör.

Kompisen försökte med min allra mest vältuggade Buster Jerk skitmörten, men efter ett par kast så försvann min kära skitmört, då beteslåset på tafsen gav upp. Tur i oturen brukar man väl säga - för lätt nedstämd så satte han på ny tafs och petade dit en söderjigg i blåpearl tacklad med shallowskruv och kastade ut.

Pang-tjoff så hade han efter lite möda fått upp en 102 cm och 8,6 kg tung madame, som av allt att döma inte alls var helt romstinn, vilket man hade kunnat tro. Dock var hon ändå välgödd runt magen (urlekt, på väg att äta upp sig? eller kanske delvis urlekt, med paus i kärlekslivet för att mumsa lite kavaljerer?).

Resten av kvällen så hade vi en oherrans massa följare, missade hugg, usla mothugg men framförallt otroligt kul fiske, där jag äntligen fick utdelning på alla mina "omöjligt-går-inte-att-få fisk-på-den-här-beten", som McRubber, tailbeten etc.

Totalt landade vi 6 gröna limousiner, hade ett 20-tal kontakter + krokade ett sånt där slemdasslock (gös tror jag bestämt de heter ) i ryggen.

Roligaste följaren var en gädda som hade bestämt sig för att exakt 30 cm var lagom avstånd att följa en Big Bandit i brown parrot, spelade ingen roll hur jag trixsade, den höll sig precis 30 cm bakom och blängde surt.

In alles, sammanfattningsvis så får man konstatera att vi hade superkul fiske som aldrig hann bli långtråkigt!
    Senast ändrad av cazorp; 2014-05-03, 23:53.
    Feces piscis!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
      Tjääna Hasse
      Du är varmt välkommen att följa med på en tur. Som du kanske vet så har jag varken bil eller körkort. Har du det så kan vi ta en tur, det är bara att höra av dig. Tyvärr så är min båt bara 4,20 m, vilket innebär att 2 pers är tillräckligt. Har testat med 3 pers å det var ingen hit kan jag säga.
      På dom igen
      Bb
      Vore riktigt trevligt, tar resten via PM!

Kommentera

• Tjääna
        Idag var det "pedofilvarning". Jocke och jag fick 36 gäddor men det va mycket smått. De högg på det mesta men blå/vit var bäst. Det bet på de flesta storlekar, från 9" till 2,5". 2,5" använde vi för att locka lite borre, vilket gick så där. 6 st blev det med en 920 grammare på topp. Som vanligt syndade Jocke å det grövsta, eftersom han körde med jeerkar titt som tätt. Att jag gjorde det också vid något enstaka tillfälle räknas inte, för det är en annan historia. Annars började dagen med regn och slutade med sol, vinden kom från syd och var svag till måttlig.
        Click image for larger version

Name:	DSCN1140 (1024x768).jpg
Views:	1
Size:	180,7 KB
ID:	1773458
        Va ful Jocke är!
        På dom igen
        Bb
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Tjena, 6 borrar? Börjar ni bli gamla eller?
          Nämen fin borre på bilden, var dom fina allihopa eller?
          Ska ut på söndag å måndag..

Kommentera

• Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inlägg
            Tjena, 6 borrar? Börjar ni bli gamla eller?
            Nämen fin borre på bilden, var dom fina allihopa eller?
            Ska ut på söndag å måndag..
            Tjääna
            Börjar å börjar, gammal å gammal, fina å fina, söndag å måndag, va vet jag, va vet jag. Håller med dig Jocke ser för jävla gammal ut.
            Allvarligt talat så var de flesta runt 4-5 hg.

På dom igen
            Bb

Kommentera

Tjääna
              Idag var det "pedofilvarning". Jocke och jag fick 36 gäddor men det va mycket smått. De högg på det mesta men blå/vit var bäst. Det bet på de flesta storlekar, från 9" till 2,5". 2,5" använde vi för att locka lite borre, vilket gick så där. 6 st blev det med en 920 grammare på topp. Som vanligt syndade Jocke å det grövsta, eftersom han körde med jeerkar titt som tätt. Att jag gjorde det också vid något enstaka tillfälle räknas inte, för det är en annan historia. Annars började dagen med regn och slutade med sol, vinden kom från syd och var svag till måttlig.
              [ATTACH=CONFIG]67982[/ATTACH]
              Va ful Jocke är!
              På dom igen
              Bb
              Hej Sötnos!!!!

Att du fått smak på små flicksnärtor är helt klart........när man pumpar blå/vita 2,5-tums Relax ....bara för att få känna pirret......ja då är det helt klart pedofilvarning.......att blå/vitt gummi skulle ha vart bäst idag.....det vete tusan......min kaggebaggejigg i oliv/silver rockade i alla fall fett de sista två timmarna......bl.a med ett hat trick och en double...

Borren på bilden var iaf skaplig....catch of the day......och ful.....ja....kanske stämmer på fotografen men.....posören spelar nog i en liga för sig.....

/S

Kommentera

......Allvarligt talat så var de flesta runt 4-5 hg.....

Bb
                ......gällde både Bejas borrar.......och gäddor......(de på 3 hg ej inräknade)

/S

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                  Hej Sötnos!!!!

Att du fått smak på små flicksnärtor är helt klart........när man pumpar blå/vita 2,5-tums Relax ....bara för att få känna pirret......ja då är det helt klart pedofilvarning.......att blå/vitt gummi skulle ha vart bäst idag.....det vete tusan......min kaggebaggejigg i oliv/silver rockade i alla fall fett de sista två timmarna......bl.a med ett hat trick och en double...

Borren på bilden var iaf skaplig....catch of the day......och ful.....ja....kanske stämmer på fotografen men.....posören spelar nog i en liga för sig.....

/S
                  Det va väl väldigt vilka stora gäddor du fick. Kaggebagge levererade veeeeeerkligen. Tror aldrig jag sett så stora, hat trick gäddorna va enorma, jag menar de vägde nog ett kilo styck. Det är ju bara att konstatera, du levererar när det verkligen gäller och kan det här med storgäddfiske på dina fem. Och visst jag drog nog "bara" 10-15 stycken på blå/vit. Har för mig att du fick några du med på den färgen, men va fan det går alltid att diskutera hur vida bra den blå/vita gick.
                  Jag tackar för lektionen i att dra "stora" gäddor. Jag är djupt imponerad.
                  Gäääääääääääääääääässssssssssssssp
                  På dom igen.
                  Bb

Kommentera

Det va väl väldigt vilka stora gäddor du fick. Kaggebagge levererade veeeeeerkligen. Tror aldrig jag sett så stora, hat trick gäddorna va enorma, jag menar de vägde nog ett kilo styck. Det är ju bara att konstatera, du levererar när det verkligen gäller och kan det här med storgäddfiske på dina fem. Och visst jag drog nog "bara" 10-15 stycken på blå/vit. Har för mig att du fick några du med på den färgen, men va fan det går alltid att diskutera hur vida bra den blå/vita gick.
                    Jag tackar för lektionen i att dra "stora" gäddor. Jag är djupt imponerad.
                    Gäääääääääääääääääässssssssssssssp
                    På dom igen.
                    Bb
                    Skam den som ger sig.....

Gårdagens pedofillektion var det inte heller något fel på och antalsmäsigt har du helt rätt....blå/vitt dominerade .....tog själv två på Götlaborgarna.....där den sista halvkilossnipan trasade sönder jiggen och man fick gå över till annat...

Nästa tur får tror jag att vi får lägga på djupare vatten om det skall bli nån size att tala om.....

Du..BTW.....innan jag ringer KaggeBagge.....hur många oliv/silver var det du sa att jag skulle beställa till dig.....?

/S

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      ......gällde både Bejas borrar.......och gäddor......(de på 3 hg ej inräknade)

/S
                      Tjääna
                      Det här inlägget missade jag. Jag är på, lite roligt skall man ha.
                      Jocke, jocke stora ord från en som varken fick störst gädda (blå/vit 4"L) eller abborre (blå/vit 4"L) inte heller flest av någon art. Dessutom duktig på att dra snipor själv. Egentligen helt ovidkommande information, men tigger man om det så gärna för mig.
                      Nästa tur är det OS
                      På dom igen
                      Bb

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 765 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      429 visningar
                      0 gillar