Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Vert Visa inlägg

[ATTACH=CONFIG]67123[/ATTACH]
    En sån där brakgös krokade jag också idag när jag var ute och provfiskade min nya Curado DPV.......

Tills det brakar till i brallan och gössvennen ryker på riktigt får du hålla tillgodo med den här:

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	763,8 KB
ID:	1773151

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
      En sån där brakgös krokade jag också idag när jag var ute och provfiskade min nya Curado DPV.......

Tills det brakar till i brallan och gössvennen ryker på riktigt får du hålla tillgodo med den här:

[ATTACH=CONFIG]67125[/ATTACH]

/S

Nu vill jag inte förstöra det där hånleedet som är riktat till mig, men det där du håller i är faktiskt en brax. Inget illa, för alla kan göra fel ibland. Och sånna där braxar har jag kastat tillbaka hela året!

Men va fin din båt har blivit nu när den fått matta och allt.

Kommentera

Nu vill jag inte förstöra det där hånleedet som är riktat till mig, men det där du håller i är faktiskt en brax. Inget illa, för alla kan göra fel ibland. Och sånna där braxar har jag kastat tillbaka hela året!

Men va fin din båt har blivit nu när den fått matta och allt.

Hmmm känner igen den där båten.... kan det vara min bååååt?????
        Senast ändrad av Matte77; 2014-04-14, 20:27.

Kommentera

Nu vill jag inte förstöra ......för alla kan göra fel ibland. Och sånna där braxar har jag kastat tillbaka hela året!

......pst......då kan jag avslöja att smörstekt "braxfile" med kantarellsås och pressad potatis är smaskens.....

/S

Kommentera

• Tjääna
            Så har man varit ute gnuggat gummi i solskenet runt Muskö. Jag och Matte nötte på bland trilskande borrar och gäddor. Upp kom till slut 21 gäddor och tre borrar. Med andra ord trögfiskat och måånga kast mellan varje fisk. Annars så högg det på det mesta, både vad gäller färger och modeller. Nästa pass blir på Fredag, men då blir det Öring och fiske från land.

Är det någon som vill göra ett bra köp, kolla in min annons här på FS
            På dom igen
            Bb

Kommentera

• Tack för en trevlig tur beja!!

Kommentera

• Fybubblan vad segt det var idag, gassande sol, sur vind och en halvkilos-snipa på 3" relax i sista ljuset. Plaskade dock fint inne i vassen i lekvikarna, så man får väl trösta sig med att det är pågående snipproduktion.

Fråga, någon som vet när en gädda blir könsmogen? Är det troligt att en halvkilosgädda är könsmogen tex.?

EDIT: Google is your friend som man brukar säga...

"Hannarna blir könsmogna vid 2-3 års ålder när de väger ca 0,5 kilo (25-40 cm längd). Honorna blir könsmogna vid 3-5 års ålder då de väger 0,5 - 1 kg (40-55 cm)."
                Feces piscis!

Kommentera

• Tjena,

Var ute i Måndags 21/4 fiskade en hel dag runt Mörkö med Sture en ny trevlig bekant härifrån fiskesnack. Det var inte helt optimala förhållanden, strålande sol och gäddlek på g. Vi testa allt, nötte och nötte på massa platser som kändes super heta... men det ville sig inte riktigt, En gädda kom upp på en 25cm dexter shad i gäddfärg. Gäddan var runt 4 kg och var helt utlekt, smal som en sticka med jätte huvud, i bra kondition skulle den lätt väga över 6kg. Kändes lite konstigt för gäddleken verkade inte ha kommit igång ordentligt ännu och den hade lite iglar på sig... så den kan ha varit sjuk med. Annars var det en kanon trevlig och lärorik dag.

/ Matte

Kommentera

• Tjääna
                    Gääsp. Vi slet och gnodde i stekande sol och svaga vindar. Inledde med en snabb borre, tänkte att det här blir ju bra. 1 timme senare satt första gäddan, innan hade det varit en hel del bett och följare. Så där höll det på hela dagen. Vi såg inte en enda lek och fick mest utlekta,någon var väl misstänkt trind men fan vet om det inte var färdiglekt i det området vi fiskade. Ytvattentempen låg mellan 8,5-10,5. Så fan vet. Det bästa färgen idag var vit med svart rygg. 9" och 6" relax i den färgen gick bra. Silverbågen den förrädaren var ju tvungen att köra med en Salmo Slider 10 cm, den gav några den också. 14 gäddor och en borre blev det till slut. Bara snipstorlek.
                    På dom igen
                    Bb

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                      Tjääna
                      Gääsp. Vi slet och gnodde i stekande sol och svaga vindar. Inledde med en snabb borre, tänkte att det här blir ju bra. 1 timme senare satt första gäddan, innan hade det varit en hel del bett och följare. Så där höll det på hela dagen. Vi såg inte en enda lek och fick mest utlekta,någon var väl misstänkt trind men fan vet om det inte var färdiglekt i det området vi fiskade. Ytvattentempen låg mellan 8,5-10,5. Så fan vet. Det bästa färgen idag var vit med svart rygg. 9" och 6" relax i den färgen gick bra. Silverbågen den förrädaren var ju tvungen att köra med en Salmo Slider 10 cm, den gav några den också. 14 gäddor och en borre blev det till slut. Bara snipstorlek.
                      På dom igen
                      Bb
                      Tjena BB! När jag var ute i samma trakter (antar jag?) i tisdags var leken fortfarande i full gång, hade samma vattentemp som ni.. Några dagar tidigare hade vi faktiskt kalasbra fiske! Dock inte på gummi.. Lodet såg ut så här påväg till fiskeplatsen, och vi hade haft trögt fiske dagen innan så vi tänkte varför inte? Vi testar flötmete med strömming.

Name:	uploadfromtaptalk1398449585429.jpg
Size:	237,9 KB
ID:	1773275

Mycket fisk i båten, bland annat den här fina fisken på 9,83 kg

Name:	uploadfromtaptalk1398449934030.jpg
Size:	183,0 KB
ID:	1773276

Och den här fina borren på 1030gr =)

Name:	uploadfromtaptalk1398450062289.jpg
Size:	205,9 KB
ID:	1773277

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 793 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar