Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjääna
    Nu sover båten, motorn står i gästrummet och luktar bensin. Doften kommer att sitta i till i vår. Ni skulle känna doften i rummet, bensin och doften från ett par tusen jiggar en väldigt speciell doft minst sagt.
    Idag kom vi in i hetluften direkt, det smattrade i grejorna och dom "fina" behagade bita i våra gummin. Tyvärr tröttnade dom rätt snabbt, men roligt var det. Vi lyckades snoka upp lite fler bulor som vi fiskade på, och plockade lite fisk här och där.
    Idag så gick chartreuse/flake med röd rygg riktigt bra även "kolaremmen" gick bra samt "mjölkchoklad med grädde" funkade (kul att döpa jiggar). Vi packade ihop runt 14 tiden eftersom det var en hel del att stå i.
    Nu blir det öring och vem vet det kanske blir någon gummirapport som handlar om öring.
    På dom igen
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Tjena!

Idag har jag fiskat med Micke i hans båt runt Ljusterö. Jäkligt skönt att fiska från en hytt båt med värmare den här årstiden. Det var årets första havsörings tur, vi nötte på ett par timmar och som vanligt så blev det ingen havsöring.. Så vi bestämde oss för att sadla om till abborre och testa några nya platser som vi har varit nyfikna på ett tag. Vi leta runt länge efter stimmen men tillslut hitta vi ett stort stim utanför en brygga på 5 meters djup. Vi hade på abborre på vartenda kast i 20 minuter sedan tvär dog det. Dagen skörd blev 20 abborrar med ganska bra snitt vikt. Bäst var mörka färger, en lila/flak relax jigg var bäst idag.

/ Matte

Kommentera

• Hej skulle vilja tacka alla som har skrivit inspirerande inlägg här. Var själv ute och fiskade abborre i Nynäshamn idag. Fick 15 abborrar och 5 små gäddor i första viken, flesta på en liten dragon jigg blå-vit. På vägen hem såg jag ett fint stim på lodet vid gästhamnsbryggan knöt fast i en y-bom och 10 abborrar senare gav jag upp, höll på att frysa ihjäl och det började mörkna. Hoppas alla fortsätter att skriva inlägg här dom har i alla fall inspirerat mig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av JBoman Visa inlägg
          Hej skulle vilja tacka alla som har skrivit inspirerande inlägg här. Var själv ute och fiskade abborre i Nynäshamn idag. Fick 15 abborrar och 5 små gäddor i första viken, flesta på en liten dragon jigg blå-vit. På vägen hem såg jag ett fint stim på lodet vid gästhamnsbryggan knöt fast i en y-bom och 10 abborrar senare gav jag upp, höll på att frysa ihjäl och det började mörkna. Hoppas alla fortsätter att skriva inlägg här dom har i alla fall inspirerat mig.
          Tjääna Jan
          Skulle tro att det fortfarande är en del som kommer att gnugga gummi ett tag till. För min del blir det havsöring, med start nästa helg. Om inte annat så höres vi i vår för nya tag med gummit.
          På dom igen
          m v h
          Bb

Kommentera

Hej skulle vilja tacka alla som har skrivit inspirerande inlägg här. Var själv ute och fiskade abborre i Nynäshamn idag. Fick 15 abborrar och 5 små gäddor i första viken, flesta på en liten dragon jigg blå-vit. På vägen hem såg jag ett fint stim på lodet vid gästhamnsbryggan knöt fast i en y-bom och 10 abborrar senare gav jag upp, höll på att frysa ihjäl och det började mörkna. Hoppas alla fortsätter att skriva inlägg här dom har i alla fall inspirerat mig.
            Kul med nya "skribenter"!
            Jag måste fråga, vilken modell på dragon-jigg var det? Vilken variant, de flesta finns oftast som t.ex Phantom(solida färger) och Phantom PRO(transparenta färger).
            /Rickard
            Live long and skitfiske på er!

Kommentera

• Vattentempen i Mälaren igår var 7,1 gr, den grova abborren med röda fenor och klara färger börjar nu lämna natebälten och andra grundområden, för lite behagligare tillvaro på 10-14 meters djup, vi hade bra fiske med ungefär 100 borrar, största fisk vägde 8,6 hg, även 6 gäddor. Dragons nya abborrshadar var bra, likaså den vi kallar löjan/norsen. Mörka färger 2,5-3,5" gick bra. Använder rätt tunga huvuden 20gr, krok 2/0- 4/0 Gamakatsu. Tiden fram till isläggningen är givande så nu blir det mycket borrefiske.

Kommentera

• Hej Gonza79 jag körde med en 2,5 tummaren blå rygg solid vit kropp och orange buk. Vilka krokstorlekar använder ni på 2,5 och 3 tums jiggarna.
                Med vänlig hälsning Jan

Kommentera

• 2/0-3/0, 10g, 12.5g och 15g dragon Classic krokar använder jag till mina 2,5 och 3"
                  Live long and skitfiske på er!

Kommentera

Hej Gonza79 jag körde med en 2,5 tummaren blå rygg solid vit kropp och orange buk. Vilka krokstorlekar använder ni på 2,5 och 3 tums jiggarna.
                    Med vänlig hälsning Jan
                    Tjääna
                    Jag kör med 1/0 och 2/0 till 2,5" och 2/0 och 3/0 till 3". Varför jag använder olika storlek på krokarna till samma jigg är för att jag använder olika vikter beroende på vilket djup jag fiskar på. Tex så kör jag med 1/0 till 2,5"när jag kör 15gr skalle och det för att jag vill att jiggen ska ha maximal gång. Jag resonerar som så att ju tyngre jigg och större krok så blir det tillslut bara stjärten som rör sig. Så en bra medelväg är att gå ner i krokstorlek för att få en så bra gång som möjligt. Men tyvärr så förlorar man lite krokningsförmåga, men det är det värt tycker jag.
                    Hoppas jag inte rörde ihop det för mycket.
                    m v h
                    Bb

Kommentera

• Fyfan vad sugen man är på att dra ut och fiska när det verkar som alla har ett sjukt bra gäddfiske nu. Synd bara att båtjäveln står på land.... Aja båten får sig en ombyggnad och man får väl ta nya tag med båtfisket 2014
                      [FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 793 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar