Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fan vad kul. Är avis.. vill också ut!

Kommentera

• Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inlägg
      Fan vad kul. Är avis.. vill också ut!
      Håller med dig.

Det verkar som jag kommer kunna komma ut en sväng lördag den 2/11, å hoppas för feen att det är ok väder.
      Live long and skitfiske på er!

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
        Tjääna
        He he, vad ska man säga. Ibland är det extra roligt att vara "gummidiggare". Har i och för sig jävligt ont i ryggen just nu, men va fan på dom bara.
        Vi kom igång vid 10 rycket , samma förhållande som igår men med den skillnaden att solen sken och vinden var hårdare och kom lite mer från sydväst. Hittade ett fint stim direkt som gav ca 20 abborrar. Fortsatte och hittade ett mastodont stim som gav runt 30 abborrar till. Sen tog vi lunch och kunde konstatera att det va mycket smått på gång idag också.
        Sen fortsatte vårt sökande. Vinden hade då ökat rätt mycket och min rygg ville inte alls vara med och leka. Vi gjorde en ankring men vinden va så hård att det va svårt att fiska effektivt. Jag sa till Mattias att vi gör ett försök till och sen lägger vi ner.
        Vi la oss i lä och såg väl inget direkt på lodet men fan va det nappade, efter 1,5 timme och ett par värktabbletter hade vi dragit 75 stycken till. Grymt fina borrar med bra storlek, de flesta låg mellan 3-6 hg. Abborrarna stod nära land i branten ut mot det djupa. En mörkt grön/blå med flake va outstanding, transparant/flake med blå rygg va inte heller fel, fick även lite på chartreuse/flake med röd rygg.
        125 abborrar blev det innan jag gav upp. 4 gäddor blev det också.
        Nästa tur blir på söndag, då skall jag fiska med vert, hoppas bara att jag blir bättre i ryggen.
        På dom igen
        Bb
        Tack för ännu en grym dag! Sista ankringen var det bästa abborrfisket jag någonsin varit med om, hugg på varje kast och fina var dem med! Nu blir det en hel veckas fiske på Åland för mig, återkommer med rapport.

/ Matte

Kommentera

• Barabajare kul o höra bommar du nåt pass någon gång?

Själv fick jag hem ett nytt spö som jag bara var så sugen på att testa så tog en jigg låda och gick ner till Ropstens hamn och kastade lite. 1 abborre på 400g innan mörkret kom och var så jag trött efter dagens ekonomilektion valde att cykla hem.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
            Barabajare kul o höra bommar du nåt pass någon gång?

Själv fick jag hem ett nytt spö som jag bara var så sugen på att testa så tog en jigg låda och gick ner till Ropstens hamn och kastade lite. 1 abborre på 400g innan mörkret kom och var så jag trött efter dagens ekonomilektion valde att cykla hem.
            Får man fråga vad för ett spö du införskaffat dig?
            Live long and skitfiske på er!

Kommentera

....vänta till havsöringssäsongen drar igång.....då sviktar även BB King emellanåt....men det är klart.....då sviker han gummit och kör med rymdpinnar....

/S
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inlägg
                Får man fråga vad för ett spö du införskaffat dig?
                Detta spö köpte jag http://www.happyangler.se/sv/fiskesp...nnspo/p/22511/ 231cm som klarar 28-84g. Ville ha ett bra allround spö som klarar lite tyngre jiggar och även funkar till HÖ då jag bor nära Djurgårdsbrunn och tänkt testa det lite Jävligt fint spö, ett av de skönaste spön jag hållit i, ergonomin för handen är underbar och spöt är rätt lätt och smidigt med bra känsla trotts den lite högre betesvikten. Saknar bara en "ögla" att fästa betet i när man byter plats eller lägger ifrån sig spöt. 3 dagar tog det att gå hem det prisvärt spö som blir svårslaget

Kommentera

Tjääna Hasse
                  Självklart bommar man ibland. Snackar vi abborre så kan jag väl säga att i maj och juni blir det i princip bara bomturer. Har inget flyt alls, vet inte vart dom håller hus då. Pratar vi havsöring så är bomturer ofta förekommande. Blandar vi in gädda så blir det genast lite ljusare. Den är räddningen så att säga. Om jag kollar på alla turer jag gjort med min båt i år så är sämsta resultatet 6 eller om det var 8 gäddor.
                  Så svaret blir, jag bommar aldrig. He he.
                  m v h
                  Bb
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
                    Tjääna Hasse
                    Självklart bommar man ibland. Snackar vi abborre så kan jag väl säga att i maj och juni blir det i princip bara bomturer. Har inget flyt alls, vet inte vart dom håller hus då. Pratar vi havsöring så är bomturer ofta förekommande. Blandar vi in gädda så blir det genast lite ljusare. Den är räddningen så att säga. Om jag kollar på alla turer jag gjort med min båt i år så är sämsta resultatet 6 eller om det var 8 gäddor.
                    Så svaret blir, jag bommar aldrig. He he.
                    m v h
                    Bb
                    Tjäännah!
                    Haha som jag misstänkte

Kommentera

• Härligt att höra att du värmer upp borrarna inför söndagen. Jiggen får lite massage och räknaren är nerpackad, för på söndag kommer det koka i vattnet!

Bompass tillhör fisket och händer för alla!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 751 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar