Fan vad kul. Är avis.. vill också ut!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gummirapporter från Stockholm.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inläggFan vad kul. Är avis.. vill också ut!
Det verkar som jag kommer kunna komma ut en sväng lördag den 2/11, å hoppas för feen att det är ok väder.Live long and skitfiske på er!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barabajare Visa inläggTjääna
He he, vad ska man säga. Ibland är det extra roligt att vara "gummidiggare". Har i och för sig jävligt ont i ryggen just nu, men va fan på dom bara.
Vi kom igång vid 10 rycket , samma förhållande som igår men med den skillnaden att solen sken och vinden var hårdare och kom lite mer från sydväst. Hittade ett fint stim direkt som gav ca 20 abborrar. Fortsatte och hittade ett mastodont stim som gav runt 30 abborrar till. Sen tog vi lunch och kunde konstatera att det va mycket smått på gång idag också.
Sen fortsatte vårt sökande. Vinden hade då ökat rätt mycket och min rygg ville inte alls vara med och leka. Vi gjorde en ankring men vinden va så hård att det va svårt att fiska effektivt. Jag sa till Mattias att vi gör ett försök till och sen lägger vi ner.
Vi la oss i lä och såg väl inget direkt på lodet men fan va det nappade, efter 1,5 timme och ett par värktabbletter hade vi dragit 75 stycken till. Grymt fina borrar med bra storlek, de flesta låg mellan 3-6 hg. Abborrarna stod nära land i branten ut mot det djupa. En mörkt grön/blå med flake va outstanding, transparant/flake med blå rygg va inte heller fel, fick även lite på chartreuse/flake med röd rygg.
125 abborrar blev det innan jag gav upp. 4 gäddor blev det också.
Nästa tur blir på söndag, då skall jag fiska med vert, hoppas bara att jag blir bättre i ryggen.
På dom igen
Bb
/ Matte
Kommentera
-
Barabajare kul o höra bommar du nåt pass någon gång?
Själv fick jag hem ett nytt spö som jag bara var så sugen på att testa så tog en jigg låda och gick ner till Ropstens hamn och kastade lite. 1 abborre på 400g innan mörkret kom och var så jag trött efter dagens ekonomilektion valde att cykla hem.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggBarabajare kul o höra bommar du nåt pass någon gång?
Själv fick jag hem ett nytt spö som jag bara var så sugen på att testa så tog en jigg låda och gick ner till Ropstens hamn och kastade lite. 1 abborre på 400g innan mörkret kom och var så jag trött efter dagens ekonomilektion valde att cykla hem.Live long and skitfiske på er!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggBarabajare kul o höra bommar du nåt pass någon gång?
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inläggFår man fråga vad för ett spö du införskaffat dig?
Kommentera
-
Själv fick jag hem ett nytt spö som jag bara var så sugen på att testa så tog en jigg låda och gick ner till Ropstens hamn och kastade lite. 1 abborre på 400g innan mörkret kom och var så jag trött efter dagens ekonomilektion valde att cykla hem.
Självklart bommar man ibland. Snackar vi abborre så kan jag väl säga att i maj och juni blir det i princip bara bomturer. Har inget flyt alls, vet inte vart dom håller hus då. Pratar vi havsöring så är bomturer ofta förekommande. Blandar vi in gädda så blir det genast lite ljusare. Den är räddningen så att säga. Om jag kollar på alla turer jag gjort med min båt i år så är sämsta resultatet 6 eller om det var 8 gäddor.
Så svaret blir, jag bommar aldrig. He he.
m v h
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barabajare Visa inläggTjääna Hasse
Självklart bommar man ibland. Snackar vi abborre så kan jag väl säga att i maj och juni blir det i princip bara bomturer. Har inget flyt alls, vet inte vart dom håller hus då. Pratar vi havsöring så är bomturer ofta förekommande. Blandar vi in gädda så blir det genast lite ljusare. Den är räddningen så att säga. Om jag kollar på alla turer jag gjort med min båt i år så är sämsta resultatet 6 eller om det var 8 gäddor.
Så svaret blir, jag bommar aldrig. He he.
m v h
Bb
Haha som jag misstänkte
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 751 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline