Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tjääna
    Äntligen ut på böljan, kom ut runt 12 tiden, lagom till vinden kom igång. Började på ett rätt stort grundområde som låg mitt på fjärden, borrarna va hemma och nappade bra. Sen vidare till en grynna som gav en 5 kilos gädda plus ett par riktiga "stumhugg". Det är andra gången vi fiskar där och förra gången blev det en 6 kilos. Det verkar som vi hittat ett spot som huserar lite större fisk, ska bli spännande att fiska där framöver. Dagens skörd blev 30 borrar och 15 gäddor varav 2 på 5 kg. Flest abborrar fick vi på chartreuse/flake med röd rygg på 2,5 tum, gäddorna tog bäst på blå/vita varianter mellan 4-6 tum.
    Kul med nya ställen, på dom igen, nästa tur blir på onsdag.
    Hur har det gått för er?
    m v h
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

30 borrar och 15 gäddor......och jag får ingenting....shoot me......

Kommentera

Tjääna
        Nu va man hemma efter en kort men intensiv tur. Blåst och regn i mängder. Va tvungna att avbryta efter ett par timmar eftersom regnbyxorna från Savagear va rena skiten. Klarar timmar av fiske, 100% vattentäta bla bla. Så stod det i annonsen. Efter ca en kvart började jag ana en viss väta i röv och på påse. Till slut vart man ju pissblöt och började frysa. Nu kostade dom ju "bara" 1000kr så man kanske inte ska förvänta sig alltför mycket. Daniel hade mckinleyställ som funkade lika "bra", den enda skillnaden va att hans jacka va lika dålig den med. Själv hade jag en Haglöfsjacka som höll tätt.
        Annars gick fisket bra den lilla stund det varade. 9 gäddor upp med en 4:a på topp. vi fick fisk på alla de tre platser vi ankrade på. Jag hävdar att de va riktigt i stöten idag och att det kunde ha slutat riktigt bra om vi hade fortsatt fisket.
        Det roligaste va att Daniel fick en borre på minst ett kilo, tyvärr klev den av när vi skulle ta upp den. Jag säger bara blåå/viiit Relax 6" på ett 10gr huvud, krok 10/0. Idag behövdes ingen stinger.
        På dom igen
        Bb

Kommentera

Kör Vaude om du vill ha vattentät

Kommentera

Tjääna
            Idag kom vi ut några timmar på eftermiddag/kväll. Det va i princip vindstilla och fisken va svårflörtad. I början körde vi 6" men fisken ville inte fastna. Efter en mängd hugg och följen så testade vi lite mindre jiggar typ 4", då kunde vi kroka några stycken. Samtliga vi fick satt längst ut på "överläppen". Vi testade allt möjligt men det va blå/vit och svart/vit Relax som gav fisk. När turen va över så kunde vi räkna in 8 st med en 4 kg på topp. Måste säga att vi verkligen fick anstränga oss.
            Hoppas på en ny tur imorgon med bättre utdelning och huggvilligare fisk.
            På dom igen.
            Bb

Kommentera

Tack för rapporterna! Kul läsning och det ger en lite hopp när man inte tror att det finns någon fisk kvar i sthlm!

Vart runt sthlm fiskar ni mest?

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte99 Visa inlägg
                Tack för rapporterna! Kul läsning och det ger en lite hopp när man inte tror att det finns någon fisk kvar i sthlm!

Vart runt sthlm fiskar ni mest?
                Tjääna
                Vi fiskar uteslutande runt Muskö
                m v h
                Bb

Kommentera

Tjääna.
                  Två dagars gummifiske till ända. Igår söndag va jag och Tony ute på ett eftermiddags och kvällsfiske. Nordlig vind och skinande sol. Både abborren och gäddan va hyfsat med på noterna. De mesta funkade men en 2,5" chartreuse/flake med svart rygg stack ut och gav flest borrar. Gäddan tog bra på 6", ingen stinger behövdes. När turen va över kunde vi räkna in 30 borrar och 16 gäddor. Största borre 5hg, största gädda 4kg.
                  Idag va jag ute med Daniel över dagen. Lite blåsigare men fortfarande från norr. Fisken va på och nappade på de mesta även idag. Daniel fuskade och fångade en del fisk på en liten wobbler. Abborrarna vann även idag ,fast gäddorna lyckades hänga med ända till slutet. 18-17 till abborrarna. Storleksmässigt vart det ungefär samma som igår.
                  På torsdag är det bara på dom igen.
                  Fråga.
                  Är det bara jag som jiggar i den här stan? Hur går det för er.
                  Bb

Kommentera

Tack för idag! Fy satan i gatan vad min nacke är sönderbränd av solen. Viblure lurade både gäddor och abborrar men jiggen vann överlag Måste beställa mer nu.

Kommentera

Har idag varvat spoon-fiske efter gädda med jiggfiske efter abborre....eftersom jag är så usel på fiske är det säkert ingen överraskning att jag nöjer mig med att säga att resultatet inte var i närheten av ert sammanlagda resultat...

De flesta gäddorna högg på mitt nya 35 g Utö men några snipor föll för en 2,5 tums Colafärgad Relaxjigg med svart rygg och Silverglitter. Kul att drilla snipa på lätta grejor hursomhelst.

Största borren tog på en silverfärgad soft 4play i silver med 10-g skalle

/S

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar