Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gummirapporter från Stockholm.

Tjääna!
    Nu har det ju börjat hända en del på fiskefronten, själv har jag tagit fram jiggarna och kört ett par turer med både Tony och Silverbonkarn. En del gäddor har lekt och leker, och en del har inte börjat leka ännu. Idag va jag och Slingerbävern ute ett par timmar och körde lite på Muskö. Nästan ingen vind alls på många platser, utan spegel och klart vatten Det va väldigt trögt ,endast 6 gäddor upp och inget monster. Vi hade många följare. Det som var kul var att vi såg gäddor överallt som stod och väntade på att börja leka. Flera var riktigt fina bitar. det som gick bäst va en blå/vit shad 6 tummare..
    Turen innan var det jag och Tony som var ute , då blev det 1 liten öring och 13 gäddor med en 6,7:a som störst. Det var ganska trögt då med, hade hoppats på fler. Då var det blandad kompott vad gäller färger på jiggarna som fångade fisk. Måste erkänna att några togs på jerk.
    Vore kul om fler kunde haka på här och berätta och rapportera om era fångster på gummi.
    Imorgon kör vi igen,då kommer en ny rapport.
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Sightfishing efter gädda var kul...men lite frustrerande...att se 100+ gäddor på en dag..och landa 2....men så envisades jag med Westinaren förstås...

Blir kul att höra om de var hungrigare på gummi idag..

Skitfiske på er!

/S

Kommentera

Tjääna
      Ännu en dag i gummits tecken. Idag gick det lite bättre för mig och Tony. Betydligt mer vind än igår. Första viken gav 10 gäddor, sen testade vi en udde och plocka ett gäng till. Det var utlekta, romstinna om vart annat. När passet var över hade vi fått 22 stycken med ett par på ca 4,5 kg som störst. Vi såg ett par bastanta damer som dock inte ville hugga. Mörten lekte för fullt och vi såg till och med att Abborren hade lekt på ett ställe. Bra jiggar idag va 6 tum blå/vit svagt guldskimrande, för övrigt min favoritfärg även på Abborre, 4 tum svart/vit silverflake gick också bra.
      Hur går det för er andra gummidiggare?
      Bb

Kommentera

Lyckades komma ut en heldag förra helgen runt muskö/hårsan men kammade noll, tyckte att väder och vind var perfekt och hade laddat med en massa nya jiggar men inget fungerade för mig.. tillslut åkte vi och drog upp lite strömming till middag iallafall

Kommentera

Tjääna
          Äntligen en fisketur i gummits tecken, det va länge sen sist. Vi kom ut sent och började inte fiska för ens klockan 14. När klockan va 19 hade vi fått 6 gäddor, riktigt uselt med andra ord. Vi testade allt i färgväg och storlek till och med jerk, men det ville sig inte trots fina förhållanden med hård sydväst. Men som det brukar så kom gäddorna igång fram på kvällen. Tjoff pang så hade gummifirrarna fångat 14 snabba till, vi tappade och kände flera stycken . Inga monster utan bara smått. Inte en enda borre fick vi. Kan väl bara konstatera att mitt borrefiske under juni och juli aldrig varit någon hit, där har man mycket att lära sig. Testade även Fiske Dannes luktmedel och kan väl konstatera att det verkar funka, eftersom det va första gången jag testade så får man väl vänta med att säga något definitiv för ens man testat ett antal gånger till.
          Nu tar vi nya tag och försöker att komma ut så fort som möjligt igen.
          Hur går det med erat gummifiske?
          Bb

Kommentera

Tjena, hade också flyt i helgen på gummi tog runt 20-30 borrar på gummifiske med små doa jiggar jag hittade på söder, brukar också köra med doft tycker nog megastrike har funkat bäst men det är väl en smaksak

Kommentera

Ett gäng fina matborrar fick syna durken ute på Abborre-grundet igår...orange-svart Relax 3' med glitter var färgen för dagen...hängde med ända till nå't stort klippte linan....

/S

Kommentera

Hade riktigt dåligt fiske i helgen, la ett par timmar på gummi & abborre men fick ingenting alls!

Kommentera

Tjäääna!!!

Dagens gummirapport:

Förmiddagsturen till Abborregrundet bjöd på skapligt fiske...idag med soft 4play i silver och 10 g skalle...

Första fem kasten gav 4 upp och en tappad...4-6 hg size...

Lade ner vid 9 upp ...

Soft 4play..ny favorit...;-)

/S

Kommentera

Tjääna.
                    Idag va jag ute med grabben och gnugga gummi. Bra vindar och pigga gäddor, dom högg på det mesta som serverades. Grabben vart gladast, han fick en på 5 pannor. Den största han någonsin fångat, det riktigt lös om honom. Skulle tro att han va bäst i världen just då. Vi fick många mellan 2 och 4 kilo, riktigt roligt på lätta grejor. Sammanlagt blev 25 upp och ett gäng tappade och massa hugg. Som vanligt ingen Abborre. Undrar var dom är? Undrar om det blir som vanligt att man inte få ordentligt för ens i Augusti.
                    Nu är det bara bita ihop och leta vidare efter borren.
                    Bb

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                    2 286 svar
                    385 751 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                    9 svar
                    425 visningar
                    0 gillar