Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjääna
    Det svänger om Bajen brukar man säga.
    Det svänger om Mälarfisket också eller kanske ska man säga vädret (nordvind och kallare än sist), eller om mig och Jocke, va vet jag va vet jag.

I måndags körde vi en eftermiddags och kvällstur in mot Kungliga huvudstaden och testade "nya ställen". Kan väl säga direkt att inte en borre eller gös behagade fastna på våra krokar.
    Däremot fångade vi 8 gäddor (2 kg). Vi testade djupt och grunt, brant och platt och fångade faktiskt de flesta gäddor på lite grundare vatten (2-4m), bäst högg det efter solnedgången. Lite komiskt att 4 gäddor tog precis vid båtplatsen.

Vi fiskade uteslutande med jigg förutom 4 kast med en wobbler.

Vi letade efter betesfisk med lodet och såg nästan inget alls.Vi såg en som pimplade på ett par ställen. På ett av ställena var det aktivitet på måsarna som dök efter småfisk. Gentlemen som vi är så fick pimplaren ha stället för sig själv. Dessa ställen kommer att testas i framtiden..

Nu tar vi nya tag och lägger in tvåan. Tyvärr är jag nyopererad så det blir Jocke eller någon annan som får stå för det tunga jobbet ett tag framöver.

På dom igen
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Mälaren, Björken i går årets trevligaste abborrfiske, 3 måsspel var igång, vi valde ett, följde det under två timmar.Första 8 kasten resulterade i 9 A, dubbeln var en på 3hg och en 4hg, högg hela tiden, fler kast med fisk än utan. Flesta A var 3-5hg störst 6,4hg. 21gr fotbollshuvud i guld, shad 9cm svart rygg guld på sidorna vit buk. Rullgardinen drogs ner kl 20.44. PS BB krya på dig!!!

Kommentera

• Mälaren igår kväll, fiskade med brorsan. Vart totalt 20 abborrar, mellan 100-400g, 2 gösar, en på 4,7kg och en på 3,5kg. 20g skalle och abborrarna tog på svart och vit/silver 2,5" relax jiggar som fiskades lite hetsigare och gösarna föredrog hel gula eller gul med svart rygg 2,5" jiggar som fiskades väldigt sakta med 2-3 vevtag och sedan dunka jiggen på botten.

Sedan bonntrollade vi lite och det klev på en asp på 4,3kg. Den var väldigt smal och hade bölder och skador på fjällen/kroppen och analöppningen var rätt svullen så antar att den hade lekt nyligen (ingen aning när aspen leker) trotts sin kondition gav den en jäkla fight men inte i närheten av den fighten jag hade för 2 år sen med min PB asp på 5,68kg.
        Kan tänka mig att denna asp jag fick igår hade varit i liknande kodition om den fått återhämta sig för PB:t jag fick tidigare var fet och i riktigt fin kondition. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva en sådan stor Asp igen men det fick jag (nästan)

C&R på samtliga fiskar så man har en chans att fånga dem igen
        Senast ändrad av Serigös; 2015-06-18, 22:40.

Kommentera

• Premiärfiskade med Orka Shad Tail idag. Fick en riktigt fin gös, min näst största så jiggen får helt klart Godkänt 4,04kg/4040g, 78cm. Fiskade på en grynna och då främst efter gädda. Förutom gösen så fiskade jag även upp ett komplett spö med bete och allt haha! Ett ABU Vendetta spö, ABU BlackMax rulle med lina och någon slags trolling wobbler drog jag upp

Man vet aldrig vad som kan hända under en fisketur, ibland har man tur och ibland är det raka motsatsen!

Läs gärna mer om fisketuren här: https://www.facebook.com/pages/Team-...39437656283117

Glad midsommar och Skitfiske!

Click image for larger version

Name:	10402582_703759023069840_2365499320446259902_n.jpg
Views:	2
Size:	154,9 KB
ID:	1777952Click image for larger version

Name:	11101635_1747172538842962_8720303579675881293_o.jpg
Views:	4
Size:	159,5 KB
ID:	1777953
          [FONT=Century Gothic] Gilla Team JoMa på Facebook! https://www.facebook.com/teamjomafishing/[/FONT]
          Länk till fiskeblogg: https://teamjomafiske.se

Kommentera

• haha underbar bifångst

Kommentera

• Tjääna
              Har väl varit ute några gånger på Mälaren, vi letar och lär.
              Igår gick det ganska bra om man ser på våran "utveckling". Vi fick väl ett 10-tal borrar varav 5 st låg mellan 4-5 hg. Dessa hittade vi på ett grundområde där det var mycket betesfisk i farten.
              Det var en svag vattenström där (man såg virvlar runt pricken).
              Djupet mellan 3-5 m och stenbotten.
              Jiggar typ Relax och andra shadmodeller i lite varierande färger typ blå/vit, svart/siver med flake, neongul med röd flake i storlek 2,5"-3".
              Testade även Texasrigg med lite mer "maskliknande" varianter men det gav inget.
              Som vanligt blev det en knippe med gäddor också.
              Vi letar och lär vidare.
              På dom igen
              Bb
              Senast ändrad av Barabajare; 2015-07-18, 16:38.

Kommentera

• Tidigt morgonfiske efter abborre på Mälaren, högg rätt bra, trevligt med klara färger på grundvattens abborrarna, två största vägde 5,1hg och 7,2hg, blev även en gös och två gäddor. Bete, grönt fotbollshuvud och en shad som jag kallar norsen.

Kommentera

• Tjääna
                  Har nu fiskat eftermiddag och kväll runt Muskö senaste turerna. Abborre har det blivit och en del gädda på "köpet". Senast igår var vi ute i det fina vädret som för övrigt varit soligt och fint varje gång . Vi har hittat borrarna på ca 3-6 m djup efter kanter och åsar, gärna lite växtlighet oxå. Har inte sett några riktiga ytjakter ännu, trots mycket fiskstim som simmar runt överallt.

Ingen speciell färg har dominerat heller utan det har nappat på lite allt möjligt. Har testat rätt många olika modeller och kan konstatera att relaxen är BÄST. Vi har även testat lite löjmete med gott resultat.

Storleken som vanligt de flesta mellan 2-6 hg. Den största på 940 gr, den sög i sig en fluo grön/gul 3" relax.

Nu kan det bara bli bättre, ser fram emot den stundande hösten på Mälaren och i skärgården.

På dom igen.
                  Bb

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                    Tjääna
                    Har nu fiskat eftermiddag och kväll runt Muskö senaste turerna. Abborre har det blivit och en del gädda på "köpet". Senast igår var vi ute i det fina vädret som för övrigt varit soligt och fint varje gång . Vi har hittat borrarna på ca 3-6 m djup efter kanter och åsar, gärna lite växtlighet oxå. Har inte sett några riktiga ytjakter ännu, trots mycket fiskstim som simmar runt överallt.

Ingen speciell färg har dominerat heller utan det har nappat på lite allt möjligt. Har testat rätt många olika modeller och kan konstatera att relaxen är BÄST. Vi har även testat lite löjmete med gott resultat.

Storleken som vanligt de flesta mellan 2-6 hg. Den största på 940 gr, den sög i sig en fluo grön/gul 3" relax.

Nu kan det bara bli bättre, ser fram emot den stundande hösten på Mälaren och i skärgården.

På dom igen.
                    Bb
                    Tjena Beja! Va kul att du fått fisk. Själv har jag fiskat dåligt, men på denna sida av hårsan är löj-jakten igång, framförallt tidig morgon. Bottenstudsar du nu med? Ser du borren på lodet eller kör du på dom "vanliga" ställena?

Kommentera

• Ursprungligen postat av erikschmidt Visa inlägg
                      Tjena Beja! Va kul att du fått fisk. Själv har jag fiskat dåligt, men på denna sida av hårsan är löj-jakten igång, framförallt tidig morgon. Bottenstudsar du nu med? Ser du borren på lodet eller kör du på dom "vanliga" ställena?
                      Tjääna
                      Kan väl inte säga att man ser några stora stim med borre på lodet utan mer att man ser fisk helt enkelt. Har inte kört några mornar. Det mesta på bottenstuds. De vanliga ställena och även mitt emot och lite söder om dig så att säga.
                      På dom igen
                      Bb

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar