Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart en runda med brorsan, 40 borrar mellan 200-500g och 5 gäddor mellan 2-3kg. Färgen som funkade bäst var svart/blå med vit/silver mage, 2,5" med 20g skalle. Fisken stod på 8m djup på en yta som var 12m djup.

Kommentera

• Underbart och ett stort grattis till en fin borre!

Kommentera

• Stort grattis. låter underbart!

Kommentera

• Grattis silverbonkaren! Kul!

Kommentera

• Tjääna
            Å där kom en vattenskoter i full fart 15 m från båten, å där ett schabrak som levererar ett jätte svall. Båtar överallt hela tiden. Så kan man beskriva premiärturen på Mälaren. Trots trafiken gick det att koncentrera sig på fisket emellanåt.

Med Ivars och Hasses tips och råd i ryggen så blev utfallet ok. Vi började att fiska på stenbotten på ca 10-12 m djup, fick omgående 2 gäddor. På andra ankringen högg en gös, hade också några stenhårda hugg. På tredje ankringen blev det en borre och även där några stenhårda hugg. Alltså 10-12 m djup och stenbotten på de tre första ställena.

Vi fortsatte med att leta efter betesfisk på lodet, tyvärr hittade vi inte så många stim utan fick fiska rätt mycket på platser som såg intressanta ut på sjökort och lod. Vi hittade en undervattensås som sköt ut från land och fiskade på den, där det var mellan 7-10 m djupt, det var ca 15 m djupt runt om åsen. Såg en del betesfisk där också. Där var det bäst borrefiske, vi fick även några gäddor där.

Bästa färg/storlek var blå/vit 2,5", fluogul/röd 4"Long. Använde 17.5 gr och 20 gr skallar.

När det gäller storleken på fisken så blev det inget "toppresultat", men 10 borrar (150 gr), 7 gäddor (2,5 kg), 1 gös (1 kg) blev det i alla fall. Som sagt inget superfiske men fullt godkänt tycker jag. Nu kan det bara bli bättre.

Vi fiskade mellan Kaananbadet och Nockebybron.

På Måndag är det på dom igen.
            Bb
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
              Tjääna
              Å där kom en vattenskoter i full fart 15 m från båten, å där ett schabrak som levererar ett jätte svall. Båtar överallt hela tiden. Så kan man beskriva premiärturen på Mälaren. Trots trafiken gick det att koncentrera sig på fisket emellanåt.

Med Ivars och Hasses tips och råd i ryggen så blev utfallet ok. Vi började att fiska på stenbotten på ca 10-12 m djup, fick omgående 2 gäddor. På andra ankringen högg en gös, hade också några stenhårda hugg. På tredje ankringen blev det en borre och även där några stenhårda hugg. Alltså 10-12 m djup och stenbotten på de tre första ställena.

Vi fortsatte med att leta efter betesfisk på lodet, tyvärr hittade vi inte så många stim utan fick fiska rätt mycket på platser som såg intressanta ut på sjökort och lod. Vi hittade en undervattensås som sköt ut från land och fiskade på den, där det var mellan 7-10 m djupt, det var ca 15 m djupt runt om åsen. Såg en del betesfisk där också. Där var det bäst borrefiske, vi fick även några gäddor där.

Bästa färg/storlek var blå/vit 2,5", fluogul/röd 4"Long. Använde 17.5 gr och 20 gr skallar.

När det gäller storleken på fisken så blev det inget "toppresultat", men 10 borrar (150 gr), 7 gäddor (2,5 kg), 1 gös (1 kg) blev det i alla fall. Som sagt inget superfiske men fullt godkänt tycker jag. Nu kan det bara bli bättre.

Vi fiskade mellan Kaananbadet och Nockebybron.

På Måndag är det på dom igen.
              Bb
              Kul att våra tips gav lite utdelning, inte för att jag tvivlade på dina skills. Själv hade man gäster idag så inget fiske för min del, men snackade med lillebrorsan som var ute och även han nämnde att gösarna var igång. Han fick 3st gösar runt kilot och ett 30 tal abborrar och 4 bonus gäddor.

På dom igen!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen
                [ATTACH=CONFIG]79236[/ATTACH]

Det blev en tur till Abborregrundet ikväll med....

Efter att fått Bejas telefonrapport från dagens premiärtur i nya borreracern så kom jag fram till grundet....såg direkt en ytjagande fisk plöja fram så att småmörten skvätte i ytan....drog ett snabbt kast med 2,5" motoroljan som gav utdelning igår....Pang!....och där rök stjärten på den jiggen....

Bytte till en Relax laminat pärlemor/transparant m silverglitter och rodde till platsen där jag avslutat passet igår med ett knippe matborrar... och hugg direkt..

I andra kastet smäller fisken ovan på....en snabb bild och sen tillbaka med den..ingen vägning men gissar att den var på 8-9 hekto....

Fortsatte med hugg i stort sett i varje kast...blandade storlekar på fisken ...2-7 hg...varav några fick följa med hem

I sista kastet smäller det på vad som känns som en bättre fisk.....jag drillar den mot båten när den kör rätt in i en sjögräsdunge.....och där sitter den fast

Bara att fippla upp draggen...ro mot sjögräset...jodå fisken sitter kvar....och till sist lyckas jag lirka upp den ur spenaten.....trodde först att det kanske var en gädda...men det visade sig vara kvällens näst största borre...

Nu blir nästa tur på måndag m BB King...och sedan blir det midsommar ...och Abborregrundet igen...

/S
                Grattis, ser ut som ett Dragon-spö!! grymma skapelser!!

Kommentera

• Sådana hängande-under-spö-rullar [oavsett design och prisklass] förstör bilden för mig.
                  .... annars grattis till fångsten! Det går bra nu ....

//T
                  Senast ändrad av tonyex; 2015-06-14, 19:42.

Kommentera

• Idag hänge regnet i luften och lillebrorsan bangade att hänga med ut. Lågtryck med en yttemperatur mellan 15-16grader och lodet visade fiskar som stod mellan 12-15m.
                    Letade och letade, jiggade och jiggade men under hela dagen lyckades man bara med 2 gäddor och 1 borre. Ställen som brukar ge utdelning var tvärdött och envis som man är fick inte ens regnskuren en att ge upp.
                    Tyvärr är det så när man är nybliven pappa och jobbar en hel del, har man planerat in en dag med fiske så ska inget stoppa men, inte ens om man vet att väder förhållandena inte är det bästa.

Kommentera

• Tog en sväng med båten idag för att reka nya ställen.
                      Det blev svårare än man trott. Hade hört från en kompis att huggfrekvensen är låg och dessutom att dom är mkt försiktiga just nu [Det kan ha att göra med vädret, vad vet jag].
                      De nya ställen levererade, men det var svårfiskat och dessutom slog jag mitt PB i antalet tappade fiskar samt i antalet följare under en fisketur.

Efter flera timmars nötande lyckades jag få ihop 8 [små]firrar, inte ens "borrarna" var på hugget idag. Detta har aldrig hänt förut , med tanke på att det är snart midsommar.

I viken nedan hade jag två fina följare, men de ville bara en gång.
                      ... borde ha tagit med mig Biltema-fiskeprylarna istället ....

Click image for larger version

Name:	20150616_150654.jpg
Views:	5
Size:	1,03 MB
ID:	1777944

Häls //T

PS: Jag hade tur med vädret iaf.

Click image for larger version

Name:	20150616_152921_web.jpg
Views:	1
Size:	174,9 KB
ID:	1777947
                      Senast ändrad av tonyex; 2015-06-16, 22:17.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar