Du glömmer gummi + viblure
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gummirapporter från Stockholm.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Nuzebel Visa inläggDu glömmer gummi + viblure
"Visplurk" hamnar under kategorin "lite annat oxå".
Jag säger bara GUUUUUUUUUUUUUMMI.
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lisa123 Visa inläggGrattis! Både till det du fångade + att du vann er lilla interna tävling[FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lisa123 Visa inläggGrattis! Både till det du fångade + att du vann er lilla interna tävling[FONT=Comic Sans MS][/FONT]www.thesnipmasters.wordpress.com
Kommentera
-
Tjääna
Idag va det himmel och helvete. Börjar med helvetet. Väderprognosen sa inget regn men moln och bra vind. Det kom ett par riktiga skurar och inget regnställ hade jag med mig. Va rätt blöt ett tag, abborren va helt ur slag endast 5 st på hela dagen.
Gäddorna va som regnskurarna det fullkomligt smattrade emellanåt (himmel). Blåa, vita, gula, skrik ,små, stora, dom högg på det mesta, vi hade riktigt roligt. När dagen va över kunde vi räkna in 50 st gäddor, tyvärr ingen över 3,5 kg.
På dom igen, imorgon kör vi en ny tur.
Bb
Kommentera
-
Tjääna
Åsså va man nere på jorden igen.
Idag blev det 10 gäddor och 5 abborrar, vi fiskade eftermiddag och en bit in på kvälla. Solen sken och svaga vindar, trögt med andra ord. Men plötsligt kom en vindkantring och vindökning och då blev det i alla fall lite fart. Inget stort och blå/vitt gick bäst. Erkänner oxå att vi fick några på jerk. En felkrokad 2,5 kilos bralle blev det oxå.
På dom igen.
Bb
Kommentera
-
Tjääna
Bra vindar och inte allt för mycket sol. Plocka några gäddor här och några där, dom stod inte så koncentrerat som dom brukar kunna göra. Körde mycket med 4". olika blå/vit kombinationer gick bäst. Fick några på jerk å wobbler oxå (3st). Körde "vibblurk" , men det gav inte ett skit. Abborren blir jag som vanligt inte klok på. Vi fick 2 st direkt när vi började fiska, sen inte en enda. Vi återvände och slutade på samma plats som vi började på och drog 14 st till i kvällningen, 2,5" chartreuse/flake med svart rygg va nog den som gick bäst. När dagen va över kunde vi räkna in 24 gäddor med ett par på 3,5 kg som störst och 16 rätt fina abborrar mellan 2-5 hg.
Hur går det för er andra "gummipeddos", blir det ngt eller?
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barabajare Visa inläggTjääna
Bra vindar och inte allt för mycket sol. Plocka några gäddor här och några där, dom stod inte så koncentrerat som dom brukar kunna göra. Körde mycket med 4". olika blå/vit kombinationer gick bäst. Fick några på jerk å wobbler oxå (3st). Körde "vibblurk" , men det gav inte ett skit. Abborren blir jag som vanligt inte klok på. Vi fick 2 st direkt när vi började fiska, sen inte en enda. Vi återvände och slutade på samma plats som vi började på och drog 14 st till i kvällningen, 2,5" chartreuse/flake med svart rygg va nog den som gick bäst. När dagen va över kunde vi räkna in 24 gäddor med ett par på 3,5 kg som störst och 16 rätt fina abborrar mellan 2-5 hg.
Hur går det för er andra "gummipeddos", blir det ngt eller?
Bb
Mest glad för att ha hittat ett spot som levererar borre i mina hemtrakter...precis som för er klippte de i snabb takt direkt vid påbörjat fiske för att sedan dö ut.....möjligen påverkat av åska i luften....och tryckförändringar i samband med detta..
/S
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 556 visningar
0 gillar