Gummirapporter från Stockholm. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gummirapporter från Stockholm.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjääna
    Idag var det mulet och princip vindstilla, vattentemperaturen låg på 10 grader. Vi började med gädda och drog några snabba innan vi sadlade om till abborre. Blå/vit och motorolja/flake gick bra även en mörk grön/blå med flake funkade. Vi såg en hel del abborrjakter och kastade i dessa. Rätt så kul när det biter på direkt efter nedslag. När dagen va över så hade vi fångat 100 abborrar, de största låg på ca 6hg, även 14 gäddor hakade på våra jiggar.
    På dom igen
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
      Tjääna
      Idag var det mulet och princip vindstilla, vattentemperaturen låg på 10 grader. Vi började med gädda och drog några snabba innan vi sadlade om till abborre. Blå/vit och motorolja/flake gick bra även en mörk grön/blå med flake funkade. Vi såg en hel del abborrjakter och kastade i dessa. Rätt så kul när det biter på direkt efter nedslag. När dagen va över så hade vi fångat 100 abborrar, de största låg på ca 6hg, även 14 gäddor hakade på våra jiggar.
      På dom igen
      Bb
      Fan vad nice! 100 abborrar är fan grymt, har inte ens lyckats med 50st på samma fisketur. Vart i Mälaren håller ni till, eller är det en sjö ni fiskar i?
      Har ej tillgång till båt, var nere vid Ropsten nära Lidingöbron men fick ej nånting trotts att jag fiskande med jigg, spinnare, och wobbler. Hade även ett spö med löja som bete (bottenmete) men stendött bra med betesfisk finns det men ej några större firrar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
        Fan vad nice! 100 abborrar är fan grymt, har inte ens lyckats med 50st på samma fisketur. Vart i Mälaren håller ni till, eller är det en sjö ni fiskar i?
        Har ej tillgång till båt, var nere vid Ropsten nära Lidingöbron men fick ej nånting trotts att jag fiskande med jigg, spinnare, och wobbler. Hade även ett spö med löja som bete (bottenmete) men stendött bra med betesfisk finns det men ej några större firrar.
        Tjääna
        Vi fiskar på/runt Muskö dvs i södra skärgården.
        m v h
        Bb

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
          ....sluta fundera! Kör så det ryker!!!

Är övertygad om att de vanliga 2,5 o 3 tums Relax-jiggarna kan göra jobbet.....har dock köpt några tobisfärgade SG Sandeel som jag kommer rigga med enkelkrok och testa med bombarda....

/S

I Johan Ruhes program fiskar han öring m Lasse Carlander m bombarda och 2 st krokar m smaksatta gulp minnows i naturfärger. Kollade på några YTklipp där carlander visade hur han tacklade. Det var förra vintern men då kom jag mig intr för att testa.

Fick öring (brunfisk) på 18gr orange reflex och gulsvart mepps för några veckor sedan när vi fiskade gädda i en åmyning. Innan fredningstiden och som bifångst ska poängters. Så visste går det att få öring på annat än klassika skedar och wobblers.

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
            Tjääna
            Vi fiskar på/runt Muskö dvs i södra skärgården.
            m v h
            Bb
            Gjorde lumpen på Musköbasen för ca 15 år sedan. Då fanns det kopiösa mängder borre längs berget på basen och på det lilla grundet precis utanför.

Kommentera

• Ursprungligen postat av MagnusN Visa inlägg
              Gjorde lumpen på Musköbasen för ca 15 år sedan. Då fanns det kopiösa mängder borre längs berget på basen och på det lilla grundet precis utanför.
              Tjääna
              Vi brukar fiska i viken mittemot Musköbasen/bergrummen. Kan va en del abborre och gädda där. Det lilla grundet vågar man sig inte in till, eftersom det verkar fortfarande vara förbjudet, däremot det stora grundet/fladen precis utanför gränsen kan ge en del abborre, har dock inte testat där denna höst utan senast i juli/augusti.
              m v h
              Bb

Kommentera

• Tjena,

Nu har det varit två dagars fiske.

I Lördags fiskade vi gädda runt Ljusterö, det var kanon väder och gäddorna stod grunt så det blev flera häftiga ythugg. 12 st gäddor kom det upp alla låg mellan 2-3kg och tog på blå silvrig bulldawg spring. Sedan måste jag erkänna att 6 av gäddorna tog jag på buster jerk, sportfiskebodens silvriga färg.

I dag söndag åkte vi till Furusund för att fiska abborre, det började riktigt trögt utan fisk den första timmen sedan lossnade det lite och vi lyckades nöta upp 57st borrar och 7 gäddor. Tror den kalla natten gjorde dem tröga. Den största vägde runt 500g och en 2,5tums brun, gul glittrig relax jigg fungerade överlägset bäst. Fick alla mina 5 jiggar i den färgen sönderbitna och när de tog slut så fick jag ingen mer fisk...

/ Matte
                Senast ändrad av Matte77; 2013-10-20, 20:27.

Kommentera

• Tjääna
                  Va ute en sväng idag. Blåsigt, mulet och varmt, samt huggvillig abborre.
                  Fiina och måånga bulor på lodet idag. Dom va väldigt rörliga så det gällde att ankra snabbt så att man kunde börja dänga. Kan väl säga att det blev ett väldigt jagande.
                  Markören är väldigt bra att ha såna här dagar, det blir lättare att hålla reda på stimmen, även att lista ut vilket håll de rör sig åt.
                  Idag va det 8,3 grader i vattnet. Nu tror jag faktiskt att det beteendet som jag väntat på hela hösten har infunnit sig. Alltså att abborrarna visar upp sig på lodet klart och tydligt och att man ser dom överallt på fjärden i form av fina stim/bulor.
                  En 2,5" chartreuse/flake med röd rygg va inte fel ej heller en mörkt blå och grön sak ,även motorolja och chockladbajsarn gick bra.
                  136 abborrar, tyvärr ingen över 650gr och rätt många mindre. 6 gäddor blev det också. Ska ut imorgon också eftersom det "fina" vädret håller i sig.
                  På dom igen.
                  Bb

Kommentera

• Kul att fisket verkar "komma igång". Blev väldigt sugen på att åka till mitt lokala hak å prova lyckan ihop om lite mer mängd Än vad som brukar erbjudas där. Vikten brukar det då aldrig vara något fel med.

Synd att jag inte har möjlighet att hänga med dig(BB) ut för tillfället, eller någon annan för den delen. Jag får fortsätta med min fiskeindoktrinering av dottern på 1,5 år.

Skitfiske på er
                    /Rickard
                    Live long and skitfiske på er!

Kommentera

• Tjääna
                      He he, vad ska man säga. Ibland är det extra roligt att vara "gummidiggare". Har i och för sig jävligt ont i ryggen just nu, men va fan på dom bara.
                      Vi kom igång vid 10 rycket , samma förhållande som igår men med den skillnaden att solen sken och vinden var hårdare och kom lite mer från sydväst. Hittade ett fint stim direkt som gav ca 20 abborrar. Fortsatte och hittade ett mastodont stim som gav runt 30 abborrar till. Sen tog vi lunch och kunde konstatera att det va mycket smått på gång idag också.
                      Sen fortsatte vårt sökande. Vinden hade då ökat rätt mycket och min rygg ville inte alls vara med och leka. Vi gjorde en ankring men vinden va så hård att det va svårt att fiska effektivt. Jag sa till Mattias att vi gör ett försök till och sen lägger vi ner.
                      Vi la oss i lä och såg väl inget direkt på lodet men fan va det nappade, efter 1,5 timme och ett par värktabbletter hade vi dragit 75 stycken till. Grymt fina borrar med bra storlek, de flesta låg mellan 3-6 hg. Abborrarna stod nära land i branten ut mot det djupa. En mörkt grön/blå med flake va outstanding, transparant/flake med blå rygg va inte heller fel, fick även lite på chartreuse/flake med röd rygg.
                      125 abborrar blev det innan jag gav upp. 4 gäddor blev det också.
                      Nästa tur blir på söndag, då skall jag fiska med vert, hoppas bara att jag blir bättre i ryggen.
                      På dom igen
                      Bb

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 751 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar