Mindre mörtar går ju fint att smörsteka som sillar - men det är en "äta under senhöst,vinter och vår" fisk
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fisken i strömmen ätbar?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av orient Visa inläggLausvik: Det går inte att tänka som du gör heller, tyvärr. Man måste börja ta ansvar på något håll men helst alla håll. Minimera exponeringen! Vi kan inte satsa allt på att minska trafikmängden i storstan utan måste satsa på bred front för att få ett rent och hållbart samhälle som lever i symbios med miljön.
Kommentera
-
Jag tycker det är konstigt att människor i arabländerna klarar av att röka ett helt liv utan att få cancer.
Vi är tredje största mjölkdrickar-landet i världen efter Irland och Finland.
Men vi är klar etta i värden när det gäller benskörhet.
Verkar som jag missat något, jag får det liksom inte att gå ihop
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggVi får lära oss redan som barn att mjölk är bra för benstommen och innehåller viktiga vitaminer !
Vi är tredje största mjölkdrickar-landet i världen efter Irland och Finland.
Men vi är klar etta i värden när det gäller benskörhet.
Verkar som jag missat något, jag får det liksom inte att gå ihop
Visst måste man som någon skrev titta på hela bilden......men vem ska man lita på? Feta fisken från östersjön ska vi äta vid färre tillfällen än en gg i veckan pga. gifter och tungmetaller.......men ingen varnar oss för tillväxthormonerna i den odlade Norsklaxen.....
Någon säger närodlat? Vad har man för garantier för att det skulle vara bättre? Mölligen har det gått åt något mindre fossila bränslen för transporter, men i övrig vet du ingenting om gifter etc.
Det ekologiskt odlade kan å andra sidan under sin produktionstid krävt betydligt mer bränsle för bearbetning eftersom inga bekämpningsmedel använts........kanske bättre för din kropp, men sämre för klimatet......så hur man än vänder sig sitter rumpan bak.
Jag äter det jag tycker är gott och som jag mår bra av. Gammalmodig nog att ha blivit "lurad" att äta från kostcirkelns alla delar.....Senast ändrad av sparetime; 2013-12-06, 22:18.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
386 051 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()