Fisken i strömmen ätbar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisken i strömmen ätbar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mindre mörtar går ju fint att smörsteka som sillar - men det är en "äta under senhöst,vinter och vår" fisk

Kommentera

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
      Lausvik: Det går inte att tänka som du gör heller, tyvärr. Man måste börja ta ansvar på något håll men helst alla håll. Minimera exponeringen! Vi kan inte satsa allt på att minska trafikmängden i storstan utan måste satsa på bred front för att få ett rent och hållbart samhälle som lever i symbios med miljön.
      Hur tänker jag då? Nu blev jag nyfiken...

Kommentera

Jag tycker det är konstigt att människor i arabländerna klarar av att röka ett helt liv utan att få cancer.
        Vi får lära oss redan som barn att mjölk är bra för benstommen och innehåller viktiga vitaminer !
        Vi är tredje största mjölkdrickar-landet i världen efter Irland och Finland.
        Men vi är klar etta i värden när det gäller benskörhet.

Verkar som jag missat något, jag får det liksom inte att gå ihop

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Vi får lära oss redan som barn att mjölk är bra för benstommen och innehåller viktiga vitaminer !
          Vi är tredje största mjölkdrickar-landet i världen efter Irland och Finland.
          Men vi är klar etta i värden när det gäller benskörhet.

Verkar som jag missat något, jag får det liksom inte att gå ihop
          Tror att många missat att det inte räcker med att hinka i sig mjölk, man måste utsätta skelettet för en rejäl dos träning under de åren man växer. Till skillnad från t.ex. muskler som går att träna hela livet, kan skelettet vara mycket svårt att reparera om man inte byggt det mycket starkt i sin ungdom........

Visst måste man som någon skrev titta på hela bilden......men vem ska man lita på? Feta fisken från östersjön ska vi äta vid färre tillfällen än en gg i veckan pga. gifter och tungmetaller.......men ingen varnar oss för tillväxthormonerna i den odlade Norsklaxen.....
          Någon säger närodlat? Vad har man för garantier för att det skulle vara bättre? Mölligen har det gått åt något mindre fossila bränslen för transporter, men i övrig vet du ingenting om gifter etc.
          Det ekologiskt odlade kan å andra sidan under sin produktionstid krävt betydligt mer bränsle för bearbetning eftersom inga bekämpningsmedel använts........kanske bättre för din kropp, men sämre för klimatet......så hur man än vänder sig sitter rumpan bak.
          Jag äter det jag tycker är gott och som jag mår bra av. Gammalmodig nog att ha blivit "lurad" att äta från kostcirkelns alla delar.....
          Senast ändrad av sparetime; 2013-12-06, 22:18.

Kommentera

Variation är A och O

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
            2 286 svar
            386 051 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Nextline  
            Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
            9 svar
            461 visningar
            0 gillar