Bra butik i Malmö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra butik i Malmö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra butik i Malmö?

Hej
    Ska till Malmö i helgen och undrar vilken fiskebutik ni rekommenderar mig att besöka?
    Fiskar det mesta: HÖ, gädda, borre, gös etc
    http://bellafishing.blogspot.com - Predatorfiske!

Det finns tre butiker som jag känner till väl och brukar handla från, vilka är: fiske & fiske, sportfiskegiganten och fiskekompaniet.
    Alla tre är bra beroende på vad man söker. Fiskekompaniet är rätt så litet men de brukar ha bra priser, hemsidan är http://malmo.beoutdoors.se/se/ sportfiskegiganten ligger lite off men är stort och har de mesta, till och med en pool som man kan testa kasta i, mycket olika jiggar och drag, mycket till flugbindning också. Fiske & fiskar känns för mig lite som "experter" vilket det verkar som att de också tror.. de har bra utbud och har även öppnat en fiskeklädsavdelning så, ja tycker du ska besöka samtliga

Kommentera

Fiske och fiskar är den mest välsorterade och äldsta butiken i Malmö just nu har dom en riktig höstrea där vissa prylar är nedsatta med 70% så det vore dumt att inte sticka dit ock kolla först, i morgon lördag har dom öppet till 14:00

Kommentera

Välj Sportfiskegiganten!!!Där kan du få bra tips om allt fiske. Kompaniet funkar också men är inte lika välsorterade. Fiske och Fiskar går inte att nämna i samma andetag, mycket budgetutrustning som de dessutom tar rätt höga priser för. Om du är intresserad av mete har de ingenting och jag tycker i allmänhet de inte har hängt med i utvecklingen de senaste 15 åren. De har dessutom, enligt mig sämre lokalkunskaper om fisket än i de andra butikerna. Flugfiskar du har de dock en relativt bra avdelning för detta, men då finns det istället Flyfishing masters att tillgå och den butiken har ALLT för flugfiske.
        KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Håller med talarna ovan. Mitt föredragna ställe är be outdoors eftersom jag gillar personalen där, de är kunniga, de har stort tålamod med nybörjarfrågor och ofta en stund att prata bort mm. Deras utbud, speciellt av drag av olika slag kan upplevas begränsat. Desto mer av sådant hittar du på sportfiskegiganten och har du bil så tycker jag definitivt att du skall försöka hinna med ett besök där.

Fiske o fiskar... nej, jag undviker det, bl.a. av pga av vad som har nämnts ovan.

Sen finns ju fiskedags också på cypressvägen där jag bara varit två gånger och inte har någon erfarenhet att dela med mig av annat än att de försöker ge en bra service och har ett utbud som också det kan upplevas som begränsat. Är det någon annan som kan ge ett omdöme om den butiken så skulle det vara intressant att ta del av.

Sjöbergs fiske och kapellservice är lite grann som det låter, ett kapellmakeri med fiskesaker... Killen som har hand om den delen är väldigt entusiastisk, väldigt förtjust i jiggar (när jag var där i somras berättade han lyriskt om en sändning jiggar han skulle få från ett tyskt företag, har dock inte kommit mig för att gå dit igen så jag vet inte hur det gick med det. De har mest drag och jiggar och inte så mycket spön och sådana saker. Ett rätt okej utbud för att vara på en begränsad yta i kapellverkstaden.

Anyway, har du inte tid med sightseeing kan jag rekommendera beoutdoors och sportfiskegiganten.

Kommentera

sportfiske giganten är överlägset bäst. bra sortiment och väldigt trevlig personal

Kommentera

För mig personligen Sportfiskegiganten är den bästa butiken. Trevlig personal, har tid att hjälpa och ge råd. Och de är kunniga också. Fast inte på alla fiskemetoder, men man kan inte begära allt.

De andra två är sämre på service och ibland arroganta. Om man inte köper eller om man köper lite får man nästan ingen service. Ett par av de som jobbar på en av butikerna är näst intill direkt otrevliga (jag låter det osagt namnet på butiken).
              Senast ändrad av CDan; 2011-09-25, 13:17.
              Tight lines!
              CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Har handlat en hel del på alla ovan nämnda butiker och fiskekompaniet är det med bäst helhetsintryck för min del.

Sportfiskegiganten känns också ok. Fiske och fiskar känns lite som fiskebutikernas Lidl. Sjöbergs fiske och kapellservice gillade jag ett tag. Den unga killen är som det sägs i tråden väldigt entusiastisk och trevlig medan den äldre mannen var direkt otrevlig mot mig så jag har slutat att gå dit.

Kommentera

dom senaste 2 gångerna jag varit på fiske och fittor så har jag gått därifrån minst sagt bitter i våras när jag var inne och fråga efter en lite billigare påk som man tillsammans med en ambassadeur 5-6 kan ha och dunka lite jigg på turbåtarna fick jag förevisat nått jävla spö för drygt 2 lax och i nästa andetag fick jag reda på att om jag sökte något billigare kunde jag åka till biltema. åkte till sportfiskegiganten ist och fick hjälp där. i somras blev jag övertalad att hänga med ännu en gång till fiske och fiskar då köpte jag en okuma rulle på rea för en 500 ing. gubben i kassan fråga fall jag behövde lina så av lättja lät jag han spola på lite spiderwire och det lyckades han väll sådär med förutom att där fattades typ 3-4 mm till spolkanten. Och skarvknuten mellan linorna hadde sina ändar kvar som stack ut. Hade det inte varit för faktumet att jag upptäckte det först när jag var ute och fiska och deras dåliga och hubbiga bemötande sen innan kanske jag tagit mig tid att åka in o påpeka det. nu väljer jag i stället att aldrig mer ens köpa ett jävla beteslås där

Kommentera

fiske och fiskar EXPERTER????????? :/ skämmtar du.. fiske å fiskar e ju polakbutiken över alla andra.. det e dit man går om man vill köpa ron thompson å annat skit. dom är i mina ögon ingen metebustik, ingen havsfiskebutik eller flugbutik... dom är bara en fiskebutik som vänder sig till svensson's har lite av det mesta å ofta inget bra. som tex karp.. går du in där försöker dom lura på dig en hel karp utrustning för 2500 kr å kallar det bra saker.. 8säkert bra i deras ögon)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    5 267 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                    247 svar
                    41 110 visningar