Horngädda runt Ystad - barnen med. Var? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Horngädda runt Ystad - barnen med. Var?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Horngädda runt Ystad - barnen med. Var?

Jag brukar ta med familjen till Klagshamn när det är dags för horngädde-fiske, senast idag, faktiskt. Dom tycker dock inte alltid det är så bra att stå där, och dessutom är det en bit att köra.

Var kan det vara bra för hela familjen runt Ystad? Jag har hört talas om Engelska bryggan men aldrig varit där. Är det bra att stå där? Finns det några andra bra ställe?

Tack på förhand!

/ sickan
    // Sickan
    Skurup, Skåne

Ursprungligen postat av sickan Visa inlägg
    Jag brukar ta med familjen till Klagshamn när det är dags för horngädde-fiske, senast idag, faktiskt. Dom tycker dock inte alltid det är så bra att stå där, och dessutom är det en bit att köra.

Var kan det vara bra för hela familjen runt Ystad? Jag har hört talas om Engelska bryggan men aldrig varit där. Är det bra att stå där? Finns det några andra bra ställe?

Tack på förhand!

/ sickan
    jag var på engelska bryggan idag. tappade en fin öring o landade två idar.. o gubben som stod längre ut än mig landade 3 horngäddor..
    engelska bryggan är ett rev som går ut i vattnet. jag stod ca 20 meter ut i gummistövlar längre ut kräver vadarbyxor..
    alltså engelska bryggan är ingen "brygga" det är ett stenrev som ligger 20 cm under vattenytan en bra bit ut i vattnet.
    där är mycket grunt.. allt annat än bombard o fluga är bara o lägga ner.. 12grams toby sitter i botten innan du hunnit börja veva..
    men kör du ner till engelska bryggan o tittar ner mot nybro strand så e där "pirrar" ut som man borde kunna stå på.. det är gång avstånd även för barn från engelska bryggan.. inte fiskat där själv så vet inte hur det är..
    generelt är det svårt runt ystad för familje fiske.. är väldigt långgrunt mycke fiske kräver bombard o fluga eller vadarbyxor..
    du har snogeholms sjön osså.. de e en rätt trevlig sjö.. kostar 100 kr för 4 timmars båthyra. fritt fiske i sjön och där e ett par fiskebryggor.. o mycke gluggar i vassen just för fiske..

Kommentera

Tack för infon, Krokodiljägaren. Kanske blir att köra till Malmö igen då :-) Det går trots allt hyfsat bra att stå i Klagshamn, på Ön och vid brofästet. Jag får väl se om det blir fler tips...
      // Sickan
      Skurup, Skåne

Kommentera

du har ioförsig lite småhamnar o sånt också.. tex smygehamn gislövs hamn osv.. där borde de gå bra.

Kommentera

eller om man beger sig hela vägen till falsterbo för där är bra fiske efter horngädda oxå.
          Med vänliga hälsningar Linus "Drutten" Holmberg!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
          7 svar
          5 153 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg neo333
          av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
          247 svar
          41 051 visningar