Rent kortmässigt så är det bra att den mindre fisken kommer och lever lite jäkel men i långa loppet tror jag inte det spelar så stor roll då dom oxå finner sin plats. Sen kan man inte göra alla nöjda har jag lärt mig. Folk kan få en 1,5 kg fisk i perfekt kondition men ändå gnälla på att den är för liten. Som föregående talare i tråden så får jag hellre en 0,4 kg fisk i perfekt kondition än en på 5 kg och utan fenor.
Som jag säger till alla när jag pratar med dom. När jag frågar om fisken va fin svara inte hur mycket den vägde, det bryr jag inte mig om. Jag vill veta fiskens kondition. Sen om den väger 3 kg o hur fin som helt. Grattis! Men jag strävar enbart efter fin fisk och vill ha fisken så. Vill man fiska broiler fisk så kan man köra nån annanstans.
Som jag säger till alla när jag pratar med dom. När jag frågar om fisken va fin svara inte hur mycket den vägde, det bryr jag inte mig om. Jag vill veta fiskens kondition. Sen om den väger 3 kg o hur fin som helt. Grattis! Men jag strävar enbart efter fin fisk och vill ha fisken så. Vill man fiska broiler fisk så kan man köra nån annanstans.
Kommentera