Fisket i Björkadammen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Björkadammen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Super gött Fippe!

Ja, jag kan förstå att det blev omöjligt sedan. Det var ju rena monsun regnet stundtals.

Ska snart dit igen. Vem vet hur länge till man kan fiska torrt? Tror att jag lägger ned säsongen för i år när det bara blir fråga om sjunk lina och julgrans karameller.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-19, 20:19.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Är det värt att åka till dammen imorgon? (sön 26e) tänkte om det finns fisk kvar med tanke på tävlingen idag!

Kommentera

• Säkert finns det en hel del fisk kvar alla gånger. Det brukar ju dessutom sättas extra mycket fisk inför denna tävling.

Och det är egentligen bara under den första halv timmen - timmen det tas en hel del fisk under denna tävling. Sedan, brukar det bli svårt när fisken blir stressad av alla streamers som viner kring gälarna på dem och fluglinor som piskar vattenytan till cappuchino skum.

De första firrarna som börjar att stänga näbben för dagen under tävlingen är nog de mer försiktiga, Lagan odlade bågarna skulle jag tro?
        Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-25, 11:05.

Kommentera

• Ja det är förhoppningsvis så, men ska nog iväg några timmar på eftermiddagen då, fiskeveckan norröver blev det inget av så måste hinna fiska nånting..

Kommentera

• Ok. Ja, det gäller ju att ta tillvara den tid av säsongen som är kvar. Och i synnerhet för dig då. Tråkigt att norrlands veckan gick i stöpet för dig.

Men kan tänka mig att man ska vara litet extra "smygig" i morgon med tanke på den stress fiskarna har utsatts för i dag.

Åk dit vid 15:00 tiden ungefär. Då brukar man ha en bra period framför sig de återstående 3 timmarna så här års.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-25, 11:22.

Kommentera

• Kom tvåa i år igen!

Många som gick lottlösa idag så fisk är där riktigt gott om. Inne i kanalen såg man lite fisk nu på eftermiddagen och nere i "lagunen" gick säkert 90% av dagens fiskar upp. Förutom mina då.
              Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

Arter på fluga - 21+4
              Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

Kommentera

• Härligt, grattis!

Var höll du till under tävlingen?

Jag kan tänka mig att det var ett rätt tufft fiske väder?
                Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-25, 18:16.

Kommentera

• Plats 3 & 28. Vid trädet strax nedanför grillstugan & sen vid livbojen borta mellan lagunen & kanalen. Fick två firrar på första platsen och efter lunch drog jag två i kanalen där ingen fiskat

7-9m/s var det säkert och första timmen bjöd på många mm regn..
                  Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

Arter på fluga - 21+4
                  Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

Kommentera

• Inte så tokiga platser alls med andra ord. I synnerhet den först nämnda med sin djup grop en 12 - 15m ut. Kan tänka mig att en del firrar försökte hålla sig undan bombardemanget så gott det gick i kanalen.

När jag vaknade på förmiddagen och tittade ut genom ett fönster, så tyckte jag riktigt synd om er tävlande. Min katt ville inte ens gå ut vilket är sällsynt.
                    Senast ändrad av Jock Scott; 2014-10-25, 20:30.

Kommentera

• Får gratta till andra platsen i år också.
                      Tumlaren
                      Här kommer en bild på pristagarna samt någon bild på fiskare, som ni ser så regnade det lite grann på morgonen.

Click image for larger version

Name:	fiskare.jpg
Views:	1
Size:	631,9 KB
ID:	1775698Click image for larger version

Name:	pristagarna.jpg
Size:	309,0 KB
ID:	1775699Click image for larger version

Name:	ung fiskare 2.jpg
Size:	263,1 KB
ID:	1775700
                      Senast ändrad av Tumlaren; 2014-10-25, 21:14.
                      trolling är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 223 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 080 visningar