Hur är det med spinnfiske i den dammen? Värt att prova?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fisket i Björkadammen
Collapse
X
-
Var ute i dammen igår kväll en stund. Bommade flera mothugg innan jag lyckades kroka en fisk. Det kändes som vilken båge som helst men när den bestämde sig för att dra sin kos så var det som en raket ! Vilken kraft där var i den, drog ut linan in till backingen i ett nafs. Men då klanta jag till det på något viss så tafsen brast och fisken försvann. :-( tror nästan det osar av mina svordom runt dammen ännu. Men men nya försök kommer snart ske..... Då kommer dom inte undan ;-)
Kommentera
-
Jo, de här " turbo bågarna" är försiktiga när de tar torrflugan, så 4 - 5 bom mothugg är rätt vanligt. Men som du berättar. Det blir fet åka av när man väl har krokat en. Skit trist att tafsen small! Men du får många fler chanser. Säsongen är ju lång här nere lyckligtvis. Ska kanske ta dit i morgon eventuellt? Beror litet på hur jag känner mig? Har varit hos "käft mekanikern" och dragit ut en gammal, krånglande tand med tillhörande infektion i eftermiddags.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-03, 20:40.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jo, det kan bli en tur i dag
De här strömvatten odlade bågarna är väldigt trevliga på alla sätt. De hugger ju inte på vad som helst minsann. Tack för tipsen och välgångs önskningen. Jo, enligt min erfarenhet är också mörka torrflugor # 14 och #16 bra. En Black and Peacock Spider # 14 funkar bra den med fiskad sakta straxt under ytan.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-04, 10:26.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Var dit i går eftermiddag. Fick mina 2 fiskar på en mörk torris storlek 12. Men det var långt mellan vaken och huggen. Blåste en hel del och klar blå himmel. Inget idealiskt väder egentligen. Växlande molnighet eller jämn grått med lugn vind är bättre. I synnerhet om man vill fiska torrt?Senast ändrad av Jock Scott; 2014-07-05, 10:04.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Var förbi och kikade lite kort idag. Trots stekande sol såg vi både vak & patrullerande fisk. Flera stycken dessutom Synd att man inte hade flugspöt med sig!Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se
Arter på fluga - 21+4
Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring
Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk
Kommentera
-
Jag tänker inte fiska förrän en bit in i augusti. För mycket semester fiskare, med stirriga hundar och gapig familj i släptåg. Och alldeles för varmt just nu för att det ska kännas trevligt dessutom. Sist, höll jag på att kroka en tonårs tjej i bak kastet som tydligen tyckte att det var min sak att se upp. Var tur för henne att jag tillhör de flugfiskare som ser mig om över axeln i bak kastet. Annars hade hon blivit piercad.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 182 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333