Rögle dammar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rögle dammar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rögle dammar

dom hade premiär idag folk fick fisk jag med 4st , men otrevligare personal får man leta efter , plus fick upp en på 0.4kg såg fler som fått upp det, så jag gick o klaga men dom sa att det räknas som fångst så jag kasta den till dom o sa att ni får den.. har aldrig varit med om något liknande man betalar inte för fisk som inte går att äta , det var en gång när vi kom till stället betalade och fick inget, när vi kom hem och titta på internet så fick vi veta att det var stor fisk död eller någon parasit som fisken dog av , inget vi fick reda på .. nä sista gången jag fiskar där fick ändå med mig 4kg fisk hem men det var efter 2e fiskekkortet.
    pinsamt tycker jag det är och de har nu förlorat mig som kund.. synd

sjukt vackra dammar och fin natur, synd bara fel personer sitter och styr där !

Rögle har varit ett av dem bästa ställena nu under våren dem har levererat fisk varje gång jag har varit där. Dem har så fin kvalite på sin fisk har inte fått någon fisk under 1 kilo. Så där fiskar jag mer än gärna lätt ett av dem bästa ställena under våren 2011 har inte gått tomhänt då under dem senaste månaderna och då har man fiskat där nästan varje helg sedan dem öppnade detta året.

Mvh: Jultomten !!!!!

Fiske är livet, Flugfiske är det bästa jag vet

Kommentera

Vart där och metade i vintras. Vi fyllde snabbt våra kvoter med hyggliga fiskar, men såg också folk som fick bågar under halvkilot. Lite mysko att de får dit sådana, för fiskarna lär väl inte precis vara födda i dammarna?

Kommentera

Va lite klyftig nästa gång du fiskar P&T då istället.Kroka av dom små försiktigt medans dom är kvar i vattnet och låt dom simma tillbaka,och ta med dig dom större fiskarna och ät.Sen att personalen inte är trevlig är ju en ren pittitess.
        When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Ursprungligen postat av addicted2napp Visa inlägg
          Va lite klyftig nästa gång du fiskar P&T då istället.Kroka av dom små försiktigt medans dom är kvar i vattnet och låt dom simma tillbaka,och ta med dig dom större fiskarna och ät.Sen att personalen inte är trevlig är ju en ren pittitess.
          I Rögle Dammar måste man enligt reglerna ta upp all fångad regnbåge, de får inte återutsättas. Inte så mycket att välja på mao.

Kommentera

Det känner jag till.Den får inte återutsättas utav den anledningen att många som fiskar inte kan hantera fisken på ett skonsamt sätt.Fiskar utan håv och släpar upp fisken på land och låter den sprattla omkring och knappt vågar ta i fisken.Då har dom gjort det lätt för sig istället och förbjudit c&r på Regnbåge.Gör man på det sätt jag skrev i mitt första inlägg blandat med lite "ojdå det hade jag ingen aning om" ifall dom kommer på en så tror jag man klarar sig.
            When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Man kan ju annars tappa fisken, det är ju sånt som händer

Kommentera

Någon som med framgång brukar spinnfiska efter regnbåge i rögle dammar? Undrar vilka drag som fungerar bäst (färg, storlek mm). Har varit där 2 gånger och då kört med ett kopparfärgat tobydrag på 10 gram med endast 2 tappade fiskar som resultat. Såg vak och fiskar som hoppa i stort sett hela tiden så jag kan inte skylla på att där inte fanns någon fisk:p

Kommentera

Jag har haft framgång med Hansen Pilgrim i 7 och 10 gram i Rögle.

Kommentera

Okej tack för tipset! Vart handlar du såna? Hittar inte de på nätet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                    7 svar
                    5 264 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg neo333
                    av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                    247 svar
                    41 107 visningar