Säkra insjöar i skåne??!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Säkra insjöar i skåne??!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
    Jag fiskar en hel del i ringsjön och är medlem i fiskeklubben http://ersfk.blogspot.com/. De har båtar man kan låna om man är medlem i fiskeklubben. Jag har inte varit med i klubben så länge och är än så länge ganska passiv medlem. Kontakta någon annan i klubben för mer info.

Det som är negativt med ringsjön är framför allt alla dessa husbehovsfiskarna som lägger ut nät här och var, samt märker ut näten mycket dåligt. Sen bedrivs det yrkesfiske vilket säkert även det påverkar beståndet. Det vimlar av smågös men de stora är ytterst ovanliga. Vi tog väll ett hundratal gösar förra året (98% C&R) där den största vägde knappa 3 kg och sen var där ett par till över 2 kg men annars var det smågös. Några gäddor och abborrar blev det också.

Dock vill jag ändå påstå att det är ett mycket spännande och trevligt fiskevatten...doch med ytterliggare förbättringspotential!

Angående Lödde är det bara att ringa uthyraren. Så här års hyr han ut båtar om det passar honom att åka ner till kanotklubben precis när du vill hyra.

Själv tröttnade jag på hutlösa uthyrningspriser och köpte en egen båt ;-).
    Hej Micke. Vi hyrde båt där i höstas, och han körde ner ifrån Småland!!! för och fixa båten till oss, men håller med dig. Tror vi betala en 7-800kr ngnting för en gammal skit båt med liten motor. Visst den dög ju men va ingen höjdare. E oxå sugen på att skaffa mig en bättre begangnad båt nu när jag har flyttat hem igen, men vet du eller kan tipsa om ang båtplatser i, längs med i ån?????? Finns det ngt att hyra in sig på??

Du som bor i trakten borde ju oxå veta kanske hur fisket är mellan Lödde och Kävlinge, och även förbi Kävlinge?? Nappar det där??

Mvh Freddie

Kommentera

Även jag har tidigare frågat efter båtplatser längs ån men ej fått något lämpligt svar. Det verkar vara bäst att knacka på hos en lämpligt bonde och höra sig för.

Fiskar inte i ån länge efter allt för många misslyckade försök. Om vi pratar en svår nöt att knäcka så är lödde en sådan. Ringsjön är ju busenkel i jämförelse!

Jag valde att ha min båt på trailer för att istället kunna variera mellan olika fiskeplatser. Just nu blir det mest vid barsebäck och ringsjön. Två härliga platser! Nu till våren blir det också förhoppningsvis några turer till vomb, kullen osv.

Kommentera

"Sista frågan är hur är gäddfisket i Löddeå om man säger ifrån Löddeköping upp mot kävlinge??? Har nästan alltid fiskat ifrån Lödde ner mot reningsverket, har fått för mig att det är bäst där??? Ngn som har ngt att tillägga???"

Den 24,25 och 26 Mars har jag bokat in 3 heldagars fiske. Tänkte ta en dag i Lödde/mynningen. En dag Lödde/Kävlinge och en vid gårdstånga.
        Hör av mig hur det gått.
        Mvh
        /Stefan

Kommentera

Hur gick det Stefan?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
          7 svar
          5 200 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg neo333
          av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
          247 svar
          41 067 visningar