Letar efter skön fiske vatten runt Malmö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Letar efter skön fiske vatten runt Malmö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Letar efter skön fiske vatten runt Malmö.

Tja

Som titeln låter så letar jag efter nåt skön vatten efter gädda, abborre, braxen o smått kul för mig o tjejen. Jag är ute efter det grova fisket, tjejen efter det mindre. Hon blir så glad för minsta lila fisk.

Har fiskat rätt mkt vid Östra Dammen i Lomma och på Ön. Vi har vatt vid Östra Damm 6 ggr och det har inte ens nappat nåt litet. Känns värdelöst varje gång. Vi brukar stanna iaf minst 6-10 timmar.

Har även försök oss på Lödde å. Eftersom det var första gången vi fiska där så tog det oss ca 2 timmar o leta en bra plats. Fick 2 mörtar på de 12 timmar vi spenderade där. Om nån har nåt bra ställe o rekommendera så välkomnas det varmt.

Så nu har jag gett upp lite på det vattnet. Tänkte om nån annan här har nåt o rekommendera.

Kan tillägga att vi fiskar det mesta. Jerk, spinn, mete.

Kan verkligen rekommendera kanalen. Gott om abborre och spenderar du lite tid och går en bit om du inte får fisk på det ena stället, får du nästan alltid något - och inte bara en utan många om du har tur :-)

Och tydligen ska det vara en del torsk på Ön i Limhamn. Dock verkar det ha varit ganska lugnt de senaste dagarna, men de kommer nog tillbaka.

Finns förresten forumtrådar om bägge fiskeplatserna.

Kommentera

Jo, jag har hört mkt gott om fisket i kanalen. Men är den fisken nåt gott o äta? Bara hört en massa folk som klagar på kvaliten i vattnet.

Kommentera

Hallå Cupid

Dom har en klubbsjö som är mycket trevlig att fiska och vi fick alltid fisk(gädda, borre).
        Finns två bryggor att fiska ifrån och två båtar.

Mvh Fredrik Renz

Kommentera

Har käkat abborren i kanalen ett par gånger. Den smakar som vilken abborre som helst. Dock kanske inget man ska proppa i sig varje dag, men nu på hösten vandrar mycket abborre in från sundet så det ska nog vara okej.

Och som tidigare nämnts, det finns gott om dem och stundtals väldigt lätt att få fisk. Bra storlek också.

Kommentera

Någon som vet något nytt om Arriesjön? Är den fortfarande stängd?

Kommentera

Inget fel på borrarna i kanalen, dom går i samma vatten som sill torsk m.m. utanför malmö större delen av året, leker bara i kanalen, om borrarna är oätliga så är fan resten av fisken runt malmö oxå det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
              7 svar
              5 153 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg neo333
              av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
              247 svar
              41 051 visningar