Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu är vi alla fall två som vill blåsa liv i forumet igen :-)
    Fiskekompisar? Logga ut och häng med CityPolarnas Fiskeklubb, där fokuset lika mycket är det sociala umgänget som själva fisket!

Kommentera

• Absolut! Brukar bara behövas någon som börjar. Men av utsikten från mitt fönster blir de nog inte många rapporter från ön idag.

Kommentera

• Fin lördagsförmiddag på Ön. Tolv plattisar, varav tre fick följa med hem och hälsa på stekpannan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jens040 Visa inlägg
          Fin lördagsförmiddag på Ön. Tolv plattisar, varav tre fick följa med hem och hälsa på stekpannan.
          Härligt! Ute på piren då eller? Verkar öringsfisket också kommit igång därute?
          Fiskekompisar? Logga ut och häng med CityPolarnas Fiskeklubb, där fokuset lika mycket är det sociala umgänget som själva fisket!

Kommentera

• Hur brukar fisket efter öring och Horngädda vara i början/mitten av Maj?

Kommentera

• Ursprungligen postat av ChristianA Visa inlägg
              Härligt! Ute på piren då eller? Verkar öringsfisket också kommit igång därute?
              Inte ända ute vid piren, jag var vid det smala trädäcket mitt emot gröna räcket. Öringfisket är i full gång, såg en som fick en besa. Som väl var så hade han förstånd att låta den simma vidare.
              Angående horngäddan så dyker den oftast upp i mitten på maj, de stora honorna kommer först. Öringen brukar vara extra svårlockad när stimmen med näbbisar invaderar Öresund.

Kommentera

• Tagits en del horngädda på Ön redan, och de senaste kvällarna har det varit rejält med sill i hamnbassängen. Ut och fiska med er!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jens040 Visa inlägg
                  Tagits en del horngädda på Ön redan, och de senaste kvällarna har det varit rejält med sill i hamnbassängen. Ut och fiska med er!
                  Härligt Själv lyckades jag fiska upp tre stycken gråsej med lite tålamod Vid slutet tappade jag en väldigt fin och rejält stor havsöring precis när jag skulle ta upp den på land, på något sätt lyckades den slita sig loss och där rök min chans. Förutom att den såg riktigt stor ut måste den ha vägd en hel del då jag fick verkligen kämpa med den,]men det är sånt som händer. Fick nöja mig med gråsej.

Click image for larger version

Name:	,...jpg
Views:	1
Size:	419,3 KB
ID:	1777626
                  Senast ändrad av fiskeglädje; 2015-04-30, 15:46.

Kommentera

• Ursprungligen postat av fiskeglädje Visa inlägg
                    Härligt Själv lyckades jag fiska upp tre stycken gråsej med lite tålamod Vid slutet tappade jag en väldigt fin och rejält stor havsöring precis när jag skulle ta upp den på land, på något sätt lyckades den slita sig loss och där rök min chans. Förutom att den såg riktigt stor ut måste den ha vägd en hel del då jag fick verkligen kämpa med den,]men det är sånt som händer. Fick nöja mig med gråsej.

[ATTACH=CONFIG]78123[/ATTACH]
                    Om man är helt grön på havsfiske, vad behöver jag utrustningsväg för att kunna fånga lite blandat från havet?

Kommentera

• Om man är helt grön på havsfiske, vad behöver jag utrustningsväg för att kunna fånga lite blandat från havet
                      ETT spö runt 50 gr en rulle haspel runt 3000 storlek eller multi i Storlek 4500 - 6500 samt lina och några drag i färgerna krabba och silver 28 - 40 gr sen är det bara att åka ut och träna.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 201 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 069 visningar