Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• är där chans till torsk på dagen
    Du har rätt i att ett silverfärgat wiggler funkar till det mesta där ute, jag har dragit upp alla dom fiskarna du nämner plus ett antal plattisar på silverfärgat wiggler.

Stinkisarna nappar bäst på morgonen innan det blir riktig fart på horngäddan, men visst med lite otur kan du få dom även på dagen, tror det är bäst borta vid dom gråa husen om du vill torska när du fiskar....

Kommentera

• okej, och när anses det vara morgon? snackar vi 4 på morgonen eller 8 på morgonen? älskar att fiska torsk och vill löra mig så mkt som möjligt. vilket drag anser du vara bäst till kustfiske efter torsk samt färg & tyngd?

Kommentera

• Torsk hugger på allt som rör sig, en bekant till mig har dragit upp en som hade svalt en faxe 33 cl Ölburk ....

Ett drag som alltid funkar är wiggler i färgen krabban,, (orange) veva lite, låt det sjunka, ryck ett par gånger veva igen och kör på på det sättet när du tar hem, blir som att härma en krabba....

Torsken tycker om att stå med näsan mot strömmen och plocka mat, helst skall du leta upp ett ställe med mycket ström, lugnt vatten utan ström så finns det inte mycket torsk, och dom få som finns hugger inte...

Du kan även köra med 40-60 gr orange jiggar, och kör lika dant med den som med draget, annars finns även stora spinnflugor du kan göra lika dant med, fördelen med flugorna är att dom inte är lika känsliga för strömmen som drag och jiggar.
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-05-06, 22:34.

Kommentera

• I lördags har det fångats HÖ på 7 kg. Fisken hade stor sill i magen.

Kommentera

• I lördags har det fångats HÖ på 7 kg.
            Av dig ????

Kommentera

• var i trelleborg idag, 10 kast redulterade i 6 horngäddor

Kommentera

• Ursprungligen postat av niax Visa inlägg
                I lördags har det fångats HÖ på 7 kg. Fisken hade stor sill i magen.
                Inte omöjligt, men finns en del folk där nere som man nog ska ta med en nypa salt.

Kommentera

• Jag har sett bild på fisken. Jag känner killen som fick den. Han har fått flera stora fiskar i år. Han fick i söndags också på 4 kg.
                  Senast ändrad av niax; 2012-05-08, 06:41.

Kommentera

• Inte omöjligt, men finns en del folk där nere som man nog ska ta med en nypa salt.
                    Har du alldeles rätt i, för några år sedan såg jag en bild inlämnad på fiske och fiskar på en Öring som enligt han som lämnat in bilden skulle väga 5 kg, inget fel på bilden , bara fel vikt och fångstman,,
                    Jag hade dragit upp den och den vägde absolut inte några 5 kg.

Tror på saker när jag ser det annars inte, allting verkar liksom ha hänt en annan dag och vittnen finns oftast inte.

Kommentera

• Stötte samman med en jeppe vid en kajkant vid något tillfälle. Han hade inte fått något. Men annars brukade han ju stå vid en kajkant och där drog han upp massor! Yeah.... varför då bryta mot vad som är ett vinnande koncept? Folk brukar kunna fantisera samman de mest fantastiska historier när ingen kan kolla.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
                      7 svar
                      5 178 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg neo333
                      av neo333

Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 063 visningar