Vad använder ni för beten/drag i bassängen respektive Lernacken/utsiktplasen? Jag är en riktig rookie fortfarande och är tacksam för lite tips speciellt när det gäller fiske vid utsiktsplatsen i.o.m att jag bor ganska nära.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggVad skall du fiska?? snart tid för Horngäddan, då är det blanka drag i vikter från 25-40 gr som gäller, och du får ta hem betet ganska snabbt.
Kommentera
-
Kustwobblers och vanliga metall drag , Gladsax,strix,spöket är vad jag har i min låda, 28-40gr sedan har jag lite snaps och kullen drag i blanka färger också, snaps 30 gr och kullen 28-40gr köp sedan några wiggler 28-60 gr i färg krabban eller silver så behövs det nog inte mer, kustwobbler använder jag när det är mycket skit i vattnet eller grunt,låter strömmarna/djupet bestämma vikten, vid klart , rent vatten metalldragen, låter även där strömmar och djup bestämma vikten på dragen.
Kommentera
-
Dagensfångst blev 4 torskar mellan 50-60 cm. Två tagna på lernacken på förmidagen dem andra två på ön på kvällen precis innan mörkret och när alla andra har gått hem Det kunde bli betydligt mer torsk på lernacken var tvungen att sticka. Såg att torsken har ätit en hel del små fisk.
Alla torskar tagna med snaps draget 30 g i färgen guld. Det är min favorit. Ingen färg som försvinner med tiden. Börjar det bli matt ät det bara att polera med autosol eller rubbing eller annat slipmedel. Priset är också bra 3 st för 100 kr.
Det går kasta långt med samtidigt som den simmar bra. Det mest kompletta kustdraget för fiske i malmöområdet.Senast ändrad av niax; 2012-04-12, 21:25.
Kommentera
-
Det går kasta långt med samtidigt som den simmar bra.
Men om det är mest komplett vet jag inte, dom finns bara i upp till 30 gr vilket jag tycker är en miss och inte heller i dom riktiga torskfärgerna,, skulle nog sticka ut hakan och säga Wiggler i stället, massor av färgkombinationer och vikter mellan 28-60. samt dom stora för båtfisket...
Men smaken är ju som tur är olika annars hade det bara funnits ett bete för kustfiske i butikerna.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av niax Visa inläggDagensfångst blev 4 torskar mellan 50-60 cm. Två tagna på lernacken på förmidagen dem andra två på ön på kvällen precis innan mörkret och när alla andra har gått hem Det kunde bli betydligt mer torsk på lernacken var tvungen att sticka. Såg att torsken har ätit en hel del små fisk.
Alla torskar tagna med snaps draget 30 g i färgen guld. Det är min favorit. Ingen färg som försvinner med tiden. Börjar det bli matt ät det bara att polera med autosol eller rubbing eller annat slipmedel. Priset är också bra 3 st för 100 kr.
Det går kasta långt med samtidigt som den simmar bra. Det mest kompletta kustdraget för fiske i malmöområdet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggKustwobblers och vanliga metall drag , Gladsax,strix,spöket är vad jag har i min låda, 28-40gr sedan har jag lite snaps och kullen drag i blanka färger också, snaps 30 gr och kullen 28-40gr köp sedan några wiggler 28-60 gr i färg krabban eller silver så behövs det nog inte mer, kustwobbler använder jag när det är mycket skit i vattnet eller grunt,låter strömmarna/djupet bestämma vikten, vid klart , rent vatten metalldragen, låter även där strömmar och djup bestämma vikten på dragen.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 178 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333