Om någon är sugen att träffas på ön imorgon så kan ni skicka i PM
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Åkte med turbåten igår, pratade med några killar som åker ofta och fiskar en hel del från piren på ön, dom snackade om att piren kommer att stängas av när husbyggena är färdiga, det skall upp en grind som gör att man inte kommer ut dit, detta för att brf. föreningarna inte vill folk ska skita ner framför deras hus.
Någon som vet om detta stämmer och i så fall när det kommer att träda i kraft????
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggÅkte med turbåten igår, pratade med några killar som åker ofta och fiskar en hel del från piren på ön, dom snackade om att piren kommer att stängas av när husbyggena är färdiga, det skall upp en grind som gör att man inte kommer ut dit, detta för att brf. föreningarna inte vill folk ska skita ner framför deras hus.
Någon som vet om detta stämmer och i så fall när det kommer att träda i kraft????
Kommentera
-
Det låter ju helt sjukt, är det bara pirren som kommer stängas av?? och vad menar du med pirren?? hela ön??
Och jag tycker att det inte skräpas ner så mycket, men det finns några som skräpar ner vill inte nämna vem det är, vill inte bli kallad rasist....
Kommentera
-
Om jag förstod rätt gäller det områden runt husen som byggs där vilket skulle betyda att man inte kommer förbi dom nybyggda husen längst rännan, vilket skulle leda till att man inte når piren. självklart kommer det att stå på stenarna ända tills det är någon tok som inte vill ha oss där heller. Pelle båten skall ju flytta tillbaka på andra sidan också antagligen på grund av detta.
Kommentera
-
Ja om det händer så kommer jag fälla en tår, jag har inte fiskat där så mycket har blivit en del den senaste tiden, och har börjat tycka om stället, och så mycket skräpar dom inte ner, kan va lite skräp mellan stenarna, som kan vara lite tråkigt...
fattar inte varför någon kan störa sig på folk som fiskar..7
Det kan ju vara störande om det kommer bilar hela tiden,,
Jag var på Ön igår,mellan 1 till 6, fick bara en massa små horngäddor, var max 20 cm lång...
Det verkar som kvällen är den bästa tiden för Makrill fiske.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
|
7 svar
5 201 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av neo333